Fotocredit:
Volkswagen
Volkswagen va prezenta cu ocazia Simpozionului Vienna Motor noua generație de propulsoare TSI de 1.5 litri, aparținând așa numitei familii EA211. Noile propulsoare vor înlocui deja legendarele motoare 1.4 TSI și vor oferi semnificativ mai multă eficiență în raportul putere/consum.
Pentru început, noul motor va fi oferit în două variante de putere - 130, respectiv 150 de CP, urmând a echipa modele precum Golf, Octavia, Leon sau A3 spre sfârșitul lui 2016. Germanii punctează în dreptul noului agregat de putere un cuplu maxim ce poate fi obținut de la 1.300 rpm (200 Nm în cazul motorului de 130 de CP), dar și un consum de combustibil mult mai scăzut (cu 10% în medie), pe toată plaja de turații folosită uzual în traficul real.
Pentru a spori eficiența noului agregat, inginerii companiei germane au introdus în ecuație o serie de tehnologii rafinate, printre care se numără o turbină cu geometrie variabilă, un sistem de injecție de tip common-rail cu presiune de până la 350 de bari sau un management inovativ al temperaturii. Noul TSI de 1.5 litri funcționează după un ciclu Miller ce oferă un raport de compresie de 12.5:1 și poate fi oferit cu funcția de dezactivare a doi dintre cei patru cilindri.
O altă inovație adusă versiunii de 150 de CP a noului propulsor oferă un tratament special de acoperire a pereților interiori ai cilindrilor, prin așa numită tehnologie a jetului de plasmă atmosferică ce "tapetează" respectiva suprafață cu un strat fin de granule lubrifiante ce scad semnificativ frecarea pistoanelor. Dacă tot am ajuns la capitolul lubrifiere, ar fi de menționat faptul că este folosită o nouă pompă de ulei cu funcționare variabilă, controlată electronic - lucru ce permite folosirea unui ulei de vâscozitate foarte scăzută din familia 0W20.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: