Fotocredit:
Mazda
Producătorul japonez va fi premiat pentru noile modele Mazda MX-5, Mazda CX-3 și Mazda2 cu Premiul Red Dot: Product Design 2015, în cadrul ceremoniei din luna iunie.
Cea de-a patra generație a roadster-ului emblematic a câștigat premiul "Red Dot: Best of the Best", cea mai importantă distincție a concursului, conferit la doar 1,6% din înscrierile din acest an pentru proiectele inovatoare excepționale. CX-3, primul SUV Mazda de dimensiuni mici, a primit premiul "Red Dot", acordat pentru calitatea remarcabilă de proiectare. Iar noul Mazda2 a primit o "Mențiune de onoare". Juriul Red Dot a evaluat modelele pe criterii variind de la designul inovator la funcționalitate, ergonomie și compatibilitate ecologică.
Astfel, cele mai noi trei modele ale companiei urmează calea precedentelor modele Mazda de nouă generație. Toate au câștigat premii în semn de recunoaștere pentru designul exterior atractiv KODO – Soul of Motion. Liniile și formele Kodo reprezintă o energie latentă, precum și transpunerea unor caracteristici atletice din natură în vehiculele Mazda. Conceptul își are rădăcinile în lunga tradiție a producătorului de mașini în ceea ce privește mașinile sport, foarte bine surprinse de către modelul MX-5. Ajuns la a patra generație, cel mai bine vândut roadster din lume are un stil KODO unic din punct de vedere dinamic. CX-3 și Mazda2 au fost, de asemenea, lăudate în segmentele SUV de mici dimensiuni, respectiv B.
"Această recunoaștere de la Red Dot este o mărturie a flexibilității KODO și libertatea artistică pe care ne-o oferă", spune Kevin Rice, directorul de design Mazda Europa. "KODO surprinde momentul energiei latente din clipa precedentă lansării în mișcare a unui animal sau a unui atlet. O modalitate de a controla energia vizuală este de a o "comprima" și apoi de a o "elibera", pe măsură ce se mișcă de-a lungul corpului unui mașini, așa cum am făcut cu noul MX-5. Noul CX-3 are o abordare artistică diferită întrucât energia a fost obținută prin combinarea celor două volume principale ale mașinii. Mazda2 este, din nou, diferită și demonstrează felul în care KODO ne ajută să dăm fiecărui autoturism propriul caracter individual”.
Inițiată în 1955 de către Design Zentrum Nordrhein Westfalen din Essen, Germania, Red Dot este cea mai mare și mai prestigioasă competiție de produse din lume. Pentru Red Dot Award: Product Design 2015, juriul internațional de designeri, profesori și jurnaliști au evaluat 4.928 de înscrieri din 56 de țări. Mazda și alți câștigători își vor primi premiile pe 29 iunie, la Teatrul Aalto din Essen. Produsele în sine, selectate în 31 de categorii, inclusiv vehicule, vor fi expuse în Muzeul de Design Red Dot din Essen în perioada 30 iunie 2015 – 30 iulie 2016 și online pe www.red-dot.de. Ele au câștigat dreptul de a purta simbolul "red dot", o emblemă internațională de excelență în design.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: