Fotocredit:
Audi
Audi a dezvăluit conceptul e-tron quattro, studiu ce înfățișează un SUV 100% electric ce va fi lansat în producția de serie la începutul anului 2018.
Cum toți marii constructori au pornit o cursă furibundă de dezvoltare a mașinilor alectrice, Audi nu putea să stea de-o parte și ne arată întregul său potențial materializat în conceptul e-tron quattro.
Audi e-tron quattro este ropulsat de trei motoare electrice - unul amplasat pe puntea față, iar celelalte două pe puntea spate. Totalul puterii furnizate de cele trei unități electrice ajunge la 430 de CP, iar cuplul maxim la 800 de Nm. Se poate ajunge chiar și la 496 de CP în momentele de over-boost. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 4.6 secunde, viteza maximă fiind limitată electronic la 210 km/h.
Bateria ce alimentează cele trei motoare are o capacitate de 95 de kWh și poate asigura o autonomie de peste 500 de km. Aceasta poate fi încărcată prin intermediul unui sistem special ce permite alimentarea atât de la o sursă de curect alternativ, cât și de la una de curent continuu. Un "plin" de curent se poate face în 50 de minute de la un încărcător rapid, de 150 de kW. O sursă alternativă de încărcare, chiar în timpul mersului, este oferită de celulele fotoelectrice amplasate pe plafonul mașinii, soluție adoptată și de conceptul Volkswagen Tiguan GTE.
Pentru a eficientiza la maximum "oferta" sistemului de propulsie electric Audi a gândit și un șasiu cu totul special, ce include o suspensie adaptivă pneumatică, ce permite controlul gărzii la sol în funcție de viteză sau un sistem de direcție activă pe toate cele patru roțile. Astfel, în funcție de viteză și de condițiile de drum roțile din spate virează în aceeași direcție sau în direcția opusă celor din față.
Cu o lungime de 4.88 metri, o lățime de 1.93 metri și o înălțime de 1.54 metri, conceptul Audi e-tron quattro impresionează prin silueta de coupe cu patru locuri. Desenul caroseriei și elementele cu rol aerodinamic au permis obținerea unui Cx impresionant, cu valoarea de doar 0.25.
Toate sistemele de iluminare frontale folosesc tehnologia Matrix laser, în timp ce blocurile optice spate combină spectaculos tehnologiile LED și OLED, aceasta din urmă fiind pregătită de Audi pentru a fi înglobată pe viitoarele modele de serie din portofoliu.
Și la interior conceptul e-tron quattro este "inundată" de tehnologia OLED, care stă la baza tuturor display-urilor de la bord. Printre avantajele OLED se numără și ușurința cu care pelicula displayului se poate tăia în forma dorită, dar și faptul că aceste afișaje se pot curba după cum se dorește. Astfel, deja binecunoscutul Audi virtual cockpit a fost dus la un alt nivel, cu zone tactile prin intermediul cărora șoferul poate controla funcții esențiale ale mașinii.
Pasagerii din spate beneficiază de două scaune individuale, iar portgabajul are generosul volum de 615 litri.
Noul Audi e-tron quattro poate fi admirat în premieră mondială la Salonul Auto de la Frankfurt.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: