Fotocredit:
Audi
Comisia Europeană arată cu degetul spre un alt model Audi, pe tema scandalului Dieselgate. Este vorba despre compacta A3 care, echipată cu motorul TDI de 2.0 litri sub capotă, ar emite o cantitate dublă de NOx față de valoarea trecută în certificatele oficiale de omologare.
Astfel, confort unor teste efectuate de JRC (Joint Research Center), departament în subordinea Comisiei Europene, propulsorul 2.0 TDI EURO 6 în cauză ar emite 163 de mg de NOX în atmosferă, față de valoarea normală de 80 de mg. Măsurătorile au fost făcute în luna august 2016 și au vizat cea mai nouă generație a propulsorului Audi, montat pe versiunile facelift ale noului A3. Un alt test de laborator a revelat faptul că la pornirile la cald motorul Audi arunca în atmosferă în jur de 140 de mg de NOx, valorile măsurate coborând sub limita de 80 de mg ân cazul pornirilor la rece.
"Diferențele dintre valorile măsurate la pornirile la cald și la rece sunt extremd e greu de explicat", a declarat Bas Eikhout, un specialist al comisiiei ce anchetează scandalul Dieselgate în cadrul parlamentului European.
Oficialii Audi au ținut să precizeze faptul că A3, la fel ca toate celelalte modele din gamă, respectă fărăr doar și poate toate limitele legale europene în materie de emisii poluante, valorile acestora fiind stabilite prin "măsurători independente".
Iscat în septembrie 2015 în SUA, imensul scandal Dieselgate a aruncat grave suspiciuni asupra tuturor brandurilor de sub umbrela VW Group, extinzându-se rapid în Europa, dar și în Asia.
Audi a mai fost recent acuzată de faptul că ar fi manipulat testele de mediu referitoare la emisiile de CO2 pentru unele dintre mașinile sale propulsate de motoare pe benzină și cuplate la o cutie de viteze automată.
Sursa: Automotive News
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: