Fotocredit:
Peugeot
La patru luni distanţă de la dezvăluirea modelului Peugeot 308 GT a venit şi vremea lansării sale pe piaţă, în această primăvară. Noul Peugeot 308 GT poate fi comandat începând cu luna martie, atât în varianta Hatchback cât şi în cea SW (StationWagon).
Estetic versiunea 308 GT impresionează prin partea frontală modificată, sigla Peugeot fiind mutată de pe capotă pe grila frontală, în timp ce farurile includ lumini de zi cu LED. Semnalizatoarele cu care este dotată maşina sunt şi ele speciale, luminând secvenţial, de la interior spre exterior, tehnologie asemănătoare cu ceea ce a prezentat Audi anul trecut pe noul A8.
În partea din spate bara este mărginită inferior de un difuzor aerodinamic vopsit în negru lucios, două ţevi de eşapament fiind amplasate pe lateralele acestuia. Logo-ul GT este amplasat pe hayon, la fel ca şi în grila frontală sau pe aripile faţă.
Clienţii pot alege pentru Peugeot 308 GT o culoare exclusivistă - Magnetic Blue - care evocă albastrul folosit deobicei de maşinile de competiţie franţuzeşti.
La interior plafonul şi materialele de pe stâlpi sunt vopsite în begru, în timp ce pielea de pe scaune, volan şi schimbătorul de viteze sunt cusute cu aţă roşie. Pedalierul din aluminiu şi ornamentele metalice de pe uşi completează atmosfera sportivă din habitaclul lui Peugeot 308 GT.
Organizarea planşei de bord, aşa numitul Peugeot i-Cockpit, este completată de volanul cu sigla GT şi de ceasurile de bord luminate în alb/roşu care au ca şi background steagul cu patrăţele din cursele auto. Display-ul de pe consola centrală afişează o temă grafică specială, denumită Redline.
Clienţii pot alege între două motorizări pentru 308 GT - un propulsor pe benzină 1.6 THP de 205 CP şi 285 Nm cuplu maxim, cuplat la o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau un diesel de 2.0 litri BlueHDi ce dezvoltă 180 CP şi 400 Nm cuplu maxim, cuplat la o cutie de viteze automată şu şase trepte, de tip EAT6.
Motorizarea pe benzină poate fi aleasă doar pentru 308 GT Hatchback şi oferă o acceleraţie de la 0 la 100 de km/h în 7.5 secunde, în timp ce dieselul 2.0 BlueHDi permite acelaşi sprint în 8.4 secunde (9.6 în cazul variantei SW).
Garda la sol a noului Peugeot 308 GT a fost coborâtă cu 7 mm pe faţă şi 10 mm pe spate, în timp ce suspensiile au fost setate pentru stabilitatea şi dinamica din viraje. Sistemul de frânare include discuri de frână pe faţă cu diametrul de 330 mm, în timp ce pe spate sunt de 268 mm. Jantele de aliaj pe 18 inch sunt încălţate cu anvelope Michelin Pilot Sport 3.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: