Știri

Noua Honda CR-V va fi oferită și într-o versiune hibridă și renunță la orice fel de motorizare diesel

Fotocredit: 

Honda
Honda CR-V Hybrid Prototype
Honda pornește ofensiva europeană în segmentul automobilelor electrificate cu ajutorul conceptului CR-V Hybrid Prototype, studiu pe baza caruia va fi construit și viitorul model de serie. Urmând a fi prezentat la Frankfurt, conceptul hibrid prefigurează și modificările de design ce vor fi preluate de viitoarea generație CR-V.
 
Cu o siluetă ce păstrează esența designului consacrat de SUV-ul Honda CR-V, conceptul CR-V Hybrid Prototype este însă mai mare în dimensiuni la toate capitolele. Partea frontală este pusă în valoare de grila masivă a radiatorului, flancată de farurile ce includ semnătura luminilor de zi LED. Spatele conceptului duce mai departe arhitectura de organizare pe verticală a stopurilor, cu modificări ce vin să adauge mai mult dinamism în "ecuație".
 
De propulsia coneptului hibrid se ocupă un complex sistem i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) compus dintr-un motor electric, un generator electric și o unitate 2.0 i-VTEC ce funcționează în ciclu Atkinson. Acesta din urmă asigură propulsie clasică, comportându-se însă și ca o sursă de energie pentru generatorul de curent. Sistemul hibrid nu utilizează o transmisie convențională, cuplul motor fiind transmis la roți  cu ajuotrul unui angrenaj cu o singură treaptă ce crează o conexiune directă între componentele în mișcare.
 
Sistemul i-MMD calculează în timp real cum ar trebui să fie utilizate în cel mai eficient mod energia electrică și combustibilul, cel aflat la volan nefiind obligat să selecteze unul dintre cel trei moduri de rulare disponibile - EV Drive, Hybrid Drive și Engine Drive.
 
În modul EV Drive este utilizată pentru propulsie doar energia electrică, în timp ce Hybrid Drive pune motorul pe benzină în postura de furnizor de putere pentru generatorul electric. Restul puterii motorului i-VTEC este folosită pentru a reîncărca bateriile ce alimentează propulsorul electric.
 
Engine Drive trimite cuplul motorului termic direct la roți, șoferul beneficiind și de un boost de putere din partea motorului electric. Acest din urmă mod de rulare este utlizat cu preponderență în afara orașelor, primele două moduri fiind gândite să eficientizeze la maximum deplasările în mediul urban.
 
Generația 2018 a SUV-ului Honda CR-V va cuprinde așadar o versiune hibrid, precum și varianta de propulsie clasică 1.5 VTEC TURBO ce poate fi cuplată la o cutie manuală cu șase trepte sau la una de tip CVT. Japonezii au confirmat oficial faptul că nu vor mai oferi CR-V într-o versiune de motorizare diesel.
 
Toate detaliile noii Honda CR-V vor fi publicate la începutul anului viitor, 2018 fiind și anul ce va marca lansarea pe piață în Europa.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: