Fotocredit:
Honda
Honda va introduce în oferta noului Civic, începând cu primăvara anului 2018, o variantă complet revizuită a motorului diesel 1.6 i-DTEC. Aceasta va furniza tot 120 de CP, însă de se laudă cu un consum și implicit emisii de noxe mult mai mici, verificate într-un ciclu de testare ce simulează condiții reale de trafic.
Noul motor 1.6 i-DTEC este unul dintre primele propulsoare testate conform standardelor de consum Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP), acestea permițând evaluarea în condiții asemănătoare rulării reale, pe șosea. ASstfel, cifrele oficiale afișate de Honda indică un consum mediu de 3.7 l/100km și emisii de doar 99 de grame de CO2/km.
Lista de îmbunătătțiri aduse noului propulsor include utilizarea unor pistoane fabricate din aliaj crom/molibden și oțel, a unui sistem de injecție funizat de Bosch, precum și a unei turbine de înaltă eficiență.
Propulsorul ce va echipa Honda Civic a fost testat și în procedura Real Driving Emission (RDE) pentru a-i fi verificate emisiile de NOx. Tehnologia utilizată de Honda pentru a reduce cantitatea de oxid de azot emisă în atmosferă presupune folosirea unui convertor catalitic NSC ce include o cantitate semnificativă de metale rare (argint, platină sau neodium), capabile să rețină NOx-ul emis până la începerea unui nou ciclu de regenerare.
Unitatea 1.6 i-DTEC furnizează 120 de CP la 4.000 rpm și 300 Nm la 2.000 rpm și este capabilă să accelereze noul Civic în 10.4 secunde de la 0 la 100 de km/h.
Oferta Honda în gama Civic se va îmbogăți ulterior cu o cutie de viteze automată cu nouă rapoarte, acesta fiind prima unitate de acest tip utilizată pe o mașină cu tracțiune față.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: