Teste

Test Drive BMW Seria 2 Active Tourer 225i

Fotocredit: 

Auto-TestDrive
 
Când spui BMW gândul te duce automat la performanţe dinamice, lux şi ...tracţiune spate. Decenii la rând constructorul din Munchen şi-a făcut o carte de vizită din acest lucru, ademenind în curtea sa generaţii de fani care nu concepeau livrarea cailor putere alftel decât spre puntea spate. Pe lângă asta nimeni nu-şi putea imagina acum 20 de ani că BMW ar putea lansa o maşină de clasă compactă sau un monovolum.
 
Iată ca anii au trecut, iar piaţa auto cere atât de multe variante şi derivaţii din segmentele „clasice” ale automobilelor încât acum noţiuni ca SUV, SAV, SAC, MPV, crossover, mini-SUV, mini-MPV nu mai sunt deloc nişte lucruri exotice.
 
BMW nu putea sta deoparte şi ne demonstrează extraordinara putere de adaptare la realitate şi la cerinţele clienţilor, lansând anul trecut „insulta supremă” pentru puriştii mărcii – un monovolum cu tracţiune faţă – materializat sub numele de Seria 2 Active Tourer. Maşină testată de noi pe parcursul a câteva zile, în versiunea 225i Luxury Line.
 
1. Prezentare generală
 
După cum spuneam, BMW Seria 2 Active Tourer a fost lansat anul trecut, fiind prima maşină cu tracţiune faţă dintr-o familie ce urmează a primi în următorii ani alţi noi membri – serie construită pe platforma tehnică UKL1, folosită în premieră pe noul MINI. Anul acesta la Geneva a fost prezentat noul Seria 2 Gran Tourer, pe lista viitoarelor modele fiind trecute noul X1, un viitor X2 sau viitoarea generaţie BMW Seria 1.
 
Chiar dacă designerii BMW s-au aflat pe un tărâm nou atunci când au desenat silueta noului Seria 2 Active Tourer, a rezultat o maşină încadrată perfect în familia de modele cu logo alb-albastru, diferenţiată însă fără doar şi poate de orice monovolum existent la ora aceasta pe piaţă. Singurul concurent pe măsură este Mercedes-Benz B-Class la care se poate adăuga eventual noul Volkswagen Sportsvan.
 
Test Drive BMW 225i Active Tourer (01)
 
Versiunea testată de noi a fost Seria 2 Active Tourer 225i, un adevărat „hot van” dacă stăm să ne gândim că motorul de sub capotă este acelaşi 2.0 TwinPower Turbo ce dă viaţă şi noului MINI Cooper JCW – ce produce 231 de CP şi 350 Nm cuplu maxim. Pe lângă această versiune de top, pe benzină, BMW mai oferă variantele 218i (136 CP), 220i (192 CP), 216d (116 CP), 218d (150 CP) şi 220d (190 CP). Clienţii pot comanda versiunile 220d şi 225i şi în combinaţie cu tracţiunea integrală xDrive.
 
Prețul de pornire în România pentru Seria 2 Active Tourer  începe de la 27.776 euro, TVA inclus – versiunea de bază 218i.
 
2. Comportament rutier şi performanţe
 
Cu toate că la prima vedere BMW nu ar avea foarte multă experienţă atunci când vorbim de punerea puterii la asfalt prin intermediul roţilor faţă, ultimii ani de evoluţie şi dezvoltare MINI au permis bavarezilor să deţină un know-how suficient de bun pentru a lansa un model cu tracţiune faţă care să respecte strandardele şi exigenţele clienţilor ce nu ar ierta BMW pentru un produs mediocru.
 
A rezultat aşadar o maşină ce nu face de ruşine faima BMW, iar logo-ul 225i de pe hayon ascunde pentru cunoscători resursele ce garantează performanţe peste medie. Dacă ne uităm la cifrele oficiale, Seria 2 Active Tourer 225i face suta de km/h cu plecare de pe loc în doar 6.6 secunde, lucru ce-l situează în liga restrânsă a hot-hatch-urilor renumite – VW Golf GTI sau Ford Focus ST. În materie de monovolume doar rivalii de la Mercedes-Benz mai oferă o astfel de motorizare – B-Class 250 oferind 211 CP şi 0-100 km/h în 6.8 secunde.
 
Test Drive BMW 225i Active Tourer (02)
 
Se vede că Seria 2 Active Tourer 225i împrumută foarte multe de la MINI Cooper S în materie de tren de rulare, monovolumul testat fiind un exemplu de stabilitate în orice situaţie l-ai pune şi indiferent de viteza cu care ai aborda un viraj. Lucru ce ţi se pare puţin imposibil atunci când te sui pentru prima oară la volan şi vezi că nu mai stai cu fundul pe asfalt ca într-un Seria 1, ci eşti cocoţat pe scaun într-o poziţie tipică unui MPV.
 
Suspensia lucrează foarte bine indiferent de starea drumului, nefiind foarte tare, dar cam zgomotoasă însă la trecerea peste obstacole gen şină de tramvai sau bumpere pentru reducerea vitezei. Trebuie să ţinem seama că maşina de test avea montată o suspensie M Sport, evident mai rigidă decât una normală.
 
Puterea motorului este transmisă la roţi prin intermediul unei cutii de viteze automate Steptronic Sport cu opt trepte. Noutatea la acest capitol vine de la faptul că BMW nu a mai montat o cutie produsă de ZF ci a apelat la japonezii de la Aisin care însă au făcut o treabă excelentă. Cutia face un tandem excelent cu motorul, furnizând celui aflat la volan cele mai bune resurse în funcţie de necesităţi. Cei care spun că ar prefera o cutie manuală rămân cu din ce în ce mai puţine argumente în a-şi susţine favorita. Drept dovadă că BMW nici măcar nu oferă 225i în combinaţie cu o cutie de viteze manuală.
 
Test Drive BMW 225i Active Tourer (03)
 
Ai la dispoziţie trei moduri de condus – Eco Pro, Comfort şi Sport – fiecare cu setările specifice. Evident că „starea” maşinii se schimbă în fiecare mod în parte.
 
Singura bilă neagră o putem da în momentul acceleraţiilor cu pedala la podea, atunci când ai parte de torque steering mai mult decât ţi-ai dori. Cauza ar putea fi reprezentată de anvelopele de doar 205 lăţime, care nu fac faţă unui asemenea asalt de CP şi Nm în momentele respective. Fenomenul este suficient de deranjant şi poate deveni periculos pentru un şofer neexperimentat în cazul unor depăşiri, atunci când efectiv simte că-i fuge volanul din mână...
 
Test Drive BMW 225i Active Tourer (04)
 
Dacă vorbim de consumul de combustibil, BMW Seria 2 Active Tourer 225i „manâncă” în fucţie de talpa şoferului. Motorul poate fi mai mult decât economic în cazul unui drum parcurs în condiţii de trafic fluent şi cu viteze legale. Am obţinut chiar şi o medie de 5.8 l/100km pe o distanţa de circa 100 de km. Lucrurile se schimbă radical dacă treci pe modul Sport şi alergi maşina pe drumuri de munte – apar rapid valori din două cifre pe afişajul consumului.
 
3. Confort interior
 
Dacă la comportamentul rutier şi la performanţele dinamice maşina din testul nostru ne-a dovedit că este un BMW veritabil, atmosfera de la interior este capitolul la care i-am acorda cele mai mari note. Spunem asta datorită faptului că BMW a avut curajul să iasă din tiparele interioarelor pe care le regăseai la orice model produs până acum. N-am simţit bucurie mai mare decât atunci când am văzut, în sfârşit, o altă consolă centrală, organizată inedit pentru BMW.
 
Test Drive BMW 225i Active Tourer (05)
 
BMW a păstrat însă ergonomia comenzilor, cele pentru climatizare fiind complet noi şi separate printr-un spaţiu pentru depozitare de restul comenzilor pentru sistemul audio. BMW a creat un soi de „etaje” pe planşa de bord, fiecare dedicat unei anumite familii de comenzi.
 
Modelul testat avea pachetul Luxury Line inclus, ceea ce se traduce prin piele şi elemente crem la interior, calitatea asamblării şi a materialelor fiind la cele mai înalte cote, demne de prestigiul BMW. Dacă vreţi să cârcotim puţin la acest capitol, aflaţi că ne-am blestemat zilele cu covoraşele din pluş crem, mai ales că perioada alocată testului a coincis cu o vreme de... toată jena. Şi pielea deschisă la culoare de pe scaune începuse să preia tenta albastră a jeansilor celor care au mers cu maşina, consola centrală purtând aceeaşi amprentă în zona genunchiului şoferului. Una peste alta nu prea recomandăm respectiva combinaţie de culori deschise pentru România.
 
Test Drive BMW 225i Active Tourer (06)
 
Având de-a face cu un monovolum, BMW şi-a făcut foarte bine temele oferind şoferului şi pasagerilor tot felul de spaţii pentru depozitare, atât în consola centrală cât şi pe feţele de uşi. Portbagajul oferă un volum de 468 de litri, o valoarea medie. Se putea mai bine zicem noi, drept dovadă că B-Class oferă aproape 490 de litri. BMW compensează prin sistemul inteligent de rabatare şi glisare a banchetei spate, care oferă o sumedenie de combinaţii pentru organizarea spaţiului, în funcţie de necesităţile de moment.
 
La capitolul siguranţă noul BMW Seria 2 Active Tourer a obţinut 5 stele la testele Euro NCAP.
 
4. Buget/Prețuri
 
Prețul de pornire pentru BMW Seria 2 Active Tourer 225i este de 37.324 euro, TVA inclus.
 
Modelul testat de noi era dotat cu pachete şi opţiuni în valoare de 16.195 de euro, aşa că preţul final ajungea la 53.519 euro, TVA inclus.
 
Test Drive BMW 225i Active Tourer (07)
 
Cele mai costisitoare echipamente opţionale, din punct de vedere financiar, sunt Navigaţia Plus (2.595 euro), sistemul de asistenţă Plus (1.271 euro) şi farurile adaptive cu LED (1.032 euro). Pachetul Luxury Line adăuga din start la preţul maşinii 2.542 de euro.
 
Garanţia oferită de BMW pentru Seria 2 Active Tourer este de 5 ani sau 100.000 de kilometri, în cadrul pachetului BMW Service Inclusive.
 
5. Concluzii
 
Noul BMW Seria 2 Active Tourer deschide un nou capitol în istoria constructorului din Munchen şi cel puţin în România îl vedem dorit nu de clienţii obişnuiţi BMW, ci de cei care ar fi vrut un monovolum premium şi ale căror pretenţii nu erau până acum satisfăcute de producătorii de volum.
 
Dacă vorbim de producători premium, singurul concurent pe măsură este Mercedes-Benz B-Class, un model care a primit anul trecut un facelift discret, dar care este depăşit după părerea noastră de BMW la estetică şi tehnologii.
 
Test Drive BMW 225i Active Tourer (08)
 
Probabil că preţul modelului testat de noi sperie destul de tare, dar se pot configura variante cu un motor mai puţin puternic şi cu opţionale care să acopere „strictul necesar”, aşa încât suma finală să fie „decentă”.
 
Verdictul nostru în cazul BMW Seria 2 Active Tourer 225i:
 
Puncte pozitive:
· Spaţiu generos pentru pasageri
· Calitatea la cote BMW
· Dinamică excelentă pentru un monovolum
· Posibilităţi de configurare practic „nelimitate”
 
Puncte negative:
· Torque steering evident la accelerările puternice
· Suspensie zgomotoasă
· Preţul final dacă se exagerează cu opţionalele bifate în configurator


Date tehnice BMW Seria 2 Active Tourer 225i
 
Motor: Benzină 2.0 TwinPower Turbo
Cilindree: 1.998 cmc
Putere: 231 CP, între 4.750 şi 6.000 rpm
Cuplu maxim: 350 Nm, de la 1.250 rpm
0-100 km/h: 6.6 s (cu transmisia automată Steptronic)
Viteză maximă: 240 km/h
Volum portbagaj: 468 litri
Preţ model testat: 53.519 euro, TVA inclus


 

Nota generală: 

8

Comportament rutier: 

7

Interior: 

8

Motorizare: 

8

Prețuri: 

6

Euro NCAP: 

5
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: