Știri

Mercedes-AMG Project ONE a fost dezvăluit aseară la Frankfurt

Fotocredit: 

Mercedes-Benz
Mercedes-AMG Project ONE
Mercedes-Benz a dezvăluit aseară hypercarul Mercedes-AMG Project ONE - model prezentat într-o versiune foarte apropiată de cea care va fi livrată și viitorilor clienți. Cu tehnologii împrumutate direct din Formula 1 și capabil să atingă viteze de peste 350 de km/h, Project ONE reprezintă vârful posibilităților de performanță oferite de constructorul german, la aniversarea a 50 de ani de istorie AMG.
 
Designul exterior al (încă prototipului) Project ONE combină formele futuriste cu silueta mașinilor de curse ce scriau istorie în cursele de GT acum ceva ani. Se remarcă prizele generoase de aer plasate frontal, grilele de aerisire ce unesc suprafețele capotei și ale parbrizului, dar și difuzorul de aer spate de dimensiuni impresionante ce găzduiește central țevile de așapament. La fel de impresionante sunt și eleronul sau fanta de aerisirire centrală preluată parcă direct de pe un monopost Mercedes-AMG Petronas și care direcționează un flux important de aer spre ansamblul propulsor.
 
 
Sistemul de propulsie plug-in hybrid este derivat direct din cel utilizat în Formula 1, fiind realizat în colaborare cu inginerii diviziei Mercedes-AMG High Performance Powertrains. Acesta cuprinde o unitate V6 de 1.6 litri hibrid susținut de patru motoare electrice. Unul dintre acestea este integrat în turbocompresor, unul este montat direct pe motorul termic, iar celelalte două antrenează direct roțile față.
 
Plasat central, în fața punții spate, propulsorul hibrid poate atinge turații de până la 11.000 rpm, în timp ce motoarele electrice de pe puntea față pot ajunge la 20.000 rpm.
 
Sistemul turbocompresor este ajutat de un motor electric de 90 de kW, capabil să imprime turbinei o turație de până la 100.000 rpm. Se elimină astfel orice fel de lag turbo la apăsarea pedalei de accelerație. Ansamblul astfel creat este foarte asemănător ca și arhitectură sistemului MGU-H (Motor Generator Unit Heat) utilizat la ora actuală de monoposturile din Formula 1. Motorul electric plasat pe turbocompresor se poate comporta la nevoie și ca un generator de curent, recuperând energia degajată de sistemul de eșapament. Aceasta este stocată ulterior într-o baterie Li-Ion ce funcționează la 48 de volți și furnizată motorului electric montat pe unitatea termică.
 
Cel de-al doilea motor electric livrează 120 de kW (circa 160 de CP), este cuplat la arborele cotit din motorul termic grație unei transmisii speciale cunoscute în Formula 1 sub numele de MGU-K (Motor Generator Unit Kinetic).
 
Cele două unități electrice ce angrenează direct roțile față furnizează fiecare 160 de CP și sunt capabile să funcționeze în tandem livrând cuplul motor în funcție de aderență, asemenea unui sistem torque vectoring. Motoarele electrice pot recupera și până la 80% din energia cinetică eliberată pe decelerări, eenrgie stocată ulterior într-o baterie.
 
Utilizarea sistemelor MGU-H și MGU-K a permis atingerea unei eficiențe termice impresionante pentru sistemul de propulsie. Valoarea acesteia atinge pragul de 40%, spre comparație cu cele 33-38 de procente oferite de un motor termic convențional.
 
Puterea totală pusă la dispoziție șoferului unui Mercedes-AMG Project ONE depășește astfel 1.000 de CP, cuplul motor fiind gestionat de combinația dintre sistemul de tracțiune integrală 4MATIC+ (special adaptat) și o cutie de viteze manuală AMG SPEEDSHIFT cu opt rapoarte ce poate fi operată și în mod automat. Astfel dotat, Project ONE poate accelera de la 0 la 200 de km/h în sub 6 secunde.
 
Suspensiile utilizate de Mercedes-AMG Project ONE sunt de tip multilink, atât pe față cât și pe spate, oferind un comportament dinamic demn de pretențiile unui asemenea hypercar. Șoferul poate modifica setările ESP-ului în trei moduri diferite - ESP ON, ESP SPORT HANDLING MODE și ESP OFF.
 
Sistemul de frânare include un set de discuri carbon ceramice, ascunse vederii de jantele din aliaj acoperite cu fibră de carbon. Acestea sunt încălțate cu anvelope de performanță Michelin Pilot Sport Cup 2 cu dimensiunile 285/35 ZR 19 pe față și 335/30 ZR 20 pe spate.
 
Interiorul hypercarului Mercedes-AMG Project ONE oferă două scaune sport integrate direct în structura caroseriei, un volan a cărei formă este inspirată direct din Formula 1, dar și două ecrane de 10 inch fiecare plasate unul în spatele volanului și altul în zona centrală a planșei de bord. Nu lipsesc elemente minime de confort, cum ar fi gurile de ventilație ale sistemului de climatizare. Oglinda retrovizoare a fost înlocuită de o cameră video.
 
Culorile și materialele utilizate la bordul lui Project ONE sunt inspirate direct din mașina de Formula 1 Mercedes-AMG Petronas.
 
Așa cum spuneam și la începutul materialului, varianta prezentată la Frankfurt este pentru moment un prototip foarte apropiat de forma de serie, inginerii Mercedes-AMG lucrând în continuare la definitivarea versiunilor de tehnologie și design ce vor fi oferite în viitorul apropiat clienților ce-și vor dori și permite să aibă în garaj un astfel de hypercar.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: