Fotocredit:
Polestar
Polestar - divizia de performanță a Volvo - va dezvălui astăzi primul său model de sine stătător. Botezată Polestar 1, mașina va fi un coupe plug-in hybrid capabil să pună la dispoziția șoferului nu mai puțin de 600 de CP.
Prezentarea de astăzi a fost precedată de o serie interminabilă de teasere foto ce au completat un puzzle materializat la final prin imaginea posteriorului mașinii. Regăsim așadar designul agresiv prefigurat în urmă cu patru ani prin intermediul conceptului Volvo Coupe - prezentat în toamna lui 2013 la Frankfurt.
Construit pe platforma modulară SPA, Polestar 1 va fi doar primul model dintr-o familie ce va cuprinde doar automobile electrificate de performanță.
Toate detaliile le vom afla în câteva ore, o dată cu prezentarea ce va avea loc la Shanghai.
UPDATE (17.10.2017)
Iată că Polestar a dezvăluit toate detaliile legate de noul Polestar 1, însoțite de un set complet de imagini.
Haideți să vedem, punctual, principalele caracteristici ale noului model:
- Poletsar 1 va fi primul model dintr-o serie de trei ce vor forma portofoliul diviziei sportive a Volvo. Dacă Polestar 1 este un așa numit Electric Performance Hybrid, celelalte două modele vor fi 100% electrice
- următoarele modele se vor numi, evident, Polestar 2 și Polestar 3. Toate mașinile Polestar vor fi asamblate în China
- lansarea pe piață a noului Polestar 1 va avea loc în 2019, urmând a fi construite cel mult 500 de exemplare anual
- cu un design puternic inspirat de conceptul Volvo Coupe, Polestar 1 ni se înfățișează sub forma unui coupe Gran Tourer ce oferă 2+2 locuri, păstrînd elemente estetice consacrate de modelele actuale din Seria 90 a Volvo
- Polestar 1 măsoară 4.5 metri lungime, având un ampatament cu 32 de cm mai mic decât ceea ce oferă un S90
- interiorul este fără doar și poate o copie fidelă a liniilor utilizate de Volvo la XC90, XC60, S90 sau V90
- de propulsia lui Polestar 1 se ocupă un ansamblu format dintr-un motor pe benzină Drive-E de 2.0 litri ce pune în mișcare roțile față și două unități electrice ce angrenează roțile spate. Cele trei motoare livrează un total de 600 de CP și nu mai puțin de 1.000 de Nm cuplu motor maxim, cifre corespunzătoare modului de rulare Power
- șoferul poate alege modul de rulare Pure, situație în care sunt utilizate doar cele două motoare electrice. Bateria ce le alimentează poate asigura un maximum de 150 de km la capitolul autonomie
- suspensiile sunt furnizate de Ohlins și sunt controlate electronic în timp real pentru a se adapta atât cerințelor celui aflat la volan, dar și stării drumului
- sistemul de frânare include discuri de frână cu diametrul de 400 de mm și etrieri cu șase pistoane - repere fabricate de Akebono
- la construcția caroseriei a fost utilizată din plin fibra de carbon, lucru ce a permis o scădere a greutății cu 230 de kg
- Polestar acceptă deja primele precomenzi pentru Polestar 1, toate operațiunile de configurare și comandă urmând a fi făcute online
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: