Știri

Salonul Auto de la Geneva - un reper extrem de important pentru Porsche

Fotocredit: 

Porsche
Prezenta Porsche la GIMS
Porsche aniversează în 2019 70 de ani trecuți de la prima sa prezență la Salonul Auto de la Geneva, ocazie cu care constructorul german va prezenta în premieră mondială noile 718 Cayman T și 718 Boxster T, dar și versiunea Cabriolet a noului 911.
 
În urmă cu 70 de ani, pe 17 martie 1949, modelul 356 Coupé și modelul 356 Cabriolet produse la Gmünd (Austria) au fost prezentate de Porsche la micul său stand din sala principală. Răspunsul a fost fantastic, cu ambele mașini sportive primite cu entuziasm. Prezentarea plină de succes de atunci, din Elveția, este considerată a fi baza dezvoltării ulterioare a primelor produse din Zuffenhausen: până în 1965 s-au construit în total aproximativ 78.000 de unități ale modelului 356. 
 
Salonul Auto de la Geneva este cunoscut drept cel mai mare show auto din lume; un renume creat în special în anii 1960. În fiecare an, Porsche se alătură altor producători, pentru a prezenta acolo cele mai importante evoluții. Porsche 904 Carrera GTS a avut premiera la Geneva în urmă cu 55 de ani, când mașina sport cu motor central, proiectată de Ferdinand Alexander Porsche a fost subiectul admirației tuturor - de fapt, modelul 904 Carrera GTS este, în continuare, considerat una dintre cele mai frumoase mașini sport Porsche din toate timpurile. 
 
Porsche 917 a avut, de asemenea, debutul public la Salonul Auto de la Geneva, în 1969, când Departamentul de Presă a anunțat cea mai puternică mașină de curse din epoca sa ca fiind "unul dintre cei mai serioși competitori în cursele tradiționale pe distanțe lungi". Peste exact 50 de ani, modelul 917 cu șasiul numărul 001 este prezentat în Muzeul Porsche, restaurat la starea inițială din 1969.
 
Producătorul de mașini sportive a selectat salonul elvețian pentru premiera mondială a primului 911 GT3. Modelul 911 GT3 din seria 996, în Arctic Silver cu faruri ”fried egg”, s-a întâlnit cu presa mondială aici în 1999. 20 de ani mai târziu, marca GT3 reprezintă în continuare o legendă în lumea mașinilor sport.
 
În 2014, Porsche și-a sărbătorit întoarcerea pe scena motorsportului și premiera mondială - la Geneva, desigur - a Porsche 919 Hybrid, care concura la categoria LMP1 a Campionatului Mondial de Anduranță FIA (FIA World Endurance Championship). Cea mai cunoscută etapă este cursa de 24 de ore de la Le Mans. Regulile WEC - care erau recent stabilitela acel moment - impun un sistem de propulsie hibrid, inovator. Hibridul 919 cu o putere de aproximativ 1.000 CP a fost utilizat și ca model de cercetare pentru tehnologia viitoarelor vehicule de serie. Între 2015 și 2017 inclusiv, echipa Porsche LMP a obținut trei victorii la Le Mans, trei titluri de campion mondial în clasamentul producătorilor și trei titluri de campion mondial pentru piloții Porsche 919 Hybrid.
 
Prototipul LMP1 a fost flancat pe scena de la Geneva de Porsche 911 RSR, oferind în jur de 470 CP în cea mai bine definită versiune sport de curse. Cele două modele - 919 Hybrid și 911 RSR - au luat startul în clase diferite ale WEC, făcând din 2014 anul celui mai extins program de motorsport din istoria companiei Porsche.
 
Acum un an, în 2018, Porsche a introdus două inovații care reprezintă pilonii strategiei de produs a companiei: 911 GT3 RS(3) cu un șasiu motorsport și un motor aspirat de 4 litri cu 520 CP, și conceptul pentru un Vehicul Cross Utility (CUV) complet electric. Principalele caracteristici ale conceptului includ designul cu elemente off-road frapante, precum și conceptul inovator de afișare și control cu un touchscreen controlat prin mișcarea ochilor șoferului. Cu o capotă adâncă între aripile puternic curbate, partea din față a Mission E Cross Turismo are o legătură vizuală clară cu Porsche 911. Acest vehicul concept, cu o lungime de 4,95 m, oferă peste 600 CP și tracțiune integrală. Mission E Cross Turismo este legată de conceptul Mission E, care a fost prezentat la Expoziția Auto Internațională din Germania (IAA) din 2015. În toamna anului 2018, consiliul de supraveghere al Porsche AG a decis începerea producției de serie a Taycan Cross Turismo la fabrica din Zuffenhausen. 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: