Fotocredit:
Audi
Audi aniversează anul acesta două decenii de existență pentru gama compactei A3, model lansat în 1996, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt și care s-a vândut în cele trei generații apărute până astăzi în mai bine de patru milioane de exemplare.
Prezentată acum 20 de ani, prima generație Audi A3 a fost și primul model compact din segmentul premium, segment în care aveau să apară ulterior rivalele sale "clasice" - BMW Seria 1 și Mercedes-Benz A-Class. Construit pe aceeași platformă tehnică cu Volskwagen Golf 4, Audi A3 era oferit la vremea respectivă doar în versiunea de caroserie cu trei uși, clienții având la dispoziție trei niveluri de echipare și patru versiuni de motorizare, pe benzină sau diesel. Toamna lui 1998 aducea primul A3 quattro, în timp ce luna martie 1999 marca lansarea noului A3 Sportback, versiunea în cinci uși a compactei Audi. În același an constructorul german lansa primul S3, model ce avea sub capotă un motor turbo de 1.8 litri ce furniza 210 CP.
Anul 2003 marca premiera celei de-a doua generații A3, model ce avea să inaugureze trendul gilei frontale SIngleframe o dată cu faceliftul din 2015. Grila Singleframe avea să devină ulterior unul dintre elementele definitorii pentru mașinile gândite la Ingolstadt. În 2008 era lansat primul cabriolet din familia A3.
Cea de-a treia generație venea cu noutatea versiunii de caroserie sedan, primul Audi A3 în patru uși fiind lansat în 2012, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Cel mai recent facelift aplicat familiei A3 a fost primit chiar în primăvara acestui an.
Un model aparte în familia A3 este super-sportiva RS 3 Sportback, model ce oferea 340 de CP din motorul TFSI în cinci cilindri la prima sa generație. Cea de-a doua generație RS 3 a fost lansată anul trecut și oferă 367 de CP. În toamna acestui an, Salonul Auto de la Paris a găzduit premiera mondială a noului Audi RS 3 Sedan, model propulsat de același TFSI de 2.5 litri ce dezvoltă nu mai puțin de 400 de CP.
Pe lângă versiunile normale de motorizare TFSI sau TDI, Audi A3 este oferit și în versiunile A3 e-tron, propulsată de un tandem hibrid ce produce 204 CP și A3 g-tron, al cărui motor 1.4 TFSI de 110 CP poate fi alimentat și cu gaz natural.
A3 a fost și primul model Audi dotat cu o cutie de viteze automată cu dublu-ambreiaj, ajunsă în prezent la cea mai recentă generație oferită sub sigla S tronic. Compacta germană a primit de-a lungul anilor și un upgrade semnificativ la nivelul tehnologiilor de iluminare, primele faruri cu halogen fiind urmate de unitățile cu Xenon și LED. La ora actuală cele mai performante faruri ce pot fi configurate pe A3 vin cu tehnologia Matrix LED, ce poate regla fasciculele luminoase în funcție de condițiile punctuale de trafic.
La interior, clasicele ceasuri de bord pot fi înlocuite pe actuala generație cu revoluționarul sistem Audi virtual cockpit, al cărui ecran TFT de 12.3 inch poate afișa o multitudine de informații utile, în funcție de preferințele șoferului.
Tehnologiile de siguranță activă și de asistenâî a șoferului sunt mai numeroase ca niciodată la bordul lui Audi A3, modelul german apropiindu-se cu pași repezi de epoca automobilelor autonome.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: