Fotocredit:
Pagani
Italienii de la Pagani au dezvăluit astăzi senzaționalul Huayra Roadster, versiune decapotabilă construită pe baza Coupe-ului și care va fi prezentată în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.
Noul model nu este însă doar o variantă fără acoperiș a lui Huayra Coupe, proiectul Roadster-ului fiind catalogat de către Pagani drept "cel mai complicat proiect pe care l-am dezvoltat vreodată". Astfel, țintele inginerilor italieni au vizat scăderea greutății, dar și creșterea rigidității torsoniale - capitol extrem de important atunci când vorbim de manevrabilitatea unui roadster.
Noul Pagani Huayra Roadster cântărește 1.280 de kg, cu 80 mai puțin decât varianta Coupe, grație utilizării unor materiale revoluționare ce combină fibra de carbon și titaniul, în timp ce rigiditatea torsională a crescut cu nu mai puțin de 52 de procente. Modificările tehnologice au vizat și suspensiile, fabricate dintr-un aliaj din aluminiu botezat HiForg, sistemul de frânare ce utilizează discuri carbon ceramice Brembo, cu diametrul de 380 de mm, dar și anvelopele speciale furnizate de Pirelli și care sunt capabile să reziste unor accelerații laterale de 1.8 G.
Deasupra punții spate este montat același motor V12 de 6.0 litri dezvoltat special de Mercedes-AMG și care este capabil să livreze 764 de CP și nu mai puțin de 1.000 de Nm cuplu maxim, furnizat spre roțile spate prin intermediul unei cutii de viteze automate AMT, cu șapte trepte.
Huayra Roadster duce la un alt nivel și performanțele aerodinamice, nu mai puțin de patru flapsuri mobile fiind responsabile de direcționarea aerului ce curge pe lângă mașină, în funcție de viteză. Față de Coupe, partea frontală a fost ușor modificată, în timp ce difuzorul de aer montat sub bara spate a fost și el regândit aerodinamic.
Clienții noului Pagani Huayra Roadster vor avea la dispoziție două tipuri de acoperiș - unul din fibră de carbon cu partea superioară din sticlă și un al doilea din material textil și care poate fi depozitat în interiorul mașinii.
Pagani va construi noul Huayra Roadster în doar 100 de exemplare, toate fiind însă deja vândute. Prețul unui exemplar sare de 2.2 milioane de euro, sumă la care se va adăuga și TVA-ul.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: