Teste

Test Drive ISUZU D-MAX Double Cab 2012

Fotocredit: 

Auto-testdrive
 
 
Marți, 11 decembrie, am început ziua nerăbdători să testăm noul pick-up Isuzu D-Max.  Așteptările nu erau mari la început, mai ales că nu priveam cu ochi încrezători genul acesta de automobil.
 
Desigur, sunt persoane ce lucreză proponderent pe terenuri accidentate, care au afaceri ce presupun transportul de obiecte în off-road sau pur și simplu își doresc o mașină impunătoare. Cu toate acestea, nu găseam suficiente motive pentru a achiziționa un autovehicul, aşa cum se prezintă Isuzu D-Max pe “cartea de vizită”.
 
La sfârșitul zilei de test-drive, toate aceste preconcepții erau de domeniul trecutului, iar noi înțelegeam încă o dată cât de greșit este să cataloghezi ceva înainte să deții suficiente informații. O greșeală pe care sper să nu o mai repetăm.  
 
Acestea fiind spuse, să vedem cine a reușit să ne convingă...
 
1. Prezentare generală
 
Isuzu D-MAX 2012, care pătrunde pe piața internă la 10 ani de la apariția vechiului model și încearcă să facă față într-o gamă aglomerată, în care concurența devine din ce în ce mai acerbă: Ford Ranger, Volkswagen Amarok, Nissan Navara, Toyota Hilux sau Mitsubishi L200.
 
D-MAX se laudă cu cea mai mare gardă la sol din segment - 235 mm, cea mai lungă benă - 1552 mm, cel mai bun consum - 7,4 litri mixt/100 km, 3000 kg sarcină tracțiune și patru stele Euro NCAP.
 
Isuzu D-Max 2012
 
Am avut la dispoziție versiunea cu cabină dublă, cutie manuală și echipare de top: Premium. Se mai poate opta pentru cabină simplă sau cabină extinsă.
 
Trebuie să știți că este disponbilă o singură motorizare turbo-diesel EURO 5 de 2.5 litri și 163 CP, care poate fi însoțită de o transmisie manuală în 6 viteze sau una automată cu 5 trepte.
 
2. Comportament rutier / teren accidentat
 
Propulsorul dezvoltă 163 CP la 3600 rpm și 400 Nm cuplu începând cu 1.400 de turații. Diferențele majore față de modelul anterior, sunt reducerea cilindreei de la 3 la 2.5 litri, în condițiile păstrării puterii dezvoltate și obținerii unui consum mai scăzut.
 
Aceasta înseamnă în prima fază costuri mai mici cu impozitul anual, care scade de la 2000 RON la aproximativ 930, dar și o atenție sporită  pentru mediul înconjurător, emisiile de CO2 fiind acum de doar 194 g/km.
 
Motorul este unul twin-turbo, care cuplat la o cutie manuală cu șase rapoarte, împinge D-MAX-ul la o viteză maximă de 180 km/h. Viteză pe care nu o recomandăm în cazul nici unei mașini din acest segment pentru că pur și simplu acestea au altă destinație. Tocmai de aceea secundele necesare unei accelerații până la 100km/h nu au nici o relevanță.
 
Isuzu D-Max 2012 pe asfalt
 
Beneficiem de un reductor controlat electronic, cu ajutorul căruia putem schimba modurile de tracțiune între 4x2, 4x4 sau 4x4 cu reductor pentru sarcinile heavy-dutty.
 
Pe asfalt am folosit în proporție de 90% modul 4x2, acesta fiind cel mai indicat pentru obținerea unui consum decent, fiind nevoiți să alegem tracțiunea integrală doar când am intrat pe drumuri înzăpezite și acoperite cu porțiuni de gheață.
 
Motorul se simte puternic, are reprize bune, dar greutatea mare a mașinii nu poate fi ignorată. Totuși, nu am simțit nevoia unui propulsor mai puternic, nici în cazul efectuării unor depășiri în forță sau rulării rapide pe un drum virajat.
 
Timoneria cutiei de viteze este foarte corectă, iar treapta a sasea este foarte utilă în cazul rulării cu peste 90-100 km/h pentru obținerea unui consum redus pentru un pick-up. Trebuie să recunoaștem că nu am reușit să obținem consumul declarat de Isuzu de 7.4 litri mixt, sau 6.5 litri extraurban, dar acest lucru nu este o surpriză pentru nimeni.
 
Isuzu D-Max 2012 pe sosea
 
D-MAX a consumat pe DN1 București-Ploiești aproximativ 8 litri, iar în mod off-road cu 4x4 și 4x4 low cuplat consumul a urcat spre 10.3 litri/100 km. Valori foarte bune pentru o mașină cu un motor de 2500 cmc.
 
În ceea ce privește suspensia, mașina își va arata adevărata față atunci când bena va fi încărcată cu câteva sute de kg, deoarece comportamentul sportiv este diminuat în favoarea unei capacități mare de tractare - 3000 kg și de transport - 975 kg. Mașina se înclină destul de mult în cazul abordării virajelor în forță iar spatele tinde să fugă dacă bena e complet goală. Pentru aceste momente D-MAX vine în dotare standard cu control electronic al stabilității (ESC) și sistem de control al tracțiunii (TCS) cu ABS.
 
După un drum pe asfalt de aproximativ 100 km în care Isuzu ne-a permis să ne acomodăm cu motorul, poziția înaltă de conducere și etajarea vitezelor, ajungem în sfărșit la locul mult așteptat - unde putem testa abilitățile off-road ale lui D-MAX.
 
Isuzu D-Max 2012 offroad
 
În cazul de față a fost vorba despre un drum acoperit cu zapadă din plin în prima fază și apoi cu noroi. Problema mare a fost faptul că mașina prezentă în test era echipată cu anvelope all-seasons și nu de iarnă. Acestea și-au arătat rapid limitele, în scurt timp fiind nevoiți să ne întoarcem din drum. Am resimțit lipsa unui diferențial blocabil, care ne-ar fi permis poate să înaintăm.
 
A urmat apoi joaca pe un teren acoperit cu apă și noroi unde Isuzu ne-a încântat, dând impresia că poate trece peste orice provocare îi aruncăm.  Am comutat modul 4x4 low și am simțit cu adevărat ce înseamnă un pick-up din generația 2012. Senzația de siguranță este totală, iar garda la sol de aproape 24 de cm își spune cuvântul din plin.
 
3. Confort interior
 
Modelul prezent în test beneficia de echiparea de top Premium, care includea printre altele:
 
· Scaune încălzite pe două niveluri;
· Sistem-ul audio de top ”Exciter” cu 6 boxe, dintre care 2 difuzoare montate pe plafon pentru un sunet cât mai calitativ ce permite experiență sunet 3D surround.
· Conectivitate IPod și Bluetooth;
· Tapițerie din piele maro;
· Comenzi pe volan pentru cd-player și cruise control;
· Climatronic;
· 6 airbag-uri;
 
Principalul dezavantaj identificat este imposibilitatea comandării interfeţei multimedia cu touchscreen, care ar îmbunătăți aspectul interior.
 
În această echipare D-MAX arată foarte bine la interior, timpul vechilor design-uri spartane ale pick-up-urilor fiind de mult apuse. 
 
Isuzu D-Max 2012 - interior
 
Scaunele electrice și îmbrăcate în piele sunt principală atracție, acestea oferind un suport lateral apreciabil în cazul rulării cu viteză pe trasee off-road. Chiar dacă aspectul și confortul sunt mult îmbunătățite, nu recomandăm tapițeria din piele pentru un autovehicul din acest segment, doarece poate fi greu de întreținut.
 
Isuzu D-Max 2012 - climatizare
 
Consola centrală este dominată de sistemul audio și cel al climatronic-ului, care este mono-zonă, dar foarte intuitiv. Spațiile de depozitare sunt la ordinea zilei în Isuzu. Am început să „scotocim” interiorul și au început să apară suporturile de pahare, un al 2-lea torpedou situat deasupra celui normal sau caseta de depozitare de deasupra consolei centrale. Deasemenea pasagerii din spate au la dispoziţie un suport pentru pahare amplasat central.
 
Isuzu D-Max 2012 - spatii de depozitare
 
Ceasurile de bord sunt simple, iar în echiparea de top sunt dominate de culorile alb și roșu. Sunt gradate pănâ la 220km/h, iar în mijloc este încadrat computerul de bord, care afișează informațiile referitoare la modul de tracțiune, consum mediu, instant, range-ul și nivelul combustibilului.
 
4. Buget
 
Unul dintre avantajele principale ale modelului prezentat este costul de achiziție. Prețul de pornire pentru Isuzu D-MAX este de 22.825 € pentru modelul cabină simplă 4x4 6MT. Echiparea mai slab dotată pentru versiunea cu cabină dublă ajunge la 26802 euro.
 
Modelul testat de noi avea un preț de 32.365 . Dealerul oferă un discount de 10%, astfel că prețul final ajunge la 29129 euro. În cazul utilizării tichetelor REMAT, putem achiziționa D-MAX-ul prezentat pentru 26.518 euro.
 
În ceea ce privește capitolul siguranță, noul D-MAX a obținut 4 stele în cadrul testelor EuroNCAP.
 
Garanția oferită de Isuzu este de 36 de luni. Aceasta este integrală și transferabilă următorului proprietar. Condițiile pentru a beneficia de cei 3 ani de garanție sunt întreținerea autovehicului doar în service-urile autorizate Isuzu și încadrarea în limita de 100.000 km.
 
5. Concluzii
 
După cum spuneam la început, preconcepțiile despre un pick-up cum că ar fi un vehicul complet utilitar s-au pierdut pe drum, rămânând la final cu o impresie foarte frumoasă despre mașina testată.
 
Trebuie să recunosc că nu am avut încredere în Isuzu când am plecat din curtea show-room-ului, gândindu-mă doar la concurenții celebri deja precum Nissan Navara, Mitsubishi L200 sau chiar la noul Ford Ranger. Pe parcurs însă, am ajuns să fiu uimit de cât de versatil este modelul și mai ales de faptul că poate o fi mașină utilizată zi de zi.
 
Nu ne-au plăcut în special două lucruri:
 
Distanță ramasă de parcus (Range-ul), se modifică foarte ușor în cazul în care nivelul combustibilului este sub ¾ și mașina a fost folosită în off-road. Acest lucru poate fi foarte derutant pentru ca de la 250 km rămași de parcurs, într-un minut CB-ul poate arată low range, iar martorul de alimentare se aprinde constant. De asemenea computerul de bord încetează să mai prezinte distanță ramasă începând cu 140-130 km, singurul afisaj fiind low range.
- Introducerea în treapta de mers cu spatele este foarte dificilă la început, dacă nimeni nu v-a exemplificat modul corect. După 2-3 încercări reușite nu mai reprezintă o problemă dar cel puțin în prima fază este foarte posibil să nimeriți doar treapta I.
 
În concluzie, Isuzu D-MAX este o mașină cu foarte bune calități pe traseu accidentat, cu o ținută bună de drum și un preț de achiziție greu de oferit de către  concurență.
 

Nota generală: 

6

Comportament rutier: 

6

Interior: 

6

Motorizare: 

6

Prețuri: 

8

Euro NCAP: 

4
 
Mulţumim pentru sprijinul acordat domnului Alexandru Budeanu (Sales manager - Isuzu Rom Auto) - alexandru.budeanu@isuzu-romania.ro
 
 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: