Știri

BMW X3 a primit și versiunea plug-in hybrid xDrive30e

Fotocredit: 

BMW
Noul BMW X3 xDrive30e
Combinaţia unică de tracţiune integrală inteligentă BMW xDrive şi tehnologia de ultimă oră BMW eDrive permite o plăcere durabilă a condusului într-un alt model BMW. Noul BMW X3 xDrive30e este deja al treilea Sports Activity Vehicle (SAV) din actuala gamă de modele a mărcii care dispune de tren de rulare plug-in hybrid drive şi transfer al puterii la toate cele patru roţi, oferind versatilitate, experienţa condusului pur electric, precum şi niveluri remarcabil de reduse ale consumului şi emisiilor. Împreună, motorul termic cu patru cilindri şi motorul electric ale sistemului plug-in hybrid generează o putere maximă totală de 215 kW/292 CP. Combinaţia unică dintre sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive şi tehnologia BMW eDrive de ultimă oră reduce consumul mediu de combustibil la valori cuprinse între 2,4 şi 2,1 l/100 km, respectiv emisiile CO2 corespunzătoare sunt de 54-49 g/km, valori NEDC măsurate în ciclu WLTP*. Aceste valori pot fi obţinute şi într-un regim de utilizare urbană, cu încărcare zilnică în timpul staţionărilor de lungă durată, de exemplu la birou sau acasă.
 
Consumul combinat de energie al noului BMW X3 xDrive30e este situat între 17,2 şi 16,4 kWh/100 km*. Bateria litiu-ion de înaltă tensiune, echipată cu cea mai nouă tehnologie a celulelor de baterii, permite mobilitate pur electrică cu o autonomie de 51-55 de kilometri*.
 
Noul BMW X3 xDrive30e va fi produs cu începere din decembrie 2019 la uzina BMW din Spartanburg (SUA) - alături de variantele de model BMW X3 cu propulsie convenţională. Lansarea pe piaţa mondială va avea loc în primăvara anului 2020. Un succes la nivel global, modelul SAV din segmentul median premium este primul model al mărcii care va fi oferit atât cu motor termic, cu sistem plug-in hybrid, dar şi cu o variantă de model cu propulsie pur electrică urmând a fi adăugată pe parcursul anului 2020. Această abordare reflectă filozofia mărcii de a construi un portofoliu flexibil de sistem de propulsie care să poată să acopere orice cerinţe de pieţele de pe mapaond.
 
Sports Activity Vehicle agil, performanţe off-road superioare şi eficienţă remarcabilă
 
Noul BMW X3 xDrive30e combină calităţile tipice ale unui Sports Activity Vehicle cu eficienţa caracteristică a tehnologiei de propulsie. Modelul plug-in hybrid este caracterizat şi prin manevrabilitatea agilă şi caracteristicile de condus sportiv, versatilitatea robustă, interiorul versatil, calitatea premium şi conectivitatea avansată. Sistemul BMW xDrive distribuie în mod permanent cuplul între roţile faţă şi cele spate în funcţie de situaţie - chiar şi atunci când se rulează în mod electric - pentru a asigura caracteristicile de condus sportiv pe şosea şi performanţe off-road superioare în zonele cu aderenţă redusă. Puterea este generată de motorul pe benzină - 2,0 litri, patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo - ce dezvoltă 135 kW/184 CP şi de un motor electric integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte, ce oferă 80 kW/109 CP. Împreună, cele două asigură o putere a sistemului de 215 kW/292 CP. Cuplul maxim al sistemului plug-in hybrid este de 420 Nm. Aceasta permite noului BMW X3 xDrive30e să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde. Viteza maximă este de 210 km/h.
 
În funcţie de modul de operare şi de situaţia de pe drum, motorul electric al noului BMW X3 xDrive30e poate fi utilizat pentru mobilitate pur electrică sau pentru a sprijini motorul termic. În modul MAX eDrive, care poate fi activat prin intermediul butonului eDrive de pe consola centrală, noul BMW X3 xDrive30e atinge o viteză maximă de 135 km/h cu emisii locale zero şi într-o linişte aproape toatală. În setarea Auto eDrive standard, condusul pur electric este posibil la viteze de până la 110 km/h. Motorul termic intervine doar la viteze mai mari sau atunci când sunt cerinţe speciale de sarcini ridicate. Când sunt active ambele propulsoare, atât eficienţa cât şi reprizele de acceleraţie ale noului BMW X3 xDrive30e sunt optimizate. Când se accelerează, dezvoltarea spontană a puterii motorului electric devine foarte importantă, în timp ce, la viteze constante, asistarea electrică reduce consumul de combustibil şi emisiile.  Sprijinul motorului electric asigură faptul că motorul termic poate funcţiona în cadrul unei game de sarcini optimizare spre eficienţă. În acelaşi timp, susţinut de motorul electirc care funcţionează ca starter, motorul pe benzină este oprit de fiecare dată când se ridică piciorul de pe pedala de acceleraţie, contribuind suplimentar la reducerea consumului de combustibil.
 
Disponibilă şi ea, setarea BATTERY CONTROL contribuie la menţinerea stării de încărcare a bateriei de înaltă tensiune la un nivel determinat de conducător. În acest fel, furnizarea puterii poate fi rezervată şi utilizată specific pentru condus fără emisii locale în zonele urbane pe parcursul unei călătorii mai lungi.
 
Baterie de înaltă tensiune bazată pe cea mai nouă tehnologie a celulelor de baterii pentru eficienţă maximă; portbagaj mai mare şi variabil
 
Bateria litiu-ion a noului BMW X3 xDrive30e este localizată sub scaunele din spate, într-o poziţie ce economiseşte spaţiu, în timp ce rezervorul este plasat deasupra punţii spate. Aceasta înseamnă doar o restricţionare minimă a capacităţii de transport a modelului plug-in hybrid. Cu 450 de litri, volumul portbagajului de la noul BMW X3 xDrive30e este la acelaşi nivel cu cel al modelelor cu motorizare convenţională. Prin rabatarea spătarului banchetei, divizat în raport 40:20:40, capacitatea de stocare poate fi extinsă până la 1.500 de litri. Datorită tehnologiei de ultimă oră a celulelor de baterii şi unei capacităţi energetice brute de 12,0 kWh, bateria de înaltă tensiune contribuie atât la eficienţa remarcabilă, cât şi la autonomia electrică excelent ale noului BMW X3 xDrive30e.
 
Bateria de înaltă tensiune poate fi încărcată de la o sursă de electricitate casnică prin utilizarea cablului de încărcare din echiparea standard. Astfel, bateria poate fi încărcată complet în mai puţin de şase ore. La un panou BMW i (Wallbox), acelaşi proces de încărcare poate fi completat în aproximativ trei ore şi jumătate. Priza de încărcare este localizată în spatele unei clapete separate, pe aripa stânga faţă a maşinii. Energia electrică stocată în bateria de înaltă tensiune este utilizată şi pentru alimentarea sistemului electric 12V.
 
Aprentă de CO2 redusă
 
BMW Group a realizat o certificare pe întregul ciclu de viaţă al modelului, de la producţie şi procurarea de materie primă, până la modul de utilizare şi reciclare. Studiul a relevat că amprenta de CO2 poate fi cu 26% mai mică faţă de X3 xDrive30i, dacă modelul este alimentat constant cu energie, cu impactul energetic la media europeană (puţin mai slab faţă de emisiile de CO2 echivalent pentru România).  În acelaşi timp, dacă BMW X3 xDrive30e este alimentat constant cu energie verde, amprenta de CO2 este redusă cu 54%.
 
*Consumul de combustibil, emisiile CO2, consumul de energie şi autonomia au fost calculate pe baza noului ciclu de testare WLTP şi au fost adaptate la NEDC în scop comparativ, în funcţie de dimensiunea anvelopelor alese. La aceste automobile, valorile diferite decât cele publicate aici se pot aplica pentru evaluarea impozitelor şi a altor taxe legate de vehicul care sunt bazate (şi) pe emisii CO2.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: