Știri

Conceptul Audi Q8 prefigurează în mare măsură viitorul model de serie cu același nume

Fotocredit: 

Audi
Audi Q8 Concept
Audi a prezentat la Detroit conceptul Q8, SUV de mari dimensiuni ce prefigurează viitorul model care va fi fabricat în serie începând cu anul 2018. Ca și dimensiuni noul Audi Q8 depășește în lungime cinci metri, fapt pentru care putem spune fără urmă de îndoială că în vizorul noului SUV au fost luate deja cunoscutele Mercedes-Benz GLS și Range Rover, dar și viitorul BMW X7.
 
Conceptul prezentat în orașul nord-american impresionează nu numai prin masivitatea și dimensiunile caroseriei, dar și prin sistemul de propulsie plug-in hybrid, care furnizează un total de 442 de CP, dar și 700 de Nm cuplu maxim.
 
La nivel estetic, conceptul Q8 împrumută mare parte din ideile consacrate deja de studiul e-tron quattro, prezentat în 2015 la Frankfurt, ieșind în evidență imensa grilă octogonală Singleframe a radiatorului ce vine mărginită spre laterale de blocurile optice ce folosesc revoluționara tehnologie Matrix laser. Sub linia capotei sunt plasate "strategic" clusterele cu LED ce preiau atât rolul semnalizărilor, cât și misiunea luminilor de zi.
 
Profilul lateral denotă atât masivitate, cât și sportivitate, portierele fără rama superioară a geamurilor și montantul C care ne aduce aminte de legendarul Audi Ur-quattro construit în anii '80 fiind doar câteva dintre elementele ce definesc estetica studiului Audi Q8. Portierele se pot deschide prin simpla atingere a zonei ce înlocuiește clasicele mânere. De pe ușile spate nu lipsesște logo-ul quattro.
 
În partea din spate ies de departe în evidență blocurile otice ce acoperă întreaga lățime a hayonului. Deasupra lunetei regăsim un eleron modelat ingenios, în timp ce difuzorul aerodinamic plasat în partea inferioară a barei este fabricat din aluminiu combinat cu materiale vopsite în negru lucios.
 
Interiorul conceptului Q8 vine să ne demonstreze imensul potențial Audi în materie de design și tehnologii, scaunele cu design futurist îmbrăcate în piele Nappa sau planșa de bord ce găzduiește un display tactil, dar și instrumentarul Audi virtual cockpit fiind principalele puncte de atracție din habitaclu. Bordul virtual, cu diagonala de 12.3 inch, are acum o rezoluție de 1920x720 de pixeli și afișează o grafică și mai dinamică. Un alt display tactil este regăsit în partea inferioară a consolei centrale, prin intermediul acestuia putând fi controlate principallee funcții ale sistemului de climatizare. partea practică este asigurată de un portbagaj al vărui volum ajunge la 630 de litri.
 
Sistemul de propulsie plug-in hybrid este compus dintr-un motor TFSI de 3.0 litri, care produce 333 de CP și 500 de Nm cuplu maxim și o unitate electrică ce furnizează alți 134 de CP și 330 de Nm cuplu motor maxim. Puterea combinată ajunge la valoarea de 442 de CP, conceptul Audi Q8 fiind capabil să acelereze de la 0 la 100 de km/h în 5.4 secunde. Viteza sa maximă este limitată electronic la 250 de km/h. În modul de rulare hibrid, Audi Q8 consumă doar 2.3 l/100km, SUV-ul concept putând rula în modul 100% electric pentru cel mult 60 de km.
 
Motorul electric este alimentat de o baterie de 17.9 kWh, acesta putând fi încărcată în cel mult două ore și jumătate de la o stație de 7.2 de kW.
 
Cuplul motor este transmis la toate cele patru roțile prin intermediul unei cutii de viteze automate tiptronic cu opt rapoarte, în timp ce trenul de rulare include suspensii pneumatice adaptive ce pot modifica garda la sol pe o plajă de 90 de mm.

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: