Fotocredit:
Noua generaţie BMW iDrive duce interacţiunea dintre utilizatori şi automobil într-un spațiu digital și inteligent. Noua interpretare a sistemului de operare BMW face ca automobilul să se angajeze activ în relaţia cu cei de la bord şi, în acest sens, joacă rolul de partener digital, inteligent şi proactiv în orice situaţie. Se creează un dialog natural cu obiectivul de a adapta cu exactitate toate funcţiile controlate prin intermediul BMW iDrive la nevoile şi preferinţele conducătorului, în funcție de fiecare situație.
La baza experienţei unice a utilizatorului se află noul sistem de operare BMW 8, o nouă generaţie de afişaje, comenzi şi software, precum şi conectivitate şi procesare de date extrem de puternice. Noul iDrive va fi lansat treptat pe toate clasele de automobile, debutând spre finalul acestui an la BMW iX, după care va fi prezentat şi pe BMW i4.
Capacitatea Asistentului Personal Inteligent BMW de a se adapta la nevoile şi rutinele individuale ale conducătorului, precum şi la diverse situații de utilizare, îl face, mai mult ca oricând, un punct central al interacţiunii om-maşină. Sistemul de operare este conceput cu un accent clar pe interacţiunea bazată pe dialog folosind limbajul natural şi funcţionarea tactilă prin intermediul ecranul central curbat BMW. Debutul interacțiunii se face cu "Great Entrance Moments", care aduce emoţie în relaţia dintre conducător şi automobil chiar înainte ca acesta să urce la bord. Această nouă experienţă îl întâmpină pe conducător şi îl invită în automobil cu un scenariu bine coregrafiat. În timpul călătoriei, noile My Modes combină interacțiunea a unei game extinse de funcţii pentru a răspunde fiecărei situații specifice de utilizare.
Noul BMW iDrive procesează în mod constant o cantitate mare de date autogenerate, informaţii disponibile online şi date importate din flota de automobile BMW Group pentru a pune în aplicare dorinţele conducătorului într-un mod contextual. BMW ID deschide calea pentru o personalizare şi mai mare. Acest sistem recunoaşte situaţiile repetitive, învaţă din acestea şi oferă sugestii despre modul în care funcţiile pot fi activate corespunzător. Remote Software Upgrade permite noului BMW iDrive să beneficieze de îmbunătăţiri periodice over-the-air, să integreze funcţii suplimentare şi să rămână la curent în orice moment.
Ceea ce a început acum 20 de ani cu introducerea unui cadran rotativ şi a unui afişaj digital este acum o experienţă complexă, inteligentă, multisenzorială, adaptată utilizatorului. Aceasta înseamnă noul BMW iDrive. Aduce o altă schimbare de paradigmă - de data aceasta către un dialog natural între utilizator şi automobilul său: mai intuitiv, personal şi inspiraţional, dar şi angajat la nivel emoţional.
Abordare de design şi concept de operare.
BMW iX, modelul electric din segmentul Sports Activity Vehilce, a fost dezvoltat din interior spre exterior. În același fel a fost dezvoltată experienţa de utilizator pentru noul BMW iDrive. Dorinţele celor care călătoresc în BMW iX stau la baza modului în care este concepută experienţa de utilizator - în toate faţetele sale şi pentru toate simţurile.
Progresele realizate în domeniul designului digital se reflectă şi la în proiectarea unei interfeţe cu utilizatorul care nu numai că îşi îndeplineşte rolul funcţional, dar este şi extrem de clară, estetică şi bogată în detalii. Această abordare artistică creează momente surprinzătoare, cu prezentare grafică pe ecranele proiectate cu precizie, până la ultimul pixel. Interacţiunea dintre conducător şi automobil devine o experienţă unică în care limitele dintre lumea digitală şi cea analogică se contopesc. În noul limbaj de design BMW, utilizarea formei de design digital este armonizată structurilor geometrice ale elementelor analogice. Un limbaj de design clar şi minimalist este utilizat atât pentru exterior, cât şi pentru interiorul automobilului, și este reluat în exprimarea clară, pură și simplificată a elementelor digitale ale BMW iDrive. De exemplu, structurile clare ale suprafețelor pentru tapițeria interioară a ușii - dominate de linii diagonale - sunt reflectate în interfața grafică a monitorului curbat BMW. Acest lucru creează o conexiune armonioasă între designul interfeței de utilizator şi designul interior al maşinii, între lumea digitală şi cea reală.
Una din cele mai distinctive completări a componentelor fizice de la bord este ecranul central curbat BMW, care reuneşte afişajul de bord şi displayul central. Acest ecran curbat oferă o interpretare modernă a orientării tradiţionale a bordului către conducător pe care BMW a introdus-o cu prima generație de BMW Seria 3 în 1975 și a folosit-o consecvent de atunci înainte. Ecranul central curbat BMW este arcuit spre conducător pentru un efect ergonomic bun, făcând controlul tactil mai accesibil. Ecranul curbat îmbină armonios într-o singură unitate afișajul de bord de 12,3 ţoli (31,24 cm) şi displayul central de 14,9 ţoli (37,85 cm).
BMW Head-Up Display folosește, de asemenea, grafica optimizată și conținutul suplimentar pentru a îmbunătăți dialogul intuitiv și concentrat între conducător şi automobil într-un grad și mai mare. Acum este integrat în suprafața panoului de instrumente, fără contururi şi, prin urmare, se integrează invizibil cu designul interior minimalist.
Principiul "Act, Localize and Inform" (Acţionează, Poziționează şi Informează), care asigură distribuirea clară a informaţiilor şi evitarea redundanţei ecranului, duce orientarea către conducător specifică BMW la un nou nivel. Prefiltrarea asigură faptul că sunt prezentate numai informaţiile relevante pentru situaţia de condus. Acestea sunt arătate întotdeauna unde pot fi asimilate de utiilizator cât mai repede şi mai uşor posibil. Acesta este un exemplu perfect al modului în care funcţionează principiului de proiectare „Eyes on the road - Hands on the wheel” al BMW Group. Conducătorului auto i se arată anumite instrucțiuni în afișajul Head-Up (Act). De exemplu, dacă funcția de naviagţie este activată, aici vor primi recomandări despre banda pe care să se încadreze sau distanța până la o intersecție unde trebuie să se oprească. Între timp, un extras de hartă detaliat pe afişajul bord oferă informații de localizare (Locat). Iar vizualizarea mare a hărții din displayului central oferă șoferului și pasagerului din față o imagine de ansamblu (Inform).
Controlul vocal şi funcţia tactilă a ecranului central curbat BMW au fost prioritare ca opţiuni de utilizare în dezvoltarea noului BMW iDrive. Numărul de butoane şi comutatoare a fost redus cu aproape jumătate. În acelaşi timp, panourile de control pentru funcţiile de bază relevante şi utilizate frecvent sunt păstrate acolo unde clienţii se aşteaptă să le găsească. Panourile de comandă de pe consola centrală şi de pe tabloul de bord au un design complet nou, clar şi minimalist. Controlerul iDrive familiar este elementul central de control de pe consola centrală. Controlerul Touch, proiectat într-un finisaj cu efect de sticlă pentru BMW iX, este înconjurat de un cadru vopsit în Gold Bronze.
Toate acestea sunt completate de Asistentul Personal Inteligent BMW care a beneficiat de un upgrade semnificativ. Acesta îndeplineşte rolul unui personaj digital care poate purta un dialog natural cu conducătorul şi pasagerul din faţă - similar cu interacțiune umană. Ca şi înainte, sistemul răspunde la solicitările conducătorului auto. Acum însă, cu noul BMW iDrive, sistemul construieşte soluţii proactive, contextuale și consturieşte un dialog dinamic cu utilizatorii.
Interfaţa grafică (GUI).
Noua generaţie BMW iDrive aduce un nou limbaj de design pentru noul sistem de operare BMW 8. Interfaţa de utilizator a fost optimizată pentru a prezenta în orice moment doar informaţiile relevante, într-un mod simplu şi uşor de înţeles.
Afişarea informaţiilor în axa vizuală centrală a conducătorului impresionează atât prin suprafaţa ecranului de dimensiuni generoase, cât şi prin formele sale atractive, efectele luminoase dinamice, profunzimea puternică a culorii şi gama modernă de culori. Toate afişajele au o rezoluţie grafică extrem de ridicată de 200 ppi, la un nivel comparabil cu cele mai sofisticate display-uri de calculatoare.
Opţiunile extinse de individualizare disponibile pentru ecranele din zona de afişare din spatele volanului pot fi selectate extrem de rapid şi uşor prin intermediul tastelor funcţionale de pe volan. Sistemul de control pe două axe permite navigarea pe listă verticală de meniuri, uşor de utilizat cu tasta rotativă, precum şi comutarea între meniuri prin mişcare orizontală. Conducătorul poate comuta între trei tipuri de moduri şi diverse widget-uri diferite în funcţie de preferinţele personale sau de situaţia de condus de moment. În modul Drive, conducătorii pot utiliza o zonă care se schimbă dinamic în centrul afişajului de bord pentru a prezenta informaţii selectabile individual. Modul Focus a fost conceput pentru situaţii de condus extrem de dinamic, cu afișarea unei canități reduse de informații pentru a permite conducătorului să se concentreze. Modul Gallery minimizează în mare măsură vizualizarea informaţiilor despre condus pentru a elibera cât mai mult spaţiu posibil pentru conţinutul de widget-uri. De exemplu, informaţiile despre sursa media accesată în prezent, afişarea hărţii sau intervenţiile şi solicitările de acţiune ale sistemelor de asistare a condusului sunt prezentate şi mai detaliat. În toate cele trei moduri, conducătorul poate activa și un mod „calm”, în care numai viteza curentă a vehiculului în formă digitală este afișată în centrul afișajului de informații. Animaţiile tridimensionale, origanizate pe culori, au un plus de dinamism prin utilizarea reflexiilor de lumină și conferă fiecărui model un caracter distinctiv.
Conducătorul poate să aleagă widgeturile afişate pe ecranul central şi să configureze ordinea lor. Ca și în cazul dispozitivelor inteligente, utilizatorul poate folosi o apăsare lungă pe un widget pentru a-l selecta pentru modificări şi a-l muta prin drag & drop. În acest fel, conținutul respectiv poate fi prioritizat individual și se pot face modificări rapide în modul în care este aranjat.
Structura clară şi noua logică de aranjare folosite pentru widget-uri asigură o imagine clară de ansamblu a informaţiilor relevante în funcție de fiecare situațietal. Widgeturile se aliniază într-o bandă neîntreruptă pe ecranul de pornire. Conţinutul widget-urilor este redus la informaţiile esenţiale şi prezentat ca o imagine live. Funcţiile utilizate frecvent sunt afişate în widget-uri şi, prin urmare, pot fi activate direct prin atingere. Conducătorul este liber să aleagă widget-urile afişate pe ecranul de pornire şi să configureze ordinea lor. În acelaşi timp, widget-urile se pot schimba în funcţie de context folosind animaţii fluide pentru a afişa mai multe sau mai puţine informaţii, în funcţie de situaţie.
Playerul media cu design nou reprezintă un punct de atracţie estetică deosebit. Acesta este construit pe abordarea "redus la esenţial" şi adoptă un aranjament simplu, cu un design clar. Un algoritm armonizează dinamic zona de afişare a playerului media cu schema de culori a copertei albumului pentru piesa muzicală redată.
La fel ca la predecesorul său, sistemul de operare BMW 8 permite accesul rapid prin glisarea în jos de la marginea superioară a afișajului curbat BMW sau înclinarea controlerului iDrive în sus. Meniul de acces rapid conține comenzi rapide către funcții utile şi utilizate frecvent. În plus, comenzile rapide ale utilizatorului pot fi stocate și editate prin același meniu (sistemul generației anterioare a folosit butoane fizice, numerice, pentru acest proces). Posturile de radio, destinațiile de navigație, numerele de telefon şi accesări directe de submeniuri sunt printre preferințele care pot fi setate ca o comandă rapidă. În fiecare caz, tipul de comandă rapidă este vizualizat printr-un simbol în vizualizarea digitală cu acces rapid, astfel încât utilizatorul să își poată găsi rapid drumul.
BMW iDrive creează o relaţie personală şi un dialog natural între utilizator şi automobil.
Dialog natural cu Asistentul Personal Inteligent BMW
Noua generaţie BMW iDrive aduce şi o gamă extinsă de abilități pentru Asistentul Personal Inteligent BMW. Pentru a consolida conexiunea personală dintre partenerul digital şi pasageri, utilizatorii pot atribui un nume la alegere Asistentului Personal Inteligent BMW, pe care îl folosesc apoi pentru apelare.
În comunicarea naturală umană o mulţime de informaţii sunt transmise non-verbal. Noua abordare de vizualizare pentru asistent prezintă sfere de lumină în dimensiuni şi niveluri de luminozitate diferite, oferindu-i mai mult spaţiu şi modalităţi noi de exprimare, inclusiv posiblitatea ca Aistentul Personal Inteligent să se exprime prin „gesturi”, printr-o comunicare non-verbală. Această imagine vizuală îi conferă şi o "faţă" pentru inteligenţa din automobil.
Evaluând un set extins de cerinţe, a fost aleasă o formă de vizualizare dintr-o selecţie de peste 100 de abordări de design. Are o aură atrăgătoare şi de încredere şi afişează dinamismul necesar pentru a putea exprima diferite emoţii şi stări de spirit non-verbal, într-o manieră asemănătoare omului.
S-a îmbunătățit funcţionalitatea Asistentului Personal Inteligent BMW. Un grup extins de date şi informaţii de bază nu numai că a făcut asistentul digital mai inteligent, dar îi permit să acţioneze în funcţie de context. Sistemul ia în considerare informații despre automobilului şi împrejurimilor sale atunci pentru a modela comunica cu cei de la bord.
Asistentul personal respectă principiul shy tech al designului în ceea ce priveşte modul şi locul în care este vizibil. Când i se vorbeşte, apare într-o animaţie fluidă şi se răspândeşte captivant pe afişaje, fără a ascunde informaţii relevante. Asistentul Personal Inteligent BMW poate distinge cine i se adresează şi apare în zona de ecran relevantă. Un widget conceput special pentru Asistentul Personal Inteligent BMW permite accesul rapid la alte setări şi sugestii. BMW Intelligent Personal Assistant poate accesa, de asemenea, un număr și mai mare de funcţii din automobil. Poate controla funcţii precum climatizarea, iluminarea ambientală, redarea audio, deschiderea și închiderea ferestrelor laterale, operarea acoperișului panoramic din sticlă, comutarea între My Modes, sistemele de asistență a șoferului și multe altele. Asistentul personal inteligent BMW joacă, de asemenea, rolul de expert al vehiculului şi răspunde la întrebări cu privire la funcțiile de operare, mesajele de verificare a controlului, istoricul conducerii și caracteristicile vehiculului. De asemenea, are acces la informații despre puncte de interes precum restaurante, parcări, magazine și instituții culturale.
Asistentul Personal Inteligent BMW va învăţa şi funcţii şi forme de exprimare noi pe măsură ce continuă dezvoltarea actuală a BMW iDrive. Aceste noi caracteristici sunt importate în mod regulat în automobil prin intermediul Remote Software Upgrade.
Personalizare mai mare cu ajutorul BMW ID
Atunci când utilizează noul BMW iDrive, clienţii beneficiază de personalizarea crescândă a experienţei de utilizator pe baza BMW ID. În viitor, va fi posibilă stocarea în siguranţă a setărilor şi mai personalizate în BMW ID şi transferarea lor între automobile. Se poate crea un cod PIN sau BMW ID asociat cu o anumită cheie pentru a împiedica alţi utilizatori ai automobilului să acceseze datele personale.
După ce BMW ID a fost încărcat, conducătorul va primi un salut personal care va include imaginea de profil personalizată care poate fi încărcată prin aplicaţia My BMW. Odată ce BMW ID a fost activat, setările personale sunt adoptate instantaneu.
Un călduros bun venit de la automobil pentru conducător: Great Entrance Moments
"Great Entrance Moments" este denumirea experienţei de utilizator din momentul în care conducătorul se apropie prima dată de automobil până când începe călătoria. Toţi paşii sunt orchestraţi de automobil pentru a obţine un efect optim şi se îmbină într-o experienţă generală care inspiră.
Tehnologia radio cu bandă ultralargă (UWB) este esenţială pentru a permite toate acestea. Permite identificarea precisă a locaţiei cheii sau smartphone-ului față de automobil, ceea ce înseamnă că automobilul ştie exact de unde se apropie conducătorul şi ce distanţă îi separă cu precizie de câţiva centimetri. De îndată ce distanţa scade sub trei metri, automobilul începe să se trezească şi indică acest lucru cu un efect de iluminare dinamic, care se intensifică treptat, folosind luminile exterioare. În habitaclu se aprinde o lumină discretă şi calmă. Automobilul arată clientului drumul către zona de acces, care este luminată de un covor luminos în vecinătatea uşii conducătorului, cu forme geometrice inspirate din elementele interfeţei grafice de utilizator. În acelaşi timp, mânerele uşilor şi al hayonului sunt iluminate pentru a facilita accesul clientului la ele.
Odată ce conducătorul se apropie la 1,5 metri, automobilul se deblochează, indiferent dacă poartă cheia UWB sau un smartphone cu BMW Digital Key Plus. Deschiderea unei uşi activează funcţia scaunului de reglare pentru intrare, împreună cu încălzirea scaunului şi a volanului (în funcție de temperatura exterioară). Întregul ecran central curbat BMW afișează o animaţie de bun venit, care indică și faptul că sistemul se activează.
Setările personale din BMW ID sunt încărcate şi se stabileşte o conexiune cu smartphone-ul conducătorului în timp ce acestea încă intră în maşină. Dacă un apel telefonic este în desfăşurare, acesta va fi transferat fără probleme către microfonul şi difuzoarele automobilului. Totodată, displayul central afişează o fereastră de bun venit cu un salut personal şi sugestii şi informaţii utile.
BMW iDrive construiește inteligent experiența perfectă la bord.
O experienţă de condus completă pentru simţuri: My Modes
Noua funcţie My Modes asigură o experienţă de utilizator complexă, construită pe baza preferinţelor personale ale conducătorului, construind momente memorabile atât pentru conducător, cât şi pentru pasagerii. În dezvoltarea My Modes au fost luate în considerare o multitudine de funcţii relevante pentru situaţia de condus, pentru a maximiza funcţionalitatea şi impactul emoţional al experienţei în fiecare siutație. My Modes sunt concepute pentru a stimula simţuri multiple, de la vedere şi auz, până la atingere. Ele pot fi selectate foarte uşor, prin comandă vocală sau folosind un buton dedicat de pe consola centrală. My Modes vor înlocui pe viitor Driving Exprience Control – modurile clasice de condus – EcoPro, Comfort şi Sport.
Versiunea iniţială a My Modes va combina până la 10 parametri diferiţi în automobil. Aceşti parametri includ funcţiile anterioare ale modului de experienţă de condus, cum ar fi controlul sistemului de propulsie şi transmisiei, caracteristicile direcţiei şi setările şasiului. Configuraţia activată este indicată de variaţii ale graficei special dezvoltate pentru My Modes, stilul şi aspectul afişajelor şi o schimbare a culorii afişajului, care se adaptează la setarea experienţei în acelaşi mod ca iluminatul ambiental. Comutarea între My Modes produce şi schimbări acustice, inclusiv ajustarea sunetului motorului.
Noul sistem BMW iDrive va fi lansat cu aceste moduri Efficient, Sport şi Personal. Alte moduri vor fi adăugate în viitor ca parte a dezvoltării continue a BMW iDrive. Aceasta va include şi moduri care nu se referă în primul rând în jurul conducătorului sau al condusului. Funcţiile suplimentare vor fi integrate în moduri, iar opţiunile pentru configurarea funcţiilor vor fi extinse. Aceste îmbunătăţiri vor fi importate în automobile prin actualizări over-the-air.
Modul Eficient este clar axat pe conducerea sustenabilî şi configurează automobilul pentru a asigura un consum cât mai mic posbil. Conducătorului i se oferă sfaturi de către „Antrenorul inteligent pentru eficiență”. Designul afişajelor în acest mod a fost inspirat de apa curgătoare cu lumina soarelui reflectată în ea. Ambianța interioară este configurată cât mai calm: o nuanță albastră plăcută dă tonul iluminării și zgomotul de la motor / motor este redus. Toate acestea au ca efect scufundarea conducătorului într-un mediu relaxant unic.
Modul Sport, în schimb, permite șoferului să se delecteze în sensul plăcerii de a conduce. Caracteristicile automobilului, cum ar fi acceleraţia şi direcţia, sunt configurate pentru o conducere sportivă. Sunetul unității de putere este clar audibil și oferă feedback acustic distinct la accelerare. „Thrilling Orange” devine culoarea dominantă pentru iluminatul interior, în timp ce afișajele au un aspect mai redus și mai concentrat pentru a ajuta șoferul să se concentreze pe drum.
Modul personal oferă clienților o serie de opțiuni pentru crearea propriului mod My. Caracteristicile vehiculului sunt setate la o configurație echilibrată. Clientul poate alege diverse setări de iluminare și culoare și aranjamente de afişare şi, de asemenea, poate selecta alte setări pentru a-şi crea experiența personală de conducere ideală.
Alte moduri vor fi adăugate ca parte a dezvoltării continue a BMW iDrive în viitor. Aceasta va include, de asemenea, moduri care nu se învârt în primul rând în jurul șoferului sau al sarcinii de a conduce. Funcțiile suplimentare vor fi integrate în moduri și opțiunile pentru configurarea funcțiilor extinse. Aceste îmbunătățiri vor fi importate în vehicule prin actualizări over-the-air.
Navigaţie, parcare şi încărcare cu BMW Maps
Sistemul de navigație BMW Maps a fost lansat în vara anului 2020 pentru modelele cu sistemul de operare BMW 7. Acesta este primul sistem cloud care permite calcularea rutelor semnificativ mai rapidă, dinamic, prin combinarea informațiilor în timp real cu modelele de prognoză. Aceasta înseamnă că, pentru călătoriile mai lungi, ora estimată a sosirii nu este calculată doar pe baza situației actuale a traficului. În schimb, modelele de probabilitate sunt folosite ca bază pentru luarea în considerare a situațiilor de trafic pe următoarele secțiuni ale traseului în intervale de 15 minute, până la destinație. Acest lucru permite ca timpul de sosire să fie calculat cu semnificativ mai multă precizie – atât raportat la standardele sistemelor din automobile, cât şi la cele folosite pe smartphone. Baza de date pentru acest lucru este furnizat de harta HERE, îmbogățită, printre altele, de informaţiile adunate prin inteligența de a întregii flote conectate a BMW Group (peste 14 milioane de automobile în întreaga lume).
Pe lângă încorporarea datelor în timp real, algoritmii de învățare automată sunt folosiți şi în BMW Cloud pentru a calcula modele probabilistice pentru apariția anumitor fenomene de trafic bazate pe seturi de date pe termen lung. Cloud conține, de asemenea, informații contextuale suplimentare despre punctele de interes, cum ar fi imagini, raitinngs (folosind aplicaţii internaţionale precum Trip advisor), imagini şi orar de funcţionare.
Odată cu sosirea noului sistem de operare BMW 8, serviciile digitale de navigaţie, parcare şi încărcare sunt complet integrate în sistemul BMW Maps bazat pe cloud într-un mod uşor de utilizat. De asemenea, funcţiile inteligente ale BMW Maps sunt extinse suplimentar.
Una dintre funcţiile-cheie este "Learning Navigation", ceea ce înseamnă că BMW Maps foloseşte obiceiurile și rutinele asociate cu identificatorul BMW ID individual ca bază pentru învăţarea şi anticiparea destinaţiei utilizatorului, în special pentru naveta zilnică la serviciu, când doresc totuşi să fie avertizaţi cu privire la întârzieri sau probleme de pe traseu. Toate destinaţiile învăţate pot fi vizualizate din automobil şi în aplicaţia My BMW şi şterse, dacă se doreşte.
Există o gamă de trei vizualizări diferite pentru harta de navigaţie. Vizualizarea "adaptivă" afişează informaţii relevante de-a lungul traseului, adaptate la situaţia specifică de condus şi la obiceiurile utilizatorului. Informaţiile devin mai concentrate în vizualizarea "redusă", care afişează doar cele mai populare patru categorii de puncte de interes. Totodată, vizualizarea "extinsă" oferă vizualizarea pe hartă a tuturor informaţiilor locale disponibile, inclusiv punctele de interes, precum şi situaţia traficului pe drumurile laterale şi evaluarea disponibilității locurilor de parcare stradale în orașele din Europa pentru care algoritmul este activ.
Automatizare inteligentă a climatizării, fără precedent în industria auto
Controlul sistemului de aer condiţionat va fi încorporat în viitor pe ecran central curbat BMW, deoarece clienţii ar trebui rareori să ajusteze oricare dintre setările de control al climatizării. Pentru a face acest lucru posibil, toate funcţiile de temperatură şi confort vor fi acum controlate inteligent împreună. Fiecare ajustare suplimentară este înregistrată de sistem şi stocată în profilul de utilizator pentru BMW ID, astfel încât utilizatorii să nu fie nevoiţi să efectueze continuu aceleaşi ajustări.
Configuraţia prestabilită ideală a fost programată pe baza evaluării a peste 440 de milioane de călătorii ale clienţilor din toate clasele de model şi regiunile lumii. Pe lângă intensitatea ventilației sistemului de climatizare şi distribuţia aerului, sistemul inteligent de control automat al climatizării reglează încălzirea volanului şi scaunelor, precum şi încălzirea şi ventilaţia scaunului, pentru a asigura un nivel optim de confort termic. Pentru ca funcţionarea sistemului de climatizare să fie cât mai eficientă din punct de vedere energetic, controlul automat al climei ia în considerare şi o serie de alţi factori, precum numărul de ocupanţi, unde sunt așezați, dar şi intensitatea şi direcţia luminii solare. Acest face că sistemul inteligent de control al climatizării de la BMW să aibă un nivel de integrare și răspuns inteligent fără precedent în industria auto.
Aerul condiţionat este operat central prin specificarea unei anumite temperaturi pentru fiecare zonă de control. Pe baza setărilor individuale ale utilizatorului din meniul de aer condiţionat, controlul inteligent al climatizării reglează şi operează automat toate caracteristicile disponibile. De asemenea, comenzile vocale pot fi utilizate pentru a comunica direct diverse cerinţe. Spunând: "Picioarele mele sunt reci", de exemplu, va duce la creşterea temperaturii în zona picioarelor.
Tehnologie şi conectivitate.
Sistemul de operare BMW 8
Sistemul de operare BMW 8 este cea mai puternică şi extinsă tehnologie creată vreodată de BMW. Acesta reprezintă baza pentru a opta generaţie şi noua interpretare a BMW iDrive. BMW Group dezvoltă unitatea centrală de control şi platforma de integrare software în întregime pe Linux şi intern din 2013. Controlul complet asupra software-ului este crucial pentru crearea unui sistem stabil, actualizabil şi de înaltă calitate, care să distingă marca. În era dezvoltării digitale cu ritm rapid, nu mai este suficientă actualizarea completă a caracteristicile digitale ale unui model la fiecare trei ani.
Disponibilitatea Remote Software Upgrade, inclusiv în România, înseamnă că automobilul este conceput acum ca o platformă digitală. Astfel dezvoltarea continuă și după ce este lansat un sistem de operare BMW de nouă generaţie. Noul sistem acţionează ca bază pentru dezvoltarea continuă în timpul ciclului de viaţă al produsului. Interacţiunea integrată între hardware şi software, posibilităţile tehnice oferite de Remote Software Upgrade şi procesele agile de dezvoltare ale companiei stau la baza capacităţii sale de a face noi funcţii accesibile clientului în câteva luni sau chiar săptămâni.
BMW iX va fi primul model premium disponibil la nivel mondial care este echipat cu tehnologie mobilă 5G. 5G oferă o lățime de bandă de date extrem de mare și o latență redusă - ceea ce înseamnă o transmisie rapidă a datelor - și, de asemenea, extinde posibilitățile de conectivitate între automobil și mediul. Acesta constituie baza pentru recepția și transmiterea în timp real a unor volume mari de date și informații despre sistemul senzorilor către BMW Cloud. Împreună cu calitatea serviciilor oferite de rețeaua 5G, acest lucru va aduce îmbunătățiri și inovații semnificative în domeniile divertismentului, infotainment-ului, conducerii automate și siguranței rutiere. Ratele ridicate de transmitere a datelor vor permite în plus un grad mult mai mare de integrare în cloud. Aceasta implică mutarea funcțiilor vehiculului care necesită multă putere de calcul către BMW Cloud, unde performanța combinată a unui întreg centru de calcul este disponibilă pentru procesarea unor cantități mari de date și sarcini complexe. Datele calculate sunt trimise înapoi la vehicul în câteva milisecunde, datorită 5G.
O multitudine de senzori extrem de puternici - împreună cu peste 30 de antene și arhitectura extrem de centralizată a rețelei de la bord, în care funcțiile software complexe sunt controlate de un set de computere centrale de înaltă performanță - convertesc noua generație de automobile (începând cu BMW iX) în platforme digitale de top pe roți. Setul de instrumente tehnologice care este implementat pentru prima dată deschide calea pentru funcții noi, extrem de complexe ale automobilului şi redefineste standardele de conectivitate, procesare de date și informații.
Când toate funcțiile vehiculului sunt active și funcționează la sarcină maximă, datele pentru procesare circulă prin rețeaua mașinii cu o rată de până la 30 Gbit pe secundă, ceea ce înseamnă că volumul este între zece și 20 de ori mai mare decât în generația actuală de model. Acest lucru este posibil prin prima utilizare a tehnologiei Gigabit Ethernet la un BMW.
Creșterea volumului de date se datorează în mare parte tehnologiei îmbunătățite a senzorilor vehiculului, care cuprinde peste 40 de senzori individuali, și este necesară pentru sistemele de asistență la conducere. În consecință, datele trebuie procesate și evaluate instantaneu, astfel încât funcțiile să poată reacționa în timp real. Pentru a face o idee despre capacitățile sale, rețeaua de la BMW iX poate transmite datele stocate pe un DVD întreg într-un pic mai mult de o secundă.
Mereu la zi: Remote Software Upgrade
De la introducerea sistemului de operare BMW 7 în 2018, conducătorii BMW pot să-şi menţină automobilul la curent cu cele mai recente software-uri, în orice moment, prin intermediul facilităţii Remote software Upgrade. Noul sistem de operare BMW 8 oferă aceeaşi funcţionalitate, cu unele îmbunătăţiri importante. În consecinţă, Remote Software Upgrade pentru sistemul de operare BMW 8 va oferi şi posibilitatea de a efectua actualizări de software extrem de complexe şi de mari dimensiuni în domenii precum asistarea condusului şi automatizarea parţială. Sistemul de operare BMW 8 va permite suplimentar clienţilor să programeze o instalare prin Remote Software Upgrade.
BMW Group este unul dintre jucătorii-cheie în domeniul actualizărilor de funcţii over-the-air. Până în 2020, desfăşura deja cele mai mari campanii de modernizare ale oricărui producător auto european. Iar BMW Group şi-a propus ca, până la sfârşitul anului 2021, să aibă cea mai mare flotă ce poate fi actualizată over-the-air dintre toţi producătorii lumii. La acel moment, peste 2,5 milioane de automobile ale mărcii BMW pot primi actualizări de software la distanţă.
BMW Digital Key Plus cu tehnologia radio de bandă ultralargă UWB
Din 2018, BMW este pionier în utilizarea smartphone-urilor drept chei digitale ale automobilului. Producătorul a dezvoltat un mod nou, convenabil şi sigur de deblocare şi pornire a automobilului fără ca utilizatorul să fie nevoit să-şi scoată dispozitivul Apple iPhone din buzunar. Viitoarea versiune BMW Digital Key Plus se bazează pe tehnologia de bandă ultralargă (UWB), care este integrată deja în automobil şi este folosită și de chipul U1 al iPhone.
UWB este o tehnologie radio digitală pentru aplicaţii cu lăţime de bandă cu rază scurtă de acţiune, care oferă o identificare extrem de precisă a locaţiei, combinată cu securitate maximă. BMW Digital Key Plus va fi introdusă pentru prima dată la modelul full electric BMW iX.
Mai multe aplicaţii, diversitate mai mare: integrare optimizată a terţelor părţi
Noua generaţie BMW iDrive oferă noi oportunităţi de a încorpora fără probleme obiceiurile şi preferinţele clienţilor în sistemul de operare. Gradul mai mare de flexibilitate a sistemului va face ca utilizarea în maşină a aplicaţiilor de la terţe părţi să fie şi mai simplă şi mai convenabilă în viitor. Sistemul de operare BMW 8 asigură din nou integrarea completă a Apple CarPlay şi Android Auto, în timp ce noul BMW iDrive va permite şi integrarea extinsă a serviciilor Alibaba şi Tencent pentru clienţii din China.
Categorie: