Fotocredit:
Volkswagen
Cu ocazia unui simpozion pe teme auto desfăşurat la Viena, CEO-ul Volkswagen, Martin Winterkorn, a dezvăluit în premieră faptul că firma din Wolfsburg este în plin proces de dezvoltare a unei cutii de viteze DSG cu 10 rapoarte, precum şi a unui motor diesel modular care poate dezvolta nu mai puţin de 138 de CP din fiecare litru al capacităţii sale cilindrice.
Aceste proiecte fac parte din planul strategic al Volkswagen care urmăreşte reducerea emisiilor de CO2 până la valoarea de 95 de g/km, până în anul 2020. Martin Winterkorn a spus: "Începând din 2000 şi până în prezent am redus consumul de combustibil al motoarelor TDI şi TSI cu 30 la sută şi sunt convins că până în 2020 vom spori afecienţa acestor motoare cu alte 15 procente".
Legat de noul motor diesel, CEO-ul de la VW a confirmat câteva detalii tehnice - un sistem de injecţie de înaltă presiune, la 3000 de bari, precum şi o tubină electrică (e-booster) care va ajuta la un raport puterea/capacitate cilindrică de invidiat.
Grupul Volkswagen a dezvoltat în ultimul timp o mulţime de modele hibrid, pornind de la Audi A3 e-tron şi Porsche Panamera S E-Hybrid (confirmate deja pentru producţia de serie) şi până la versiunile similare pentru VW Golf şi Passat. De asemenea, VW eco-up! şi Audi A3 g-tron, modele alimentate cu gaze naturale, se laudă cu emisii de CO2 cu mult sub valoarea de 100 de g/km.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: