Știri

Audi prologue prefigurează viitoarele generaţii Audi

Fotocredit: 

Audi
Conceptul Audi prologue
Audi ne prezintă noul concept Audi prologue, studiu al cărui design va sta la baza viitoarelor generaţii de automobile gândite la Ingolstadt. Audi prologue este primul proiect ce-l are ca şi şef de design pe Marc Lichte. În acelaşi timp Audi prologue prefigurează viitorul A9, un coupe de lux cu tracţiune integrală.
 
Marc Lichte însuşi descrie caracterul maşinii: "Audi înseamnă sportivitate, design fluid și sistemul de tracţiune integrală quattro. Prin conceptul Audi prologue exprimăm tot acest know-how într-o nouă formă - am pus cel mai sportiv automobil din segmentul de lux pe roți. Echipa noastră a utilizat noi abordări, atât în designul exteriorcât şi în cel interior."
 
Audi prologue se prezintă sub forma unui coupe cu două uşi, măsurând 5.10 metri lungime. Partea frontală este dominată de grila radiatorului de tip single-frame, mărginită de blocurile optice înguste şi care beneficiază de tehnologia Audi Matrix laser. Lateralele maşinii şi în special formele de deasupra roţilor sunt inspirate din modelul Audi Ur-quattro din 1980. În partea din spate impresionează stopurile cu LED ce crează un efect 3D.
 
Interiorul ni se prezintă într-o tuşă futuristică, elementul care atrage atenţia fiind planşa de bord care s-a transformat în suport pentru trei ecrane tactile. Astfel, în stânga volanului exista un ecran cu touach prin intermediul căruia şoferul controlează sistemele de iluminat şi pe cele de asistenţă, deasupra consolei centrale găsim un display "responsabil" de multimedia, în timp ce în dreptul pasagerului din faţă avem un display de mari dimensiuni pe care sunt afişate date legate de navigaţie sau de infotainment.
 
Pe consola centrală avem un nou display tactil de unde se controlează climatizarea sau alte setări, acesta având în acelaşi timp şi rol pentru introducerea unor comenzi scrise direct cu degetul pe ecran. Acest display este ceva mai special, fiind construit dint-o peliculă OLED care poate fi îndoită - ceea ce înseamnă că atunci cnd nu este folosit ecranul "se ascunde" în consolă, fiind practic invizibil.
 
Sub capota sa stă un motor pe benzină e 4.0 litri TFSI ce produce 605 CP şi oferă 750 Nm cuplu maxim. Conceptul poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 3.7 secunde. Pe lângă tracţiunea integrală quattro, Audi prologue beneficiază şi de un sistem de direcţie dinamic prin care roţile din spate pot vira la unghi de până la 5 grade, asigurând astfel o dinamică perfectă în viraje.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: