Fotocredit:
Audi
Audi susţine digitalizarea sistematică a infrastructurii urbane, lucru mai mult decât necesar dat fiind avansul impresionant de la bordul automobilelor în materie de tehnologii. "Portavocea" acestor viziuni ale viitorului este însuşi CEO-ul Audi, Rupert Stadler care, cu ocazia unei conferinţe pe teme economice ce a avut loc la Berlin, vede digitalizarea drept o datorie istorică pentru societate.
"75 de procente din infrastructura anului 2050 nu a fost construită încă, lucru ce ne oferă o imensă oportunitate pentru a pune bazele unor standarde sistemelor digitale ce vor da viaţă oraşelor viitorului", a declarat acesta.
Stadler a dat drept exemplu tehnologia Stop-Light dezvoltată de Audi, prin care se calculează automat viteza optimă prin oraş pentru a se prinde aşa numita "undă verde". Astfel, dacă toate semafoarele din Germania ar fi interconectate se poate reduce consumul de combustibil cu 900 de milioane de litri anual, ceea ce se traduce şi prin emisii de CO2 mai mici cu peste 10 milioane de tone.
Un alt capitol la care Audi consideră că se poate lucra eficient în direcţia eficientizării circulaţiei urbane este cel al parcării pilotate, ce se traduce prin posibilitatea automobilului de a se parca singur. În acest fel spaţiile dintre automobilele parcate s-ar reduce cu o treime, şoferul şi pasagerii fiind deja coborâţi din maşină înainte ca aceasta să se parcheze.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: