Fotocredit:
Volkswagen
Volkswagen nu va dezvolta pe viitor motoare de cilindree mai mică decât ceea ce afișează unitățile din oferta sa actuală, compania germană considerând faptul că s-au atins astfel limitele de eficiență în ceea ce privește performanțele, consumul și emisiile de noxe. Conform CEO-ului Herbert Diess, costurile pentru forțarea limitelor de downsizing nu ar putea fi acoperite de beneficii reale la capitolele amintite mai sus.
"Reducere numărului de cilindri și-a atins scopul. Trecerile de la patru la trei cilindri sau de la șase la patru cilindri ne-au permis să obținem beneficii reale păstrând în același timp calitate și performanță, însă totul trebuie să aibă și un sfârșit. Dacă vom merge și mai jos în acest sens vom da de probleme serioase în privința emisiilor și a costurilor", a declarat Diess.
Costurile din ce în ce mai mari necesare pentru aliniere motoarelor diesel la normele din ce în ce mai stricte de poluare vor determina clienții de mașini mici să prefere noile modele hibrid sau mild-hibrid, capabile să ofere aceeași eficiență de consum la un preț mai scăzut.
Oferta actuală de propulsoare de cilindree mică din curtea Volkswagen cuprinde unitățile 1.0 TSI și 1.5 TSI, dar și TDI-ul de 1.6 litri, versiuni la care s-a ajuns după o decadă în care în portofoliul germanilor au făcut istorie (cu bune și cu rele) celebrele motoare 1.2 TSI și 1.4 TSI.
Sursa: Autocar
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: