Știri

Audi SQ5 devine cel mai puternic model din noua familie Q5

Fotocredit: 

Audi
Noul Audi SQ5
Audi a prezentat la Detroit noul SQ5, cea mai puternică versiune a noii generații de SUV-uri Q5. Noul model este propulsat de un motor ce dezvoltă 354 de CP și poate accelera de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde.
 
Noul Audi SQ5 are sub capotă ce mai recentă generație a propulsorului V6 TFSI de 3.0 litri, care poate furniza acum 354 de CP și 500 Nm cuplu maxim, disponibil între 1.370 și 4.500 rpm. Creșterea valorilor de putere și cuplu se datorează înlocuirii vechiului compresor mecanic cu o turbină "twin-scroll", dar și regândirii procesului de combustie. Astfel, câștigul de putere față de vechiul motor este de 14 CP, noua unitate fiind totodată și mai ușoară, cu 14 kg. Cuplul motor este transmis la toate cele patru roțile prin intermediul unei cutii de viteze automate tiptronic cu opt rapoarte, dar și cu ajutorul sistemului quattro. Noua cutie de viteze oferă și funcția "coasting", ce presupune decuplarea de la ansamblul roților în momentul în care șoferul ia piciorul de pe accelerație, la viteze cuprinse între 55 și 160 de km/h.
 
Sprintul până la 100 de km/h, cu start de pe loc, se face în 5.4 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h.
 
Suspensia oferită în standard este una adaptivă CDC (Continuous Damping Control), integrată în sistemul Audi drive select. Acesta permite reglarea setărilor pentru principalele elemente ce contribuie la dinamică - motor, direcție, cutie sau diferențialul electronic. Opțional este oferită și o suspensie pneumatică adaptivă, ce permite șoferului să aleagă atât setările amortizoarelor, cât și înălțimea gărzii la sol.
 
Noul Audi SQ5 este "încălțat" cu anvelope 255/45 montate pe jantele din aliaj ușor pe 20 de inch. Opțional sunt disponibile jante pe 21 de inch. Sistemul de frânare include discuri de 350 de mm pe față și etrieri vopsiți în negru și inscipționați cu logo-ul S.
 
Ca și noul Q5, SQ5 oferă cele mai noi sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului, dar și cele mai noi tehnologii de conectivitate in-line, incluse în standard sau opțional în sistemul de infotainment MMI.
 
Interiorul plusează la capitolul atmosferă prin elementele vopsite în negru, nelipsind din ecuație nici elementele din aluminiu sau din fibră de carbon, acestea din urmă oferite însă opțional. Ceasurile clasice de bord pot fi înlocuite, tot opțional, cu Audi virtual cockpit. Audi SQ5 nu face rabat nici la capitolul practicalitate, oferind un portbagaj a cărei capacitate variază între 500 și 610 litri, în funcție de poziția banchetei spate, ce poate glisa înainte/înapoi.
 
Noul Audi SQ5 va putea fi comandat în Europa începând cu vara acestui an și va fi produs în noua uzina din Mexic, inaugurată recent de constructorul german.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: