Fotocredit:
General Motors
Ne-am gândit să vă oferim un review, adresat în special celor care și-au propus să-și facă bagajele și să se mute peste ocean, dar nu numai, al unei mașini care deocamdata se vinde doar în China și în America.
Este vorba de un Buick. Buick Encore mai exact. Ca să fim sinceri, în prima secunda când auzim numele Buick gândul ne zboara prin anii `70 la celebrele muscle car, Buick Gran Sport scriind și el o pagină din frumoasa istorie a motoarelor cu o cilindree impresionantă.
Revenid în zilele noastre, General Motors a lansat în Statele Unite un crossover de dimensiuni mai mici (descrește oare America?), fiind aruncat în lupta directă cu europenele Volkswagen Tiguan și BMW X1. Noul SUV însă nu este decât rezultatul globalizării, apartenenţa Buick la General Motors însemnând că Encore este un Opel Mokka în haine americane.
Se pare că printre altele, strategia celor de la Buick pentru acest model este atragerea unor clienți având o varstă medie sau chiar clienți tineri, știind faptul că Buick este o marca premium având in principal modele adresate oamenilor trecuți de prima tinerețe.
Dar să vedem în continuare cum incearcă cei de la Buick să se impună în fața concurenței.
Interiorul lui Encore este unul modern, versiunile de top fiind echipate cu tapițerie de piele, bordul având din abundență ornamente din lemn. Înrudirea cu Opel Mokka este însă evidentă.
Partea superioara a bordului este dominată de un display de 7 inch cu touch screen care oferă toate informațiile legate de masină, informații GPS și de asemenea imaginile captate de camera pentru mersul înapoi. Printre dotările venite in ajutorul și confortul șoferului amintim volan incălzit(opțional), posibilitatea de a porni mașina de la distanța, memorarea poziției scaunelor și a oglinzilor, asistarea la parcare.
De asemenea Encore are port USB și suport pentru conectare prin tehnologia Bluetooh. Opțional se poate alege sistemul audio Bose care oferă o calitate audio deosebită. Pentru siguranța pasagerilor Encore vine în standard cu 10 airbag-uri (frontale, laterale, cortină, spate și genunchi) și de asemenea are un sistem de avertizare pentru coliziunile frontale.
Să vedem acum ce oferă sub capotă noul model de la Buick. La prima vedere putem spune că este o gluma, mai ales pentru o mașină americană, opțional aceasta având și tracțiune 4x4.
Dar normele din ce in ce mai aspre legate de poluare, petrolul care este tot mai scump și tehnologia care avansează rapid îi face pe cei de la Buick să echipeze o mașină de aproximativ 1500 de kg cu un motor de numai 1.4 litri cuplat la o cutie automata cu 6 rapoarte. Este totuși un motor turbo ce dezvolta 138 CP la 4900 RPM și un cuplu de 201 NM incă de la 1850 RPM. Și se pare că acest motor este mai mult decăt suficient pentru orașele aglomerate, având un consum de 10.2l/100 in oraș, 7.8 l/100 in afara localitaților sau un consum mediu de 9l/100. Trebuie sa recunoaștem, aceasta mașină parca este facută pentru europeni, așa că nu ar fi vreo surpriză daca s-ar aduce si în showroom-urile din Europa.
Legat de exterior am prefera să nu comentam prea mult și să vă lasăm pe voi să o apreciați(sau nu) din poze. Singurul lucru pe care l-am menționa este că partea frontala amintește de anumite SUV-uri chinezesti, poate și din cauza cromului folosit excesiv.
În concluzie, trebuie apreciat curajul celor de la Buick pentru crearea unui model aproape neobișnuit in tradiția mărcii, iar acum rămane de văzut dacă pentru un preț de pornire de aproximativ 25.000 $ Encore va ține piept deja cunoscutelor VW Tiguan si BMW X1.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: