Fotocredit:
DS
Francezii de la DS au dezvăluit astăzi noul DS 7 Crossback, SUV compact ce are dificila misiune de a aduce un suflu nou în gama constructorului cu pretenții premium și implicit de a pune bazele unei creșteri în materie de vânzări, capitol ce a fost serios afectat în ultimii doi ani.
Noul DS 7 Crossback este totodată și primul model DS ce va putea configurat într-o versiune de propulsie hibridă, oferind în același timp un arsenal impresionant de tehnologii de siguranță activă și de asistență a șoferului. Acestea contribuie practic și la definirea primelor "tușe" pe drumul către rularea autonomă.
În materie de design, liniile consacrate până acum de gama DS sunt duse la un alt nivel de SUV-ul DS 7 Crossback, exteriorul fiind un punct de reper în ceea ce privește următoarele modele din portofoliul francezilor. Se remarcă fără doar și poate grila radiatorului cu o textură diamantată, numeroasele elemente cromate, dar și blocurile optice cu LED ce punctează atât estetic, cât și vizual.
Interiorul combină elemente deja cunoscute de la noile Peugeot 3008, Citroen C4 Cactus sau Citroen C3, ieșind în evidență ecranul tactil plasat în centrul planșei de bord și prin intermediul căruia se pot vcontrola majoritatea funcțiilor mașinii, dar și ecranul de 12 inch ce înlocuiește ceasurile clasice de bord. Atmosfera interioară este completată de materialele rafinate utilizate la tot pasul, dar și de detalii aparte, cum ar fi ceasul analogic plasat pe planșa de bord și care se rabatează discret atunci când motorul este oprit.
Cu o lungime de 4.57 metri, o înălțime de 1.62 metri și o lățime de 1.89 metri, DS 7 Crossback oferă un portbagaj cu un volum de 628 de litri.
La capitolul motorizări cap de afiș este versiunea plug-in hybridă botezată E-TENSE. Aceasta este materializată printr-un complex sistem compus dintr-un motor pe benzină THP ce furnizează 200 de CP și două motoare electrice ce livrează fiecare câte 109 CP. Puterea combinată ajunge la valoarea de 300 de CP. Cele două motoare electrice, plasate fiecare pe câte o punte, sunt alimentate de la o baterie Li-Ion de 13 kWh ce se poate încărca la o priză normală în circa patru ore și jumătate. Acesta se reîncarcă și în mers, atunci când pedala de accelerație nu este apăsată.
În modul de rulare full-electric, DS 7 Crossback E-TENSE poate rula până la 60 de km, șoferul putând opta pentru alte două moduri - hybrid sau combinat. Cuplul motor este transmis la roți prin intermediul unei cutii de viteze automate cu totul noi - EAT8, care oferă o eficiență și mai mare la capitolele consum, rafinament și rapiditate.
Oferta de motorizări va mai cuprinde alte trei versiuni pe benzină - 1.6 THP 180 EAT8, 1.6 THP 225 EAT8 și 1.2 PureTech 130 (cutie manuală, 6 trepte), respectiv două variante diesel - 1.5 BlueHDi 130 (cutie manuală sau EAT8) sau 2.0 BlueHDi 180 EAT8.
Noul DS 7 Crossback impresionează și prin lista de sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului. Iată-le pe cele mai importante:
- DS CONNECTED PILOT - tehnologie ce poate prelua sarcinile șoferului la rularea pe autostradă. Aceasta este capabilă să mențină o distanță constantă față de mașina din față, poate opri mașina și apoi poate reporni de pe loc, fiind capabilă totodată să mențină banda de circulație. DS CONNECTED PILOT funcționează la viteze de până la 180 de km/h, putând fi în orice moment "pus pe liber" de către cel aflat la volan
- DS PARK PILOT - sistem ce duce la un alt nivel capabilitățile de parcare automată. Acesta poate parca mașina lateral, cu spatele sau în spic fără ca șoferul să mai acționeze volanul, schimbătorul sau pedalele de frână și accelerație. Tot ce trebuie făcut este să se țină apăsat butonul dedicat de pe schimbătorul de viteze. În caz de pericol, procesul de parcare automată se poate întrerupe prin eliberarea respectivului buton
- DS NIGHT VISION - tehnologie ce utilizează o cameră de luat vederi în infraroșu, capabilă să detecteze pe timp de noapte obstacole, pietoni sau animale ce apar pe șosea, la o distanță de până la 100 de metri de mașină. Acestea sunt ulterior afișate sugestiv pe ecranul din spatele volanului, conturate cu o margine roșie, extrem de ușor de văzut. Noul DS 7 Crossback este primul automobil de segment C care oferă un asemena sistem
- DS DRIVER ATTENTION MONITORING - sistem ce poate detecta oboseala șoferului cu ajutorul unei camere în infraroșu plasate deasupra liniei volanului. Acesta recunoaște semnele oboselii, cum ar fi clipitul des sau mișcările capului. Suplimentar sunt analizate și mișcările neobișnuite ale volanului, în cazul detectării oboselii fiind emisă alerte acustice și vizuale
- DS ACTIVE LED VISION - complexul sistem de iluminare cu LED din faruri, capabil să ofere cele mai bune condiții de rulare pe timp de noapte. Acesta oferă nu mai puțin de șase moduri de funcționare - Parking, Town Beam, Country Beam, Motorway Beam, Adverse Beam și High Beam
- DS ACTIVE SCAN SUSPENSION - tehnologie ce reglează în timp real setările suspensiilor, în funcție de suprafața de rulare din fața mașinii. O cameră video și un sistem compus din senzori de altitudine și accelerometre poate citi în orice moment starea drumului, trimițând date către computerul central. Acesta din urmă modifică în consecință comportamentul fiecărui amortizor în parte
Noul DS 7 Crossback va putea fi admirat în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: