Fotocredit:
Mercedes-Benz
• Dotări Euro VI complete: Arocs completează gama camioanelor de mare tonaj Mercedes-Benz
• Actros, Antos, Arocs — vehicule specializate, eco-friendly, cu un consum redus
• Arocs va fi lansat pe piaţă la jumătatea anului 2013
• Camioanele Mercedes-Benz conduc segmentul de vehicule de mare tonaj din Europa cu o cotă de piaţă de 23 de procente
Mercedes-Benz Trucks a profitat de trecerea la standardele Euro VI pentru a-şi moderniza complet gama sa de produse. Fiecare detaliu a fost examinat îndeaproape, ceea ce a dus la optimizarea nu doar a propulsiei, ci a întregului design al vehiculului. „Punctul nostru forte a constat în faptul că am abordat această problemă mai devreme decât oricine şi că nu ne-am limitat aici. Am privit acest obstacol ca pe o oportunitate”, declară Stefan Buchner, Head al Mercedes-Benz Trucks. „Drept urmare, noile noastre camioane sunt mai ecologice, mai eficiente în ceea ce priveşte consumul şi mai economice decât oricare dintre predecesorii lor.”
Actros, Antos şi Arocs sunt specialiştii segmentelor din care fac parte
Pentru a coincide cu trecerea la standardele Euro VI, Mercedes-Benz Trucks introduce de asemenea o nouă gamă de vehicule de mare tonaj. Modelele sunt realizate special pentru a răspunde complet utilizărilor pentru care au fost proiectate. În consecinţă, clienţilor le va fi şi mai uşor să comande vehiculul care le aduce cele mai multe beneficii. În timp ce Actros este conceput pentru transport pe distanţe lungi, Antos este perfect pentru distribuţia de mare tonaj, iar Arocs pentru utilizarea în domeniul construcţiilor.
Cele trei modele de camioane oferă Mercedes-Benz Trucks statutul de a fi primul producător ce oferă o gamă completă de vehicule de mare tonaj, dotate cu Euro VI. Mai mult, dotările complete au fost realizate cu nouă luni înainte ca noile standarde de emisii să intre în vigoare. Chiar dacă sunt echipate cu componente adiţionale asociate cu Euro VI, vehiculele consumă cu până la cinci procente mai puţin combustibil decât predesorii lor. Costul total de utilizare este optimizat de intervale mai mari de întreţinere şi durate de viaţă foarte lungi pentru motor, transmisie şi ambreiaj.
Arocs va fi lansat pe piaţă la mijlocul lui 2013
Cea mai recentă lansare în cadrul Echipei A este Mercedes-Benz Arocs, ce va fi treptat introdus pe pieţele europene începând cu jumatatea lui 2013. Jurnaliştii internaţionali testează în prezent vehiculul în condiţii de lucru extreme într-o carieră de 65 de hectare în apropiere de Wuppertal, Germania.
Specialistul din sectorul construcţiilor va fi lansat cu un număr fără precedent de variante, permiţându-le clienţilor să aleagă dintre 15 tipuri de tractoare diferite, 18 platforme de camion, 17 autobasculante şi 10 betoniere. În plus, vor fi disponibile cinci combinaţii de axe diferite, tracţiune integrală permanentă şi selectabilă şi tracţiune hidraulică complet nouă. Motoarele ecologice BlueTec 6 sunt disponibile în 16 opţiuni diferite de putere, variind de la 175 kW (238 hp) până la 460 kW (625 hp).
Mercedes-Benz conduce segmentul de camioane de mare tonaj cu o pondere din piaţă de 23 de procente
Clienţii din sectorul construcţiilor şi-au exprimat deja interesul pentru noul Arocs la premiera mondială a camionului de la Munchen din ianuarie 2013. „Arocs urmează camionului de succes Actros”, spune Buchner. „În ciuda crizei economice, ne extindem conducerea în Europa – şi în Germania. Ne-am îmbunătăţit semnificativ poziţia ca Numărul Unu. În 2012 am deţinut o pondere de 23 de procente din piaţa camioanelor de mare tonaj din Europa, detaşându-ne şi mai mult de competitorii noştri. Cu o cotă de piaţă de 19.4 procente, conducem şi în segmentul extrem de competitiv al tractoarelor.”
Acest succes se datorează în mare parte a disponibilităţii timpurii a vehiculelor extrem de competitive dotate cu tehnologie Euro VI. Aproximativ jumătate dintre clienţii din Europa comandă în prezent camioane Actros sau Antos cu motoare BlueTec 6. De fapt, ponderea aferentă în Germania este chiar de 75 de procente. Echipa A este o componentă importantă a modulului global şi a platformei strategice Daimler Truck, pentru că toate cele trei vehicule sunt construite pe aceeaşi platformă. Noile camioane Mercedes-Benz beneficiază de resursele de dezvoltare globale ale companiei, operaţiuni de producţie mai eficiente şi costuri mai scăzute de producţie, dezvoltare şi investiţie. Astfel, Daimler poate genera beneficii şi economie de scară.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: