Fotocredit:
psa-peugeot-citroen.com
Grupul francez PSA a dezvăluit un concept de vehicul hibrid care combină un motor convenţional cu un sistem de propulsie pe bază de azot comprimat - combinaţie despre care se spune că ar înjumătăţi costurile necesare reducerii emisiilor, în comparaţie cu maşinile hibrid actuale.
Peugeot/Citroen spune că aşa numitul sistem "Hybrid Air", dezvoltat împreună cu Bosch, va fi mult mai uşor decât clasicul tandem motor pe benzină - baterii electrice.
"Costul pentru reducerea emisiei pe fiecare gram de CO2 va fi unul foarte competitiv", a declarat șeful Bosch, Bernd Bohr.
Spre deosebire de clasicii hibrizi fabricaţi la ora actuală de constructorii consacraţi de automobile, inclusiv de Toyota - care este lider de piaţă, care completează un motor convenţional cu un motor electric, noua tehnologie a PSA va utiliza un motor hidraulic separat alimentat de azot comprimat de către energia recuperată la frânare și decelerare.
În condiții traficului din oraş vehiculele pot circula doar ajutate de puterea gazului comprimat în proporţie de 80 la sută din timp.
Primul prototip Hybrid Air emite doar 72 de grame de CO2 pe km, în comparație cu 104 de grame emise de un model Peugeot 208 cu motor tradiţional, cu ardere internă.
Se preconizează că noua tehnologie va fi lansată în 2016, automobilele pe care va fi montată pornind de la prețuri de sub 20.000 de euro. Un model similar ca dimensiuni este Toyota Yaris hibrid, care are un preţ de pornire de circa 18.500 de euro în Franța.
Vânzările de automobile hibride în Europa au crescut cu aproximativ 50 de procente anul trecut, potrivit datelor PSA. LIder de piaţă este de departe Toyota, cu circa 70 % din totalul vânzărilor.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: