Fotocredit:
Auto-testdrive
Auto-Testdrive vă propune astăzi un test cu un model important pentru clasa mică - Hyundai i20. Am testat luna trecută noua Dacia Sandero, iar acum dorim să analizăm concurenții acestuia într-un segment din ce în ce mai căutat odată cu venirea crizei.
Este vorba despre noul Hyundai i20, un model de la care marca coreeană așteaptă volume mari de vânzări, echipat cu propulsorul de 1.2 litri pe benzină și 85 de CP în echiparea de top Highway.
1. Prezentare generală
În România noul i20 poate fi achiziționat în două versiuni de motorizare:
- 1.2 litri benzină 85 CP disponibili la 6.000 rpm. Consum mediu 4.9 litri/100 km
- 1.1 litri diesel 75 CP disponibili la 4.000 rpm. Consum mediu 3.8 litri/100 km
Noul i20 vine pe piața din România la 3 ani după lansarea primului model, iar design-ul exterior mult schimbat ne transmite din start că avem de-a face cu mai mult decât un simplu face-lift. Acesta preia din trăsăturile fratelui mai mare i30 caracteristicile liniei de design Hyundai "fluidic sculpture" fiind evidente dacă privim mașina din față.
2. Comportament rutier
Noi am avut la dispoziție propulsorul pe benzină de 1.2 litri și 85 de CP. Aceasta dezvoltă mai mult cu 7 cai față de modelul anterior și are un cuplu motor de 121 Nm la 4.000 turații. În practică însă, nu am sesizat diferențe majore față de fostul motor. Vorbind de o cilindree mică, confirmăm faptul că motorul este unul silențios, la relanti zgomotul produs fiind aproape inexistent. Răspunsurile accelerației sunt corecte pentru o utilizare preponderent urbană, ceea ce înseamnă că persoanele care se vor aștepta la un comportament sportiv vor fi puțin dezamăgite.
Suspensia este orientată tot spre confort, făcând cu brio față drumurilor cu denivelări sau trecerilor peste căile de tramvai prezente la tot pasul în orașele noastre. Am testat i20 și în afara localităților, pe o secțiune de drum virajat și mașina s-a comportat onorabil, în limitele acestui segment.
O primă nemulțumire apare în dreptul sistemului de frânare, care își face bine treaba dar am fost nevoiți deseori să acționăm cu forța pedala de frână pentru a obține efectul dorit. Poate un răspuns mai rapid în prima jumatate a cursei pedalei ar fi de dorit în cazul unei utilizări preponderente în oraș.
În primele 3 trepte de viteze i20 nu simte nevoia unui motor mai puternic, iar până spre viteza de 80-100 km/h mașina se mișcă bine, dar dacă vom depăși 120-130 km/h zgomotul devine puternic în interior, ușor deranjant. Încă o dovadă în plus că i20 este o mașină construită pentru aglomerațiile marilor orașe.
Avem o transmisie manuală în cinci trepte, aceeași de la modelul lansat în 2008. Timoneria este exactă, vitezele se schimbă foarte ușor singurul inconvenient identificat de noi fiind materialele folosite la schimbătorul de viteze. Acesta este dintr-un plastic destul de dur, chiar dacă vorbim de ultimul nivel de echipare disponibil la i20. Considerăm că acesta, alături de volan ar fi putut fi îmbrăcate în piele oferind un plus de stil și confort interiorului.
În ceea ce privește performanțele, acestea se încadrează din nou în limitele clasei, fără a excela la un anumit capitol. Accelerația până la 100km/h se realizează în 12.7 secunde, iar viteza maximă se oprește la 168 km/oră. Perfect normal pentru un motor de doar 1.2 litri și 85 de cai. Totuși, opinia noastră este că acestea nu reprezintă un factor decisiv în alegerea unei mașini din clasa mică.
3. Confort interior
Am ajuns la capitolul interior. Să vedem cu ce ne convinge de data aceasta noul model de clasă mică oferit de Hyundai.
Vorbim de un generație nouă, așa că trebuie să subliniem în prima fază diferențele față de ediția anterioară. Primul lucru pe care l-am observat a fost iluminarea cadranelor de bord: o combinație simplă de 3 culori: albastru, alb și roșu pentru acele turometrului și vitezometrului.
Un mare plus este climatizarea automată, disponibilă standard pentru echiparea Highway, o opțiune foarte apreciată pentru un model în acest interval de preț. Important de menționat ar fi și pregătirea USB și auxiliar, localizate sub consola centrală. Un detaliu negativ îl putem considera lipsa geamurilor electrice pentru pasagerii din spate, țînând cont că analizăm cea mai dotată versiune.
Pentru depozitare portbagajul ne oferă un volum total de 295 litri și beneficiază și de un spațiu compartimentat deasupra roții de rezervă.
Mașina prezentă în test dispunea de 6 airbag-uri (frontale, laterale și cortină), control electronic al stabilității (ESP) și încă un sistem de management al stabilității denumit VSM.
4. Buget/Prețuri
Prețul de pornire pentru Hyundai i20 este de 12.590 euro. Importatorul oferă însă o reducere semnificativă ce coboară prețul la 9.862 euro pentru versiunea Comfort cu motorul de 1.2 litri pe benzină.
Pentru versiunea diesel, în echiparea de bază prețul cu discount este de 11.263 euro.
Varianta testată de noi, Highway, are un preţ de 11.065 euro. La acesta putem adăuga RABLA, în condițiile în care autoturismul este achiziționat pe persoană fizică.
Principalul concurent în materie de prețuri de achiziție este modelul Sandero propus de Dacia. Acesta pornește de la aproximativ 7.300 de euro și poate ajunge spre 11.000 euro în echiparea de top cu navigație, scaune încălzite etc.
În ceea ce privește costurile de exploatare, Hyundai anunță pentru motorul pe benzină un consum mediu de 4.9 litri/100 km, 4.2 în afara localităților și 6.1 în oraș. Noi am mers aproximativ 200 de km cu mașina testată și putem afirma cu sinceritate că ne-am apropiat de datele oficiale. Cu clima pornită, am scos pe ruta București-Ploiești un consum de 4.8 litri, iar strict în oraș 6.2 litri cu 3 persoane în mașină.
Garanția oferită pentru acest model este de 5 ani, integrală și fără limită de kilometri. De asemenea, Hyundai oferă 5 ani verificări tehnice periodice gratuite și asistență rutieră.
Trebuie să menționăm și testele EuroNCAP, unde i20 a obținut 5 stele, adică nota maximă în domeniul siguranței.
5. Concluzii
Dacă sunteți în căutarea unuei mașini de oraș, este evident că aveți la dispoziție o gamă foarte largă de modele dintre care vă puteți alege favorita. Modele precum Dacia Sandero, Ford Fiesta, Citroen C3, Peugeot 208 sau chiar VW Polo ne demonstrează din plin acest lucru.
Principalele atu-uri prin care Hyundai încearcă să ne convingă cu noul i20 sunt dotările numeroase și prețul atractiv. Spre exemplu, autoturismele germane au din start prețuri cu câteva mii de euro mai mari la echipări similare.
Hyundai i20 este o mașină care nu iese în evidență pe soșea, dar se achită cu brio de sarcinile la care este supus - consumul respectiv costurile de exploatare.
Conținut Auto-TestDrive recomandat: