Fotocredit:
Faraday Future
Americanii de la Faraday Future au prezentat la CES 2017 modelul FF 91, mașină electrică ce ar trebui să intre în producția de serie în viitorul nu foarte îndepărtat. Modelul prezentat la Las Vegas preia mare parte din soluțiile tehnice folosite de conceptul FFZERO1, prezentat fix acum un an tot în orașul jocurilor de noroc, dar ni se înfățișează cu o caroserie radical modificată.
Construit pe așa numita platformă VPA (Variable Platform Architecture), Faraday Future FF 91 se vrea a fi un sedan de mari dimensiuni, capabil să ofere spațiu suficient pentru patru persoane. Forma futuristă a exteriorului pune accentul în primul rând pe eficiența aerodinamică, FF 91 având un Cx de doar 0.25. ca și dimensiuni, FF 91 depășește în lungime 5 metri, are o lățime de 2.283 de mm și un ampatament de 3.200 de mm.
Evident, sistemul de propulsie este unul 100% electric, cele patru roți fiind antrenate fiecare de câte un motor electric. Puterea totală a celor patru motoare ajunge la uimitoarea valoare de 1.050 de CP în timp ce cuplul motor maxim atinge 1.800 Nm, lucru ce permite o accelerație de la 0 la 100 de km/h în aproximativ 2.5 secunde.
Motoarele sunt alimentate cu energie electrică de o baterie de 130 de kWh, dezvoltată împreună cu LG Chem și care permite o autonomie maximă de peste 700 de km, dacă ne luăm după standardele NEDC. Un încărcător rapid poate furniza un raport de încărcare de 800 de km/h, în timp ce o priză normală, de 240 de volți, poate încărca bateria până la 50% în circa 4.5 ore.
Performanțele dinamice furnizate de ansamblul propulsor sunt completate de un sistem inteligent ce eficientizează livrarea cuplului motor la fiecare roată în parte, în funcție de situația de moment, dar și de un sistem ce poate direcționa roțile din spate, în același sens sau în sens invers unghiului de virare a roților față.
Faraday Future FF 91 va fi capabil să se conducă singur în anumite situații, grație unei liste impresionante de sisteme ce cuprinde 10 camere video HD, 13 radare, 12 senzori ultrasonici și un radar laser 3D, retractabil. Informațiile furnizate de totși acești senzori sunt ulterior prelucrate de un computer capabil să preia misiunea șoferului.
Interiorul lui FF 91 va îmbina designul futurist și tehnologiile "din viitor" cu confortul oferit de scaunele individuale, pasagerii din spate având posbilitatea să-și încline spătarul scaunelor la un unghi de până la 60 de grade. Mașina va putea recunoaște caracteristicele feței șoferului, va putea parca singură și va oferi o conexiune permanentă, de mare viteză, la internet.
Și cum moda pre-comenzilor pentru mașini ce încă nu au început să fie produse în serie prinde din ce în ce mai tare, Faraday Future a anunțat deja faptul că, în schimbul a 5.000 de dolari, clienții își pot deja rezerva un exemplar din seria inițială de 300 de unități, botezată Alliance Edition. Mai rămâne însă ca americanii să și construiască o fabrică în care să asambleze mașina, promisiunile pentru startul producției vorbind de anul 2018.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: