Știri

Piața mașinilor noi din Europa în 2015 - SUV-urile ocupă cea mai mare cotă de piață

Fotocredit: 

JATO Dynamics, Volkswagen
Volkswagen Golf - cel mai bine vândut model in Europa, 2015
Compania de cercetare de piață JATO Dynamics a publicat zilele trecute un raport complet privind înmatriculările de mașini noi în Europa, în anul 2015. Pe lângă faptul că numărul înmatriculărilor a crescut față de 2014 cu 9.3%, de remarcat este și o premieră absolută - pentru prima oară în istorie segmentul SUV-urilor este lider, depășind tradiționalele segmente ale mașinilor de clasă mică și de clasă compactă. Volkswagen Golf a rămas în continuare cel mai bine vândut model.
 
Astfel, s-au înmatriculat în Europa, în 2015, 3.2 milioane de SUV-uri, ceea ce reprezintă o cotă de piață de 22.5%. Subcompactele ocupă locul doi, cu 21.99%, în timp ce segmentul compactelor completează podiumul, cu 20.61% cotă de piață. Creșterea segmentului SUV-urilor este de 24%, față de cifrele din 2014.
 
Dacă ne uităm la SUV-uri din punctul de vedere al mărimii, cele de clasă mică dețin circa 38% din total, adică 1.2 milioane de unități vândute. Clasa SUV-urilor compacte deține pentru moment supremația, cu circa 1.28 milioane de exemplare înmatriculate, în timp ce SUV-urile medii au ajuns la 470.400 de clienți din UE. SUV-urile de clasă mare au avut și ele o creștere de 27 de procente, până la o valoare de 243.000 de unități înmatriculate.
 
Nissan a fost din nou marca ce a vândut cele mai multe SUV-uri în Europa (376.000 de unități), însă Renault vine tare din urmă, cu o rată de creștere mai rapidă, datorată în special lansaării noului Kadjar. Pe locul trei stă Volkswagen, ce nu a reușit să crească decât cu 1.4% față de 2014.
 
Segmentele mașinilor subcompacte și compacte continuă să reprezinte o felie extrem de importantă în piața auto din Europa, cu peste 6 milioane de mașini înmatriculate. Ambele au marcat o creștere de 5.8% față de 2014.
 
Nu la fel de bine a stat situația monovolumelor, care nu s-au mai vândut la fel de bine ca în 2014. Scăderea cotei de piață este 1.8%.
 
Totalul înmatriculărilor de mașini noi din Europa în 2015 a atins 14.2 milioane de unități, pe primul loc ca și marcă stând în continuare Volkswagen (1.72 milioane de mașini vândute), în ciuda unei creșteri destul de mici față de 2014 -  doar 7%. Locul doi este ocupat de Ford, care a reușit un an bun cu peste un milion de mașini noi vândute, în timp ce pe trei s-a situat Renault, ce a reușit să depășească Opel. Topul 10 este completat, în ordine, de Opel, Peugeot, Audi, BMW, Mercedes-Benz, SKODA și Fiat.
 
Principalele piețe de desfacere din Europa au fost, în ordine, Germania, Marea Britanie, Franța, Italia și Spania. Ultimele două au înregistrat o revenire spectaculoasă după ani la rând de criză, cu creșteri de 15.6%, respectiv 20.6% față de 2014. Cele cinci țări dețin 73% din cota de piață aferentă înmatriculărilor de mașini noi din Europa.
 
Dacă ne uităm la înmatriculările din fiecare clasă în parte, podiumurile au fost ocupate după cum urmează:
 
Clasa mini:
1. Fiat 500
2. Fiat Panda
3. Volkswagen up!
 
Clasa mică:
1. Ford Fiesta
2. Renault Clio
3. Volkswagen Polo
 
Clasa compactă:
1. Volkswagen Golf
2. Ford Focus
3. SKODA Octavia
 
Clasa medie:
1. Volkswagen Passat
3. Mercedes-Benz C-Class
3. BMW Seria 3
 
Clasa mare:
1. Audi A6
2. BMW Seria 5
3. Mercedes-Benz E-Class
 
Clasa de lux:
1. Mercedes-Benz S-Class
2. Audi A8
3. BMW Seria 7
 
SUV de clasă mică:
1. Renault Captur
2. Opel Mokka
3. Peugeot 2008
 
SUV de clasă compactă:
1. Nissan Qashqai
2. Volkswagen Tiguan
3. Kia Sportage
 
SUV de clasă medie:
1. Volvo XC60
2. Audi Q5
3. Mitsubishi Outlander
 
SUV de clasă mare:
1. BMW X5
2. Range Rover Sport
3. Volkswagen Touareg
 
Monovolume:
1. Volkswagen Golf Sportvan
2. Mercedes-Benz B-Class
3. Fiat 500L
 
Mașini sport:
1. Audi TT
2. Porsche 911
3. Mercedes SLK
 

Categorie: 

 
Conținut Auto-TestDrive recomandat: