Fotocredit:
Peugeot
Peugeot a prezentat astăzi noul 5008, SUV cu care francezii vor să aibă un cuvând greu de spus la limita superioară a segmentului C. Noul model Peugeot se anunță din start un rival pentru SKODA Kodiaq, oferind șapte locuri, dar și un portbagaj imens, peste volumul anunțat de cehi pentru noul lor SUV.
Noul 5008 este cel de-al cincilea SUV prezentat de Peugeot anul acesta, după 2008 facelift, noul 3008, 3008 facelift și 4008, acestea din urmă fiind dedicate în exclusivitate pieței din China. Prin configurația noii generații, Peugeot dorește să acopere o nișă încă foarte puțin acoperită în piață, reprezentată de SUV-urile de segment C cu o dimensiune situată la limita superioară a clasei și implicit cu o ofertă de spațiu interior peste medie.
Designul noului Peugeot 5008 se înscrie perfect în tendințele abordate de francezi cu noile lor modele lansate recent, partea frontală constituind deja o "semnătură" inconfundabilă prin farurile ce "mușcă" din bara frontală sau prin grila radiatorului ce găzduiește logo-ul Peugeot și este brăzdată de nervurile cromate cu textură aparte. Profilul lateral și partea din spate respectă și ele întocmai noua "rețetă" de design aplicată de francezi SUV-urilor sale de ultimă generație.
La interior regăsim noua generație i-Cockpit, concept revoluționar de organizare al planșei de bord și al comenzilor și care și-a fpcut debutul în primăvară, odată cu lansarea noului 3008. i-Cockpit poate fi descirs pe scurt prin trei elemente definitorii - un volan de mici dimensiuni, amplasat foarte jos, un ecran central de 8 inch și ecranul de 12.3 inch ce înlocuiește clasicele ceasuri de bord. Comenzile tactile înlocuiesc aproape în totalitate clasicele butoane fizice, acestea din urmă pornind doar funcții esențiale ale mașinii - radio-ul, aerul condiționat, navigația, setările mașinii, telefonul și luminiile de avarii.
Cu o lungime de 4.64 metri și un ampatament de 2.84 metri, noul Peugeot 5008 oferă un spațiu interior impresionant, grație platformei EMP2 pe care a fost dezvoltat. Cele două rânduri de banchete pot fi ajustate în fel și chip, configurația locurilor putând fi făcută după necesitățile punctuale. Portbagajul oferă un volum de 780 de litri în configurația cu șapte locuri, valoare ce poate depăși 1.000 de litri atunci când este rabatat ultimul rând de scaune. Rabatarea celor două banchete și a scaunului pasagerului din față permite introducerea în mașină a obiectelor lungi de până la 3.2 metri, cu hayonul portbagajului închis.
În materie de siguranță Peugeot oferă pe noul 5008 așa numitul Safety Pack, ce include o listă interminabilă de sisteme - Automatic Emergency Braking System (AEBS), Distance Alert, Active Lane Keeping Assistance (LKA), Driver attention warning, Smart Beam Assistance, Speed sign recognition and speed suggestion, Adaptive cruise control with stop feature (automatic gearbox), Active blind spot monitoring, Park Assist sau Visio Park.
Noul 5008 va putea fi comandat în șase versiuni de motorizare, două pe benzină și alte patru diesel BlueHDi. Gama propulsoarelor pe benzină este coperită de variantele 1.2 PureTech 130 și 1.6 PureTech 165, în timp ce gama diesel este compusă din versiunile 1.6 BlueHDi 100, 1.6 BlueHDi 120, 2.0 BlueHDi 150 și 2.0 BlueHDi 180. În funcție de motor pot fi alese o cutie de viteze manuală sau una automată, ambele cu șase trepte.
Noul Peugeot 5008 va putea fi admirat la Salonul Auto de la Paris, acolo unde acesta va avea premiera mondială.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: