Fotocredit:
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz a prezentat săptămâna trecută în Germania noul Atego, camionul destinat distribuţiei de sarcini uşoare şi medii. Prin această lansare, Mercedes-Benz Trucks încheie ofensiva de produse ce respectă standardele Euro VI, cu noua luni înainte ca noul standard de emisii sa fie impus.
• Prin această lansare, Mercedes-Benz Trucks încheie ofensiva de produse ce respectă standardele Euro VI
• Costul total de întreţinere atinge un nou nivel de eficienţă
• Atego este liderul de piaţă în sectorul distribuţiei
• Sistem de transmisie şi cabină radical modificate
Legislaţia Euro VI, care va intra în curând în vigoare în Europa, impune producătorilor realizarea de concepte de vehicule complet noi. Cu Mercedes-Benz Atego, camionul destinat distribuţiei de sarcini uşoare şi medii şi prezentat publicului săptămâna trecută în Wörth, Germania, Mercedes-Benz Trucks încheie deja ofensiva de produse cu nouă luni înainte ca noul standard de emisii să fie impus. Ofensiva a început în 2011, când a fost lansat noul Actros compatibil cu standardele Euro VI, destinat transportului pe distanţe lungi. Acesta a fost urmat în 2012 de către Antos, camionul pentru transportul de sarcină grea şi, în ianuarie 2013, de către Arocs, destinat domeniului construcţiilor. Faptul că Mercedes-Benz a devenit primul producător din Europa care oferă vehicule conforme cu stardardele Euro VI pentru toate cele trei segmente – cu sarcină uşoară, medie şi grea - subliniază poziţia sa de lider atunci când vine vorba de tehnologie pentru camioane.
Costul de întreţinere atinge un nou nivel de eficienţă
Atego este, de mulţi ani, lider de piaţă în segmentul camioanelor de sarcină medie, datorită atributelor sale cum ar fi înalta calitate şi fiabilitate, costuri reduse de reparaţii şi mentenanţă şi durabilitate extremă. Atego îşi consolidează acum poziţia sa de top cu ajutorul unor caracteristici noi pentru sistemul de transmisie, cadrul vehiculului şi cabină. Pentru a tranforma în realitate acest concept, aproximativ 300 de milioane de euro au fost investite pentru a dezvolta şi produce noul vehicul. Stefan Buchner, Directorul Mercedes-Benz Trucks, declară: "Atego este liderul pe segmentul de distribuţie de sarcină uşoară şi medie. Este de neînvins atunci când vine vorba de costul total de întreţinere. De aceea, obiectivul nostru de dezvoltare pentru noul Atego a fost simplu: am dorit să îmbunătăţim şi mai mult cel mai bun camion de distribuţie. Şi exact acesta este lucrul pe care l-am şi făcut!"
Noul Atego are un motor SCR BlueTec, care reduce consumul de combustibil cu până la 5%, în ciuda standardelor Euro VI impuse. Mai mult, consumul de AdBlue a fost redus la jumătate. Costurile de întreţinere au fost diminuate substanţial, pentru că Atego are nevoie de ore mai puţine de service decât orice alt vehicul din segmentul său.
Lider de piaţă în segmentul distribuţiei cu sarcină între 6.5 şi 16 tone
Baza pentru noul Atego a fost construită de LK (sau "light class"), seria de la mijlocul anilor 1980. Caracteristica distinctivă a vehiculului a fost sistemul modular versatil, cu o nouă cabină standardizată. Aspectul vehiculului a fost inspirat din acela al camionului de sarcină grea al acelei perioade. Modelul LK a fost urmat de seria Atego, care a fost lansată în 1998. Alături de Actros, camionul de sarcină grea, Atego are cea mare producţie în serie din istorie, cu un număr total de 340.000 de unităţi. Mai mult decât atât, modelul Atego produs la fabrica Wörth a fost lider de piaţă în segmentele de distribuţie de sarcină uşoară şi medie din Europa, timp de zeci de ani. În funcţie de evoluţia economică, această piaţă variază între 50.000 şi 100.000 de unităţi pe an. În 2012, mai mult de o treime din camioanele cu greutatea între 6,5 şi 16 tone, vândute în Europa, au fost Atego. În Germania, brandul Atego a reprezentat aproape jumătate din camioanele vândute.
Blue Efficiency Power, transmisie automată şi un nou design
Noul Atego, ce respectă standardele Euro VI este echipat cu un motor Medium Duty Engine Generation. Această nouă platformă de motor utilizează sisteme SCR, refolosirea combustibilului nears şi filtre de particule diesel. Motoarele Blue Efficiency Power sunt disponibile în şapte variante variante şi dezvoltă o putere de la 115 kW (156 CP) la 170 kW (231 CP).
Noile caracteristici suplimentare includ sistemul ESP şi transmisii automate, disponibile ca echipament standard în Germania, precum şi interiorul central de comandă, un volan multifuncţional şi locuri cu un design nou. În ceea ce priveşte proiectarea şi funcţionalitatea, aceste caracteristici sunt asemănătoare cu cele din seriile Actros, Antos şi Arocs. Exteriorul noului Atego se potriveşte perfect şi cu stilul de design al camioanelor de sarcină grea.
Diversitate uimitoare de variante şi servicii exemplare pentru clienţi
O altă trăsătură tipică a noului Atego este gama largă de variante, care este esenţială pentru piaţa extrem de specializată de vehicule de distribuţie. Atego oferă o varietate uimitoare de vehicule ce acoperă toate variantele, cuprinzând 42 de designuri de bază, precum şi numaroase lungimi de ampatament, patru cabine în trei lungimi şi mai multe variante all-wheel-drive.
În plus, serviciile oferite de vehicul sunt optimizate până în cele mai mici detalii. Beneficiile variază de la disponibilitatea imediată a pieselor până la o reţea de servicii exemplară în toată Europa, oferte personalizate de servicii, precum şi cursuri de formare a conducătorilor de camioane pentru optimizarea eficienţei consumului de combustibil. Clienţii îşi ajută şi mai mult compania prin achiziţia unui Atego, având în vedere că anul trecut unul din două camioane Atego au fost livrate prin serviciul CharterWay.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: