Fotocredit:
Peugeot
Peugeot a dezvăluit conceptul electrificat 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, automobil ce va fi prezentat în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Geneva 2019, eveniment ce se va desfășura între 7 și 10 martie.
#UNBORING THE FUTURE, este promisiunea unui viitor care va fi orice altceva decât plictisitor la bordul unui PEUGEOT! Și pentru că propulsia electrificată poate fi sinonimă cu o plăcere pură la condus, dezvoltarea unei game dedicate performanței a fost mai mult decât evidentă.
Inginerii de la PEUGEOT SPORT au avut misiunea de a dezvolta Conceptul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED, un derivat din sedanul radical PEUGEOT 508 HYBRID, care să ofere performanțe de top cu emisii scăzute, în premieră pentru un model PEUGEOT, dar și un design elegant și sportiv.
"Electrificarea este o ocazie nemaipomenită să oferim noi senzații la condus. Obiectivul nostru este să creăm "neo-performanță", noi surse de energie, noi performanțe, noi teritorii, noi provocări… Plăcere pură cu numai 49g de CO2/km!" - Jean-Philippe IMPARATO, CEO Marca PEUGEOT
CULISELE PEUGEOT SPORT
PEUGEOT oferă deja niveluri excelente de performanță cu versiunile GT și GTi, dar și cu modelele HYBRID și HYBRID4, ce vor fi dezvoltate în viitorul apropiat. Conceptul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED merge și mai departe, prefigurând dezvoltarea unei noi game de vehicule electrificate performante.
Cu această strategie, PEUGEOT demonstrează că propulsia electrificată este sursa unei neo-performanțe inteligente, care asociază puterea cu eficiența.
Dezvoltarea acestei noi game a fost încredințată diviziei PEUGEOT SPORT, renumite la nivel mondial pentru designul modelelor sport - 908 și 3008 DKR, victorioase în cursa de 24 de ore de la Le Mans și la Raliul Dakar, și derivatele lor reînnoite 208 R2, 308 Racing-Cup și 308 TCR.
Acest know-how este vizibil și pe șosele, PEUGEOT SPORT punându-și semnătura și pe modelele PEUGEOT RCZ-R (2013), 208 GTi 30th (2014) și 308 GTi by PEUGEOT SPORT (2015).
Pentru acest concept, PEUGEOT SPORT s-a bazat pe experiența acumulată din dezvoltarea a două concepte electrificate:
-
conceptul ultra-eficient 208 HYbrid FE (2013) a înregistrat performanțe în stilul GTi, cu valori ale emisiilor și consumului de combustibil inferioare celor specifice celui mai mic propulsor termic disponibil pe piață la acea vreme. Grație optimizărilor, a fost obținut nivelul de 46g CO2/km cu un sprint 0 -100 km/h în doar 8s,
-
308 R HYbrid Concept (2015) a revendicat performanțe absolute: capacitate totală de 500 CP, cuplu maxim de 730Nm și o accelerație de la 0 la 100km/h în numai 4 secunde.
Conceptul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED este construit pe baza acestor performanțe, oferind în același timp ultimele progrese tehnologice pentru performanțe de top.
Putere tehnologică
Conceptul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED propune 3 motoare (un propulsor PureTech 200, un motor electric de 110CP și un altul de 200 CP pe puntea din spate), două surse de energie, dar și un sistem de tracțiune integrală pentru a oferi o accelerație spectaculoasă. Cuplul maxim este de 500 Nm, iar aceste caracteristici îl fac egal cu un vehicul echipat cu motor cu ardere internă de 400 CP:
-
accelerație 0-100km/h în 4.3 s
-
400 m în 12.5 s
-
1000 m în 23.2 s
-
80-120km/h în 2.5 s
-
80-180 km/h în 9.3 s
-
viteză maximă: 250 km/h
Toate acestea cu un nivel de emisii de doar 49g/km CO2 (măsurat în ciclul WLTP).
Sistemul de frânare este adaptat la aceste performanțe: discurile frontale ventilate de 380 mm sunt montate pe niște suporturi din aluminiu și sunt acționate de patru pistoane glisante (cu diametru de 38 și 41 mm) montate pe niște etriere fixe.
Șasiul excepțional al Noului PEUGEOT 508 a fost modificat în mod specific pentru a reduce garda la sol, pentru a include noi componente de suspensie pentru amortizare și pentru a mări ecartamentele cu 24 mm pe puntea din față, respectiv 12 mm pe puntea spate. Precizia direcției a fost, de asemenea, îmbunătățită pentru a oferi un plus de eficiență și de plăcere la volan.
Anvelopele de înaltă performanță au fost selectate din gama partenerului Peugeot, Michelin. Conceptul este echipat cu pneuri Pilot Sport 4S cu dimensiunile 245/35 R20, alese pentru aderența lor ce împinge limitele performanței.
"Strategia electrificării a contribuit la dezvoltarea celei mai sportive game întâlnite vreodată la PEUGEOT! Am visat să facem acest lucru și iată că acum acest vis a devenit realitate." Bruno FAMIN, CEO PEUGEOT SPORT
Tot ce e mai bun din două lumi
Conceptul 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED se integrează perfect în această gamă de vehicule electrice premium, oferind noi experiențe de condus.
Bateria (cu o capacitate de 11,8kWh) oferă o autonomie de până la 50km (WLTP) în modul full-electric.
În modul sport, sursele de energie termică și electrică asigură împreună viteze de până la 190km/h, oferind un sprint impresionant în orice condiții!
Un plus de agilitate
Acest concept pune bazele unei noi expresii a performanțelor electrice ce poartă semnătura PEUGEOT SPORT.
Aerodinamica vehiculului constituie o cu totul altă dimensiune cu rezultate surprinzătoare:
-
Bara de protecție față este mai ascuțită.
-
Sub-cadrele sunt echipate cu mici eleroane pentru a reduce forța de rezistență aerodinamică,
-
Aripioarele se află la nivelul montanților,
-
Spoilerul spate lipsește, pentru a obține un echilibru mai bun și pentru a păstra designul original,
-
Noul difuzor accentuează caracterul robust al părții din spate.
-
Noile elemente aerodinamice (grilă de radiator, prize de aer, splitter și difuzor) redirecționează aerul către radiator și către difuzorul din spate. Unele dintre ele au fost realizate cu ajutorul imprimantei 3D.
Exteriorul conceptului este pus în valoare de culoarea specială de caroserie "Selenium Grey", care își schimbă nuanța în funcție de unghiul luminii, datorită particulelor fine opalescente din vopsea.
În contrast, sunt folosite inserții în nuanță "Kryptonite", care aduc o notă energizantă, subliniind caracterul modern și sportiv al conceptului.
Caroseria prezintă zone cromate sau finisate în negru lucios, în timp ce emblema Mărcii, Leul, și monogramele prezintă suprafețe anodizate, amintind de conceptul PEUGEOT e-Legend.
Atenția acordată detaliilor se reflectă prin jantele din aliaj de 20", elegante și sportive, în nuanță Onyx Black și Selenium Grey. Etrierele roților poartă semnătura PEUGEOT SPORT ENGINEERED. Carcasa oglinzilor retrovizoare este din fibră de carbon.
PEUGEOT i-Cockpit® pentru performanțe instinctive
PEUGEOT i-Cockpit® este dedicat unei experiențe de condus intuitive – volanul compact oferă un plus de agilitate, în timp ce head-up display-ul permite șoferului să se concentreze în totalitate asupra drumului.
Noile scaune "comfort-fit" sunt îmbrăcate în piele și tapițerie Alcantara®, cu cusături contrastante în nuanță Kryptonite și Onyx Black. Fiecare componentă a habitaclului a fost special modelată: pavilionul, montanții parbrizului și panourile ușilor sunt îmbrăcate în Alcantara®. Volanul asimetric este îmbrăcat acum în același material, cu inserții cu fibră de carbon și logo-ul PEUGEOT SPORT ENGINEERED în partea inferioară, dar și cu cusături în nuanță Kryptonite și Onyx Black. Maneta cutiei de viteze prezintă, de asemenea, o secțiune îmbrăcată în Alcantara®, ce oferă o nouă experiență senzorială și vizuală.
Ramele ușilor sunt îmbrăcate, de asemenea, în acest material nobil, în timp ce planșa de bord prezintă cusături în nuanță Kryptonite în partea superioară. Consola centrală este acoperită cu fibre de carbon care accentuează personalitatea dinamică a mașinii.
Imersiunea totală este garantată datorită ecranului tactil HD de 10" și head-up display-ului de 12.3".
Niciun detaliu nu a fost uitat: o notă subtilă de Kryptonite este aplicată, de asemenea, pe interiorul mânerelor portierelor.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: