Știri

Ajuns la o nouă generație, Civic Type R este mai agresiv ca niciodată

Fotocredit: 

Honda
Noua Honda Civic Type R
Noua Honda Civic Type R și-a făcut debutul astăzi la standurile japonezilor de la Salonul Auto de la Geneva, hot hatch-ul venind cu un aspect și mai agresiv față de vechea generație, dar și cu ceva mai multe resurse de putere.
 
Construit pe baza celei de-a opta generații Civic, noul Type R ni se înfățișează aproape neschimbat față de prototipul prezentat anul trecut la Paris, păstrând majoritatea elementelor radicale ale caroseriei, despre care Honda spune că nu îndeplinesc doar un simplu rol estetic, ci și unul aerodinamic. Interiorul continuă tema agresivă de la exterior, fiind nelipsite combinațiile coloristice ce scot în evidență roșul "turbat".
 
Sub capota noului Civic Type R stă același motor turbo de 2.0 litri consacrat de modelul precedent, însă o idee modificat pentru a oferi cu 10 CP mai mult. Puterea sa a ajuns așadar la valoarea 320, în timp ce cuplul maxim rămâne nemodificat - 400 Nm. Honda nu a comunicat pentru moment datele legate de performanțe, fiind însă de așteptat ca noul Civic Type R să cobare sub pragul de 5.7 secunde pe sprintul de la 0 la 100 de km/h. Clienții amatori de senzații pure vor avea motive de satisfacție, japonezii oferind noul hot hatch doar în versiunea cu transmisie manuală, cu șase rapoarte.
 
Și cum cuplul motor va fi livrat în continuare doar spre roțile față, inginerii Honda au pus la punct un performant diferențial autoblocant care, alături de o arhitectură modificată a asuspensiei față va reduce la maximum fenomenul de torque steer în momentele de accelerare cu pedala la podea.
 
Noul Civic Type R va ajunge la dealerii Honda din Europa în toamna acestui an, urmând a fi construit tot în fabrica britanică din Swindon, cea care a devenit principalul nod de producție a noii generații Honda Civic. De la Swindon vor fi livrate la nivel global toate exemplarele configurate de clienți.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: