Fotocredit:
Audi
Audi a dezvăluit în această seară noua generație A7 Sportback - modelul Gran Turismo dorindu-se a fi unul dintre exponenții cei mai importanți pentru noile tendințe de design și pentru tehnologiile de ultimă oră promovate de brandul din Ingolstadt.
Ni se înfățișează astfel un A7 Sportback puternic influențat estetic de conceptul prologue - cel care a dictat și limbajul de design utilizat de noua generație a limuzinei A8. Grila frontală Singleframe (mai lată și plasată mai jos ca în cazul lui A8), farurile înguste, gurile de ventilație generoase găzduite de bara față sau capota lungă asigură fără doar și poate o doză suficientă de masivitate coupe-ului în patru portiere.
Farurile pot fi comandate în trei versiuni, toate cu LED. Diferențele sunt făcute însă de luminile de zi (care în varianta de echipare medie și de top sunt "digitalizate", grație celor 12 clustere LED adiacente separate prin spații ce evocă limbajul binar generat de 0 și 1). Vârful de gamă este reprezentat de farurile HD Matrix LED și laser.
Parte din spate este dominată de blocurile optice compuse din nu mai puțin de 13 elemente verticale și unite printr-o bandă luminoasă în stilul consacrat de noul A8. Când mașina este descuiată sau încuiată luminile LED generează animații ce pun în evidență caracterul dinamic al noului Audi A7 Sportback.
Imagine exteriorului este completată de jante cu diametrul de până la 20 de inch în diametru, clienții având la dispoziție una dintre cele 15 culori pentru caroserie. Este disponibil de asemenea pachetul S line ce personalizează și mai tare mașina.
Noul A7 Sportback măsoară 4.969 de mm lungime, 1.908 mm lățime și doar 1.422 de mm în înălțime, oferind totodată un ampatament de 2.926 de mm. Porbagajul oferă un volum de 535 de litri.
La interior sunt preluate mai toate noutățile aduse de A8, fiind nelipsite ecranele ce preiau mare parte dintre funcțiile butoanelor fizice. Astfel, șoferul are la dispoziție în orice moment controlul funcțiilor mașinii prin intermediul unei interfețe intuitive ce combină grafica și răspunsul haptic la click-urile pe butoanele virtuale.
Sistemul de infotainment MMI oferă în versiunea de vârf (navigation plus) ecranul de 12.3 inch Audi virtual cockpit - soluție ce preia integral rolul ceasurilor de bord clasice.
Nu lipsesc de la interior elementee fabricate din materiale rafinate, pielea sau diferite combinații de aluminiu sau lemn fiind disponibile în funcție de preferințe. Și în materie de sunet Audi oferă în versiunea de top un sistem Bang & Olufsen.
Noul A7 Sportback oferă nu mai puțin de 39 de sisteme de asistență a șoferului, împărțite în trei mari categorii: pachetul Audi AI parking (ce permite parcarea de la distanță, disponibil însă de anul viitor), pachetul City assist și pachetul Tour assist.
Peformanțele dinamice sunt susținute de un șasiu ce poate fi configurat într-o multitudine de variante și care poate oferi direcție integrală, o suspensie sport ce coboară garda la sol cu 10 mm, suspensii controlate electronic sau (ca soluțe de top) suspensia pneumatică adaptivă.
Pentru început Audi va oferi noul A7 doar în versiunea de motorizare V6 3.0 TFSI (denumită după noul nomenclator A7 55 TFSI), aceasta livrând 340 de CP și 500 Nm cuplu motor maxim. Cifrele de putere și cuplu permit o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 5.3 secunde. În standard motorul este cuplat la o cutie S tronic și la sistemul de tracțiune integrală quattro.
Ulterior gama A7 Sportback va fi completată de motoare TFSI și TDI în patru sau șase cilindri.
Toate motoarele vor lucra în tandem cu un sistem mild-hybrid ce funcționează la 48 de volți și care poate recupera energie cinetică tranformată ulterior în energie electrică stocată într-o baterie Li-Ion. A7 Sportback poate astfel rula în modul coasting fără ca motorul termic să fie pornit sau oferă funcția start/stop la viteze de pânî la 22 de km/h. Audi garantează faptul că sistemul pseudo-hibrid reduce consumul cu 0.7 litri la fiecare sută de kilometri parcursă.
Noul Audi A7 Sportback va fi lansat pe piață în februarie 2018, având un preț de start de 67.800 de EURO, în Germania.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: