Fotocredit:
Mercedes-Benz
În 1936 Mercedes-Benz lansa modelul 170 V, o mașină emblematică pentru constructorul german. Aceasta avea să "facă" cel de-al Doilea Război Mondial, ieșind din producție abia în 1953.
170 V oferea la vremea respectivă o nouă abordare asupra mașinilor compacte, prin platforma ultra-modernă pe care se baza. Cu un șasiu ușor, dar în același timp mai rigid, noul model era mai ușor cu până la 120 de kg față de vechiul model, 170. Sub capotă se găsea un motor în patru cilindri de 1.7 litri ce producea 38 de CP și despre care se poate spune pe bună dreptate că prevestea moda "downsizing-ului". Față de motorul în șase cilindri pe care-l înlocuia noul propulsor oferea 6 CP în plus și 18 km/h suplimentari pentru viteza maximă.
Confortul era oferit de un interior spațios, dar și de suspensia independentă. Vibrațiile motorului erau și ele atenuate datorită unei soluții ingenioase de montaj, fapt pentru care și-a primit renumele de "motorul care plutește".
Mercedes-Benz 170 V a fost oferit într-o gamă interminabilă de versiuni ale caroseriei - în două uși, în patru uși, cabriolet în patru uși, roadster, Cabriolet A, Cabriolet B sau Open Tourer. Nu au lipsit nici variantele utilitare, de la ambulanțe până la vehicule militare.
Între 1936 și 1942 au fost produse 91.048 de exemplare 170 V. A urmat întreruperea producției cauzată de război, abia în 1947 fiind reluată asamblarea mașinilor de pasageri - alte 49.367 de unități fiind fabricate până în 1953.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: