Fotocredit:
Audi
Audi a mărit oferta noilor A4 Avant și A5 Sportback cu versiunile g-tron, alimentate cu gaz CNG. Avantajele utilizării unui asemenea tip de combustibil sunt evidente atunci când vine vorba de costurile de alimentare, dar și din punctul de vedere al emisiilor de CO2.
Propulsate de un motor 2.0 TFSI adaptat, ce furnizează 170 de CP și 270 Nm cuplu motor maxim, noile Audi A4 Avant g-tron și A5 Sportback g-tron pot rula cu un plin de gaz pe o distanță de până la 500 de km, autonomia finală putând ajunge la 900 de km prin utilizarea rezervorului de benzină.
Ambele modele, cu motorul cuplat la o cutie S tronic, consumă doar 3.8 kg de gaz la 100 de km parcurși și emit 102 g de CO2 la fiecare kilometru rulat, valori ce se traduc prin costuri de alimentare de circa 4 euro/100km. În cazul versiunilor clasice alimentate doar cu benzină, consumul mediu oficial de 5.5/5.6 litri/100km reprezintă echivalentul a cel puțin 6 euro/100km. Avantajele legate de costurile cu alimentarea sunt suplimentate și de taxele mai mici plătite grație emisiilor de CO2 mult scăzute.
Rezervorul de gaz este plasat deasupra punții spate, este fabricat din polimer ranforsat cu fibră de carbon și fibră de sticlă și poate înmagazina 19 kg de CNG la o preiune de 200 de bar. Când cantitatea de gaz din rezervor ajunge la sub 600 de grame, motorul TFSI trece automat în modul de rulare pe benzină. Clienții ce aleg variantele g-tron trebuie însă să accepte compromisul scăderii volumului portbagajului care, în cazul lui A4 Avant, ajunge de la 505 la 415 litri. Audi A5 Sportback g-tron oferă la acest capitol doar 390 de litri.
Prețurile de start, valabile în Germania, pentru noile modele sunt de 40.300 de euro pentru A4 Avant g-tron și de 40.800 de euro pentru A5 Sportback g-tron.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: