Fotocredit:
Audi
Audi va expune la Techno Classica din Essen, salon dedicat mașinilor de epocă, trei prototipuri ce au făcut furori la vremea lor - Audi Avus quattro, Audi quattro Spyder și Audi Group S. Lângă ele va sta și singura motocicletă prototip produsă vreodată de constructorul din Ingolstadt - Z02.
Conceptul Audi quattro Spyder a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt în 1991, fiind construit pe un șasiu din aluminiu, datorită căruia cântărea doar 1.000 de kg. Speculațiile de la vremea respectivă privind un model de serie construit în ediție limitată au făcut ca Audi să primească mii de comenzi în avans, însă imposibilitatea de ține prețul unei asemenea mașini la sub 100.000 de mărci a făcut ca Audi quattro Spyder să rămână doar un prototip.
O lună mai târziu, tot în 1991, Salonul Auto de la Tokyo găzduia premiera unui alt prototip Audi - Avus quattro. Caroseria din aluminiu polishat punea în lumină designul fantastic pentru vremurile respective, în timp ce motorul montat central era un W12 de 509 CP.
Audi Group S a fost un model dezvoltat pentru raliuri la mijlocul anilor '80, incredibilele modele de Grupa B din Campionatul Mondial de Raliuri urmând concura alături de așa numitele mașini de Grupa S. Un accident major petrecut în 1986 în Portugalia în care a fost implicată o mașină de Grupa B a determinat FIA să elimine începând cu anul 1987 modelele din respectivul segment de competiție, dar și să stopeze introducerea noilor bolizi de grupa S. Fapt pentru care Audi Group S a rămas doar la stadiul de prototip, cu ale sale cadru din aluminiu, caroserie din plastic și motor turbo amplasat central.
Alături de cele trei modele pe patru roți va fi expusă și Audi Z02, o motocicletă prototip construită în 1976 în mare secret și care era propulsată de un motor în patru cilindri răcit cu apă, luat de pe Audi 50. Strategiile de vânzări din acea perioadă nu au permis însă lansarea acesteia ca model de serie.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: