Fotocredit:
BMW
Prima etapă a sezonului 2015 din Campionatul Mondial MotoGP, care a avut loc în Qatar, a marcat începutul celui de-al 17-lea an în care BMW M este "Official Car of MotoGP". BMW se implică în MotoGP cu începere din 1999 şi furnizează flota oficială de automobile. Angajamentul diviziei BMW M include şi prezentarea râvnitului BMW M Award.
În calitate de partener pe termen lung pentru organizatorul MotoGP, Dorna Sports, divizia BMW M include şi în acest sezon o serie de echipamente noi. Printre acestea se numără o inovaţie de ordin tehnic: la Grand Prix-ul Qatarului, desfăşurat pe "Losail International Circuit", BMW M4 MotoGP Safety Car a rulat în premieră cu un sistem inovator de injecţie cu apă. Cu această tehnologie nouă, inginerii diviziei BMW M au obţinut un impuls notabil de performanţă din partea motorului care echipează modelul BMW M4 Coupé (317 kW/431 CP în versiunea de serie, consum mediu mixt 8,8-8,3 l/100 km, emisii CO2 204-194 g/km). Acest lucru se datorează faptului că injecţia cu apă face posibilă creşterea limitei superioare a performanţelor, care altfel ar fi fost restricţionată termic. În urma testării intense în cadrul Campionatului Mondial MotoGP, sistemul de injecţie cu apă va fi utilizat, în viitorul apropiat, pe un model de serie BMW M.
"Milioane de fani de pretutindeni sunt captivaţi de MotoGP. De aceea, competiţia ne oferă o şansă remarcabilă de a ne prezenta marca, tehnologia şi produsele în faţa unei audienţe internaţionale, care este entuziasmată de curse", a declarat Frank van Meel, preşedintele diviziei BMW M. "BMW M a fost dintotdeauna sinonim cu inovaţiile tehnologice şi suntem încântaţi că avem posibilitatea de a prezenta sistemul inovator de injecţie cu apă ca un nou punct de atracţie pentru acest an. Când un pluton de prototipuri de curse foarte performante trebuie condus în siguranţă în orice condiţii, tehnologia derivată din lumea motorsportului şi ideile inovatoare sunt indispensabile. Acesta este motivul pentru care BMW M este «cea mai puternică literă din lume». Noul sistem de injecţie cu apă este un exemplu în acest sens. Sezonul 2015 reprezintă al 17-lea an în care BMW M este «Official Car of MotoGP». Colaborarea de succes cu Dorna Sports s-a dezvoltat constant de-a lungul anilor şi va continua pe termen lung. În 2019 vom sărbători a 20-a aniversare de când BMW M este în MotoGP. Suntem mândri de acest parteneriat, care se întinde pe aproape două decenii şi care este foarte rar în sportul internaţional de înaltă performanţă."
Noul sistem de injecţie cu apă a făcut ca inginerii să utilizeze efectul fizic al apei în timpul procesului de evaporare pentru a extrage energia necesară din mediul înconjurător. Apa este injectată în colectorul modulului de admisie sub forma unei pulverizări fine, ceea ce răceşte semnificativ aerul de evacuare în timpul vaporizării. Temperatura de descărcare este coborâtă în camera de combustie, ceea ce reduce tendinţa de detonare. Astfel, motorul turbo poate funcţiona cu o presiune de încărcare mai mare şi un punct de aprindere mai devreme. Temperaturile mai mici ale proceselor reduc şi formarea de substanţe periculoase, în special a oxidului de azot (NOX). Astfel, tehnologia măreşte performanţele şi cuplul, dar, în acelaşi timp, asigură date remarcabile în privinţa consumului şi a emisiilor.
Un alt punct de atracţie al flotei MotoGP Safety Car este noul BMW X5 M, care sezonul acesta îşi va face debutul în calitate de Medical Car. Cu noul BMW X5 M (423 kW/575 CP; consum mediu mixt: 11,1 l/100 km; emisii CO2: 258 g/km), divizia BMW M stabileşte încă o dată standardele în segmentul Sports Activity Vehicle (SAV) şi Sports Activity Coupé (SAC) de înaltă performanţă. Automobilul combină particularităţile caracteristice ale familiei de succes BMW X - exclusivitate, robusteţe, agilitate şi capacitatea de a rula pe şosea - cu abordarea de înaltă performanţă tipică unui model M. Asemenea tuturor automobilelor din flota Safety Car, BMW X5 M a fost pregătit pentru apariţiile ca MotoGP Medical Car în uzina BMW M.
Per total, flota de automobile oficiale MotoGP cuprinde şase modele BMW M şi M Performance. Pe lângă BMW M4 Coupé, rolul de Safety Car îl vor mai îndeplini BMW M3 şi BMW M6 Gran Coupé. Un BMW M5 este disponibile pentru Safety Officer (comisarul de securitate), în timp ce noul BMW X5 M şi BMW M550d xDrive Touring sunt utilizate ca Medical Cars. De asemenea, BMW Motorrad va pune la dispoziţie două BMW S 1000 RR care vor fi folosite drept Safety Bikes.
Printre numeroasele alte activităţi care fac parte din angajamentul diviziei BMW M în MotoGP se numără şi BMW M Award, care va fi decernat - în 2015 - pentru a 13-a oară. Acest premiu este acordat la finalul fiecărui sezon MotoGP şi este câştigat de pilotul cu cele mai bune rezultate în sesiunile de calificări ale unei stagiuni. Câştigătorul primeşte un automobil BMW M exclusiv. În cadrul BMW M MotoGP Experience, oaspeţii BMW M pot experimenta un week-end de cursă de neuitat. Aceştia au parte de o introspecţie în spatele scenei prin intermediul specialiştilor BMW M MotoGP, Loris Capirossi şi Alex Hofmann. În plus, de-a lungul week-endurilor de Grand Prix, divizia BMW M îşi prezintă şi cele mai noi automobile de înaltă performanţă, precum şi alte modele de automobile ale diferitelor mărci din cadrul BMW Group.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: