Fotocredit:
Toyota
Sfârșitul lunii aprilie 2016 a însemnat pentru Toyota depășirea pragului de 9 milioane de automobile hibrid vândute în întreaga lume, prima mașină de acest tip fiind comercializată de japonezi în anul 1997. Totul a început prin lansarea modelului Coaster Hybrid EV, în august 1997, luna decembrie a aceluiași an marcând lansarea primei generații Prius.
Dacă în 1997 Toyota reușea să vândă doar 300 de exemplare hibrid, iată că ultimii patru ani au însemnat peste 1.200.000 de astfel de automobile livrate clienților, anual. S-a ajuns așadar la cifra de 9 milioane, distribuția vânzărilor fiind făcută în proporție de aproape 50%/50% între Japonia și restul piețelor globale. Mai exact, 4.376.200 de mașini hibrid Toyota s-au vândut în Japonia, iar 4.633.600 de unități au ajuns în America de Nord, Europa sau pe alte piețe.
Cel mai bine vândut model este de departe Prius care, în diferitele sale versiuni a ajuns la circa 5.600.000 de clienți din întreaga lume. Totalul celor 9 milioane de mașini include și automobilele Lexus, cel mai bine vândut model al familiei de lux aparținând Toyota fiind SUV-ul RX, cu peste 330.000 de exemplare comercializate.
La ora actuală Toyota are în portofoliu nu mai puțin de 33 de modele hibrid și un automobil plug-in hybrid, printre care se numără ce-a de-a patra generație Prius hibrid și ce-a de-a doua generație Prius plug-in hybrid. Strategia de viitor Toyota are drept target vânzarea a 1.5 milioane de automobile "verzi" anual, dar și atingerea valorii de 15 milioane de astfel de mașini vândute până în 2020.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: