Știri

Ora de istorie - au trecut 20 de ani de când Mercedes-Benz lansa SUV-ul M-Class

Fotocredit: 

Mercedes-Benz
Mercedes-Benz M-Class - 1997
Mercedes-Benz aniversează luna acesta 20 de ani de la prezentare primei generații M-Class - emblematicul SUV ce avea să scrie rapid istorie și va sta la baza dezvoltării portofoliului actual de modele de teren moderne, afișat de constructorul din Stuttgart.
 
Prefigurat în 1996 de conceptul AAVision, dezvăluit pe tărâm nord-american la Detroit, noul Mercedes-Benz M-Class (consacrat în toată lumea sub titulatura ML) avea să fie prezentat în premieră mondială în luna mai 2017, impresionând imediat prin masivitatea caroseriei, caracteristicile oferite de un sistem de tracțiune integrală permanentă, dar și prin confortul specific brandului premium german.
 
Astfel, primul M-Class (W 163) beneficia de un sofisticat sistem de suspensii independente pe ambele punți, în timp ce diferențialele mecanice utilizate de G-Class erau înlocuite de un sistem electronic de gestiune a livrării cuplului motor la roți.
 
Lansarea lui M-Class avea să marcheze și o altă premieră în istoria Mercedes-Benz - construirea primei fabrici de automobile în afara Germaniei. Locul ales a fost orașul american Tuscaloosa, uzina începând să producă primele exemplare M-Class în luna februarie 1997. SUV-ul german a fost produs în exclusivitate aici până în anul 1999, atunci când și uzina austriacă Steyr-Daimler-Puch (locul unde se naște G-Class) a început să-l asambleze.
 
Piața americană a fost prima pe care a putut fi comandat M-Class, clienții europeni trebuind să aștepte până în martie 1998 pentru a face acest lucru. Aveau de ales la vremea respectivă între versiunile ML 320 (V6 de 218 CP) și ML 230 (patru cilindri 150 CP), ulterior fiind introduse noi versiuni, precum dieselul ML 270 CDI (163 CP) sau sportivul ML 55 AMG (347 CP).
 
Anul 2005 avea să marcheze lansarea celei de-a doua generații Mercedes-Benz ML (W 164), model ce propunea noi soluții tehnice pentru construcția caroseriei, a șasiului și a suspensiilor. Avea să debuteze și sistemul de tracțiune integrală 4MATIC, asociat cu versiuni de motorizare precum ML 280 CDI (190 CP) sau ML 63 AMG, acesta din urmă propulsată de un benzinar V8 capabil să producă 510 CP. În anul 2009 Salonul Auto de la New York găzduia premiera mondială a versiunii ML 450 HYBRID, model dedicat în exclusivitate pieței din SUA și care era propulsat de o soluție compusă dintr-un V6 pe benzină și două motoare electrice ce furnizau împreună 340 de CP. În același an Mercedes-Benz anunța producerea exemplarului ML cu numărul 1.000.000.
 
Cea de-a treia generație ML (W 166) își făcea apariția în anul 2011, cele câteva facelifturi ulterioare ducând SUV-ul german spre actualul GLE - urmașul de drept al ML în portofoliul Mercedes-Benz, lansat în 2015.
 
Povestea de succes a SUV-ului de clasă medie german continuă cu o și mai mare intensitate, în 2016 fiind anul în care fabrica americană din Tuscaloosa raporta 2.4 milioane de exemplare ML, GLE, GLE Coupe și GLS produse începând cu anul de grație 1997.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: