Fotocredit:
Toyota
Faceliftul anunțat de Toyota pentru Yaris va aduce și lansarea unui motor pe benzină cu totul nou ce va fi utilizat în premieră de modelul de clasă mică japonez. Aspirat și cu o cilindree de 1.5 litri, noul propulsor va înlocui în gamă vechiul motor de 1.33 litri.
Urmând a fi prezentat alături de noul Yaris cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, noul propulsor de 1.5 litri este capabil să producă 111 CP și 136 Nm cuplu motor maxim, disponibil la 4.400 rpm, 118 Nm fiind deja disponibili de la 2.000 rpm. Montat pe Yaris, acesta va putea asigura un sprint de la 0 la 100 de km/h în 11.0 secunde (față de 11.8 secunde în cazul motorului de 1.33 litri), iar repriza de la 80 la 120 de km/h se va putea face în 17.6 secunde, cu 1.2 secunde mai rapid față de vechiul motor.
Propulsorul dezvoltat de Toyota va fi capabil să respecte și cele mai noi norme de poluare Euro 6c, dar și criteriile de testare a consumului în condiții de trafic real RDE, grație unei eficiențe termice ce ajunge la 38.5%, dar și unui raport de compresie ridicat - 13.5:1.
Eficiența în materie de consum și implicit legată de emisiile de noxe este sporită și prin adăugarea unui ingenios sistem de răcire a sistemului EGR, dar și prin dezvoltarea sistemului VVT-iE care permite trecerea de la funcționarea în ciclu Otto la cea în ciclu Atkinson și viceversa. După cum ne anunță și sufixul din denumirea VVT-iE, sistemul de distribuție variabilă este controlat electric.
Pentru îmbunătățirea consumului la viteze mari, inginerii Toyota au implementat pe noul motor și un sistem de răcire cu apă pentru galeria de evacuare, lucru ce permite scăderea temperaturii gazelor de ardere.
În mare, estimările Toyota punctează o reducere de 12% a consumului față de vechiul propulsor 1.33 VVT-i, în condițiile efectuării unui ciclu de testare NEDC pe mașini Yaris dotate cu o cutie de viteze CVT.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: