Peugeot a dat publicităţii primele imagini şi detalii cu noul crossover botezat 2008 - ce se vrea un rival pentru Skoda Yeti sau Nissan Juke.
Peugeot 2008 este construit pe platforma modelului de clasă mică 208 şi va fi lansat oficial la Salonul Auto de la Geneva din Martie. Micuţul SUV nu diferă cu mult de conceptul 2008 prezentat anul trecut la Paris - maşina ce va fi lansată în producţie având bare faţă/spate diferite, oglinzi retrovizoare mai mari sau jante de mai mici dimensiuni.
Înrudirea cu 208 se vede la nivel estetic prin grila faţă asemănătoare sau farurile alungite.
Linia laterală a plafonului desenată în trepte şi barele longitudinale de pe acoperiş creează un aspect robust maşinii, în timp ce jantele pe 17 inch, pasajele roţilor ieşite spre exterior şi garda la sol mărită subliniază ideea că avem de-a face cu un mini-SUV în toată regula. Fiind gândit şi ca o maşină pentru ieşiri în afara şoselelor, 2008 vine cu praguri negre, la fel ca şi partea inferioară a barelor faţă/spate, pentru a proteja maşina pe teren accidentat.
2008 va fi mai lung cu 200 de mm decât modelul 208, ajungând astfel la o lungime totală de 4,16 metri, ceea ce creează un spaţiu mult mai mare pentru pasagerii spate, la fel ca şi spaţiul de depozitare dinn portbagaj.
Pe noul Peugeot 2008 îşi va face debutul şi propulsorul turbo pe benzină în trei cilindri, de 1.2 litri, care va produce 110 CP şi va consuma în medie doar 4 litri la 100 de km. Celelalte motoare care vor putea echipa micul SUV sunt cel pe benzină aspirat de 1.2 litri şi 82 CP, motorul turbo de 1.6 litri THP şi 156 CP precum şi turbo-dieselu-ul 1.6 e-HDI ce dezvoltă o putere de 92 de CP.
Din păcate nu va exista o versiune 4x4, ceea ce este un mare minus faţă de oferta rivalilor, dar pe echipările superioare va fi prezent sistemul Grip Control, împrumutat de la fratele mai mare 3008. Acesta modifică setările controlului tracţiunii pentru a modifica, independent la fiecare roată faţă, cuplul transmis.
2008 se vrea o maşină globală - în această idee urmând a fi fabricată în trei uzine de pe trei continente: Mulhouse în Franţa, Wuhan în China şi Porto real în Brazilia.
Preţurile încă nu au fost comunicate, dar este de aşteptat ca acestea să se situeze undeva la un nivel uşor superior modelului 208. Vânzările vor începe în toamna acestui an.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: