Fotocredit:
Tesla
Iată că după o lungă perioadă de așteptare Tesla a lansat oficial într-un final noul Model X, primul SUV de serie 100% electric lansat vreodată de un producător auto. Fiind în același timp și spectaculos și ciudat, noul Tesla Model X vrea să ducă și mai departe limitele inovațiilor începute odată cu Model S.
Estetica noului Model X ne înfățișează un SUV cu alură de monovolum, principala notă de atracție fiind constituită de portierele spate ce se deschid în "stilul fluture". Avantajul acestora este evident în parcările aglomerate, acolo unde spațiul dintre mașini este din ce în ce mai mic, pentru parcările subterane ușile fiind prevăzute cu o serie de senzori ce le fac să se oprească daca există pericolul atingerii plafonului.
Noul Model X se laudă cu cel mai mare parbriz panoramic din piață, fapt ce oferă o experiență de călătorie aparte. Călătorie ce poate reuni la bordul mașinii până la șapte persoane, ce pot călători grație celor trei scaune individuale din spate (cel din mijloc fiind pliabil complet), dar și grație banchetei spate cu două locuri. Aceasta din urmă se poate rabata când nu este folosită, transformându-se într-o suprafață perfect plană.
Tesla oferă pentru început Model X în două versiuni: 90D - tracțiune integrală, un singur motor de 259 CP, 0-100 km/h în 4.8 secunde, autonomie aproximativ 410 km șii P90D - tracțiune integrală, motor pe puntea spate de 503 CP + motor pe puntea față de 259 CP, 0-100 km/h în 3.8 secunde (3.2 secunde în modul Ludicrous). Autonomia pentru Tesla Model X P90D ajunge la aproape 400 de km.
La sporirea autonomiei contribuie și aerodinamica de invidiat, cu un Cx de doar 0.24. Un eleron reglabil pe trei poziții este montat la baza lunetei. Garda la sol poate fi reglată în cinci trepte datorită suspensiei pneumatice, pe treapta cea mai ridicată distanța față de sol fiind de 23 de cm.
Tesla oferă pentru Model X o garanție de 8 ani în ceea ce privește bateriile, fără limită de kilometri.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: