Știri

Tesla impune un nou concept de uşă spate pentru viitorul Model X

Fotocredit: 

Tesla
Tesla Model X
În 2014, clienții care au comandat în prealabil noul Model X CUV, concept lansat de Tesla Motors în 2012, au fost notificați prin email de producator că prototipul va intra pe linia de producție la începutul anului 2015. Crossover-ul X CUV este un vehicul electric de ultimă generație care promite funcționalitatea unui SUV cu capacitatea de locuri a unei furgonete. Noul model a stârnit un interes puternic pe piață încă de la lansarea conceptului, precomenzile înregistrând încasări de 40 de milioane de dolari într-o singură zi. Cu un preț de bază de 55.000 de dolari este puțin mai ieftin, deci mai accesibil, decât modelul S, care începe de la prețul de 62.400 de dolari.
 
Pe piața auto prototipurile modelelor noi sunt în general fanteziste și, de multe ori, produsul final nu reflectă în totalitate conceptul inițial. Tesla Motors nu se dezminte însă. La fiecare lansare a modelelor sale vine cu îmbunătăţiri importante, depășind așteptările pieței de fiecare dată.
 
Pentru noul prototip Tesla Motors a decis utilizarea ușilor tip aripi de pescăruș pentru partea din spate, care vor apărea cu siguranță și în varianta finală destinată pieței. Ușile de acest tip, popularizate inițial de Delorean DMC-1, sunt prinse cu balamale de marginea superioară a acoperișului. In cazul modelului X CUV acestea sunt prevazute cu o balama cu dublă acțiune care permite deschiderea lor în spații restrânse. De asemenea, un alt avantaj pe care îl oferă ușile tip aripi de pescăruș față de ușile care se glisează, folosite frecvent pentru furgonete, este facilitarea accesului rapid la locurile de pe rândurile doi și trei din spatele mașinii.
 
 
Tesla Motors pune preț nu numai pe funcționalitate dar și pe atractivitatea produselor sale, promovând un stil elegant și futuristic în designul general. Ușile folosite pentru modelul X CUV reflectă cel mai bine această tendință. Elegante și funcționale, acestea conferă mașinii un aspect progresiv și atrăgător . Acest design vine însă încă la un preț ridicat.
 
Printre dezavantaje se află faptul că, fiind atașate de acoperiș, ușile împiedică utilizarea lui pentru transportul bunurilor cu ajutorul barelor pentru portbagaj. De asemeni, închiderea lor perfect etanș, impotriva vântului și ploii, aduce ceva provocari inginerilor.
 
Tesla Motors vinde mașina ca SUV, țintind astfel clienții obișnuiți cu utilitatea acestui tip de mașină, concepută mai ales pentru a facilita transportul în volum mai mare. Există un conflict între această nevoie și tipul de energie folosit de modelul X CUV și aerodinamica sa. Barele pentru portbagaj pot afecta eficiența aerodinamică , fapt crucial pentru funcționarea optimă a oricărei mașini electrice cu o anumită rază de funcționare.
 
Eventuale erori de design pot afecta experiența pozitivă a utilizatorilor, care încântați de aspectul exterior futurist pot fi mai apoi alungați de senzația de claustrofobie și nesiguranță.
 
 

Etichete: 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: