Fotocredit:
Lamborghini
Italienii de la Lamborghini au prezentat în sfârșit noul Aventador S, marea noutate ascunsă în cele câteva teasere cu care ne-au ațâțat imaginația în ultimele zile. "În traducere liberă", Aventador S este un facelift al modelului din care derivă, devenind totodată și cel mai puternic automobil Lamborghini propulsat de un motor V12 aspirat. Noutățile tehnologice nu se opresc însă doar la creșterea hergheliei de cai putere de sub capotă.
Urmând a avea premiera mondială în ianuarie, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit, noul Aventador S se diferențiază de un Aventador "normal" prin elementele aerodinamice regândite sau adăugate, pe lista acestora fiind ușor de observat bara față al cărui spoiler inferior este mult mai agresiv sau difuzorul de aer găzduit de bara spate, disponibil la cerere și din fibră de carbon și care este completat ca și imagine și agresivitate de cele trei imense țevi de eșapament. Comunicatul de presă oficial trimis de Lamborghini vorbește și despre forma pasajelor roților spate ce aduce aminte de legendarul Countach.
Eleronul mobil amplasat în partea din spate poate fi reglat în trei poziții, în funcție de viteză și de modurile de rulare pe care le selectează șoferul.
Toate modificările aerodinamice au permis obținerea unei forțe de apăsare mai mare cu 130% față de vechiul Aventador, super-car lansat în anul 2010.
Noul Lamborghini Aventador S beneficiază, în premieră pentru marca italienească, de un sistem de direcționarea a tuturor celor patru roți, botezat Lamborghini Rear-wheel Steering (LRS). Astfel, la viteze mici roțile din spate virează la un unghi opus celor din față, în timp ce virajele abordate cu viteze mari găsesc roțile spate virate ușor în același sens cu cele față. În esență, sistemul este unul similar cu 4CONTROL-ul consacrat de Renault pe noile Megane și Talisman.
Nu lipsesc din "ecuația" Aventador S nici sistemul de tracțiune integrală, un sistem de direcție progresivă sau suspensia magnetică, toate revizuite și upgradate pe măsură, pentru a oferi prestații dinamice și mai bune.
Șoferul are la dispoziție patru moduri diferite de rulare - STRADA, SPORT, CORSA și EGO, acesta din urmă fiind o noutate absolută pentru Aventador și permițând șoferului personalizarea fiecărei părți esențiale a mașinii - motor, tracțiune, direcție și suspensii.
În ceea ce privește motorul, unitate V12 de 6.5 litri, aspirată, a primit un "boost" de putere de 40 de CP, furnizând acum nu mai puțin de 740 de CP. Cuplul maxim ajunge la 690 de Nm, fiind disponibil la 5.500 rpm. Noul Aventador S poate accelera de la 0 la 100 d ekm/h în doar 2.9 secunde, viteza sa maximă oprindu-se la 350 de km/h. De livrarea cuplului motor la roți se ocupă o cutie de viteze automată ISR, cu șapte trepte. Și cum un asemenea motor cere un sistem de evacuare pe măsură, modificările aduse de inginerii Lamborghini includ și o nouă astfel de componentă, mai ușoară cu 20% față de vechea generație și care furnizează în același timp performanțe acustice mai spectaculoase.
Motorul dezvoltat pentru Aventador S beneficiază și de tehnologia de dezactivare a șase dintre cei 12 cilindri, atunci când se rulează în regim de croazieră sau atunci când nu este necesară întreaga putere ce poate fi furnizată.
Puterea motorului și fenomenalele cifre de accelerație sunt compeltate de un sistemd e frânare carbon-ceramic, ale cărui discuri ventilate și perforate au diametrul de 400, respectiv 380 de mm, față/spate. Partea contactului cu solul este rezolvată de Pirelli, cu un set de anvelope P Zero.
La interior, modificările nu sunt majore, șoferul având la dispoziție un nou ecran TFT ce ține locul ceasurilo de bord și care poate fi customizat în funcție de cele patru moduri de rulare. Sistemul de infotainment este capabil de-acum să ruleze Apple CarPlay, oferind totodată și un complex sistem de telemetri ce poate înregistra și afișa în timp real toate caracteristicile dinamice din timpul unor tururi cronometrate.
Noul Lamborghini Aventador S va ajunge la primii clienți în primăvara lui 2017, având un preț de start de 281.555 de euro, fără taxe.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: