Știri

Noul Ford Fiesta ST este propulsat de un motor EcoBoost în trei cilindri, de 1.5 litri

Fotocredit: 

Ford
Noul Ford Fiesta ST 2018
Ford a dezvăluit astăzi noua generație Fiesta ST, micul hot hatch venind cu noutăți cel puțin interesante. Poate cea mai inedită se află sub capotă, materializată printr-un propulsor EcoBoost de 1.5 litri, în doar trei cilindri, dar capabil să furnizeze 200 de CP.
 
Astfel, noua Fiesta ST devine primul Ford din seria Performance ce va avea sub capotă un motor în trei cilindri, unitatea EcoBoost de 1.5 litri fiind însă capabilă să livreze tot atâta putere cât furniza vechiul motor 1.6 EcoBoost în versiunea sa de top a modelului anterior - 200 de CP. 
 
Și în materie de performanțe noul propulsor egalează versiunea 1.6 în patru cilindri, noua Fiesta ST putând accelera de la 0 la 100 de km/h în 6.7 secunde. Avantajele vin însă la capitolele consum și emisii de noxe, dat fiind faptul că micul propulsor 1.5 EcoBoost dispune și de o funcție de dezactivarea a unuia dintre cei trei cilindri în momentele în care se rulează constant, la viteze mari. Procesul de dezactivare sau activare a cilindrului durează doar 14 milisecunde și nu va fi perceput în niciun moment de către șofer.
 
Dacă tot a venit vorba de cel aflat la volan, acesta va avea la dispoziție trei moduri distincte de rulare - Normal, Sport și Track, fiecare dintre ele oferind un setup diferit pentru răspunsul motorului, al transmisiei, al direcției, dar și pentru trenul de rulare sau evacuare.
 
La nivelul designului, liniile estetice dezvăluite o dată cu lansarea noii generații Fiesta sunt duse la un alt nivel de către ST prin numeroasele elemente agresive cu vădită tentă sportivă. Astfel, grila radiatorului cu o textură aparte și sigla ST inclusă, bara față cu grilele din jurul farurilor de ceață modificate, eleronul generos sau pragurile laterale sunt "punctele de atracție" ale exteriorului, alături de un set de jante din aliaj, pe 18 inch și design special. Clienții vor putea comanda noua Fiesta ST și într-o nuanță special dedicată, botezată Liquid Blue.
 
Interiorul noii Fiesta ST punctează prin elementele clasice cu care ne-a obișnuit Ford pe modelele din familia ST, fiind ușor de recunoscut scaunele sport Recaro, volanul îmbrăcat în piele cu găurele și partea inferioară plată sau cadranele instrumentarului de bord cu un design alb/roșu. Toate tehnologiile de infotainment prezentate o dată cu lansarea noii generații Fiesta sunt preluate evident și de către versiunea ST.
 
Noul Ford Fiesta ST va putea fi admirat în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, ce se deschide pe 7 martie.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: