Fotocredit:
Volkswagen
Volkswagen a dezvăluit astăzi noul Touran, model despre care mulţi speculau faptul că va fi tras pe linie moartă odată cu lansarea anul trecut a lui Golf Sportsvan. Iată că nu a fost tocmai aşa.
Noul Volkswagen Touran duce mai departe tradiţia firmei din Wolfsburg în materie de MPV-uri, primind o nouă identitate vizuală, conformă cu ceea ce nemţii au lansat în ultimii doi ani. Exteriorul a primit în partea frontală amprenta vizuală de la noul Passat, în timp ce spatele este dominat de stopurile de mari dimensiuni.
Pe scurt, noul Touran beneficiază de motoare revizuite, cu 19% mai economice după spusele lor, cel mai mare portbagaj din clasă, versiuni în cinci sau şapte locuri, dar şi o mulţime de tehnologii de ultimă oră. Sisteme precum MirrorLink, Apple CarPlay şi Google Android Auto şi-au făcut loc la bordul noului monovolum made by Volkswagen.
Construit pe deja celebra platformă MQB, noul VW Touran este cu 13 cm mai lung decât vechea generaţie, ampatamentul fiind şi el crescut cu 113 mm. Ce înseamnă asta? Mai mult spaţiu pentru pasageri, dar şi un volum al portbagajului fără rival. În cazul versiunii cu cinci locuri vorbim de imensa valoarea de 1.040 de litri, iar pentru varianta cu şapte locuri de "doar" 917 litri. Dacă se rabatează banchetele spate atunci volumul de încărcare în portbagaj se apropie de 2.000 de litri. Cu toate că dimensiunile maşinii au crescut, gretatea totală a fost redusă cu 62 de kg.
Spaţiul oferit pasagerilor este mai mult decât generos, iar atmosfera este una premium, susţinută de tot ceea ce Volkswagen a lansat recent în materie de siteme de infotainment şi siguranţă activă şi pasivă. Spaţiile pentru depozitare se găsesc la tot pasul, VW comunicând şi numărul lor total - nu mai puţin de 47...
Familiştii care vor în garaj un VW Touran de generaţie 2015 au de ales între şase propulsoare - trei TSI şi trei TDI. Cele pe benzină sunt reprezentate de 1.2 TSI 110 CP, 1.4 TSI 150 CP şi 1.8 TSI 180 CP, în timp ce iubitorii logo-ului TDI au la dispoziţie un 1.6 TDI 110 CP sau un 2.0 TDI ce poate livra 150 sau 190 CP.
Toate motoarele respectă normele de poluare EURO 6 şi, cu excepţia "mezinului" 1.2 TSI, toate pot fi cuplate opţional şi la o cutie de viteze DSG. DSG-ul este chiar în standard pentru motorizările cele mai potente.
Noul Volkswagen Touran va avea premiera mondială peste câteva zile, la Salonul Auto de la Geneva.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: