Fotocredit:
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz a prezentat anul trecut facelift-ul decapotabilei sport SL, model ce va avea parte de lansarea în showroom-uri în aprilie acest an. Cu o istorie de de peste 60 de ani, familia de modele SL își are rădăcinile în perioada de după cel de-al Doilea Război Mondial.
Așadar, după încheierea celei de-a doua conflagații mondiale, marile nume ale lumii auto au început ușor ușor să renască, prin modele ce au marcat istoria automobilismului mondial. Alfa Romeo, Maserati, Porsche, BMW sau Mercedes-Benz doreau astfel să facă uitate greutățile unui război, bucurând fanii pe circuitele de concurs și nu numai.
Mercedes-Benz lansa în 1952 primele modele 300 SL, destinate curselor. Purtând indicativul W 194 și propulsate fiind de un motor de 170 de CP, noile 300 SL au dominat marea majoritate a competițiilor din acel an, câștigând curse legendare desfășurate la Le Mans sau Nurburgring. Nici clasice precum Mille Miglia sau Carrera Panamericana din Mexic nu au fost străine de succesul Mercedes-Benz. Pe lângă performanțele dinamice extraordinare pentru vremuirle respective, Mercedes-Benz 300 SL impresionau prin modul de deschidere a portierelor, lucru ce le-a atras porecle pe măsură - americanii le-au botezat Gullwing, iar francezii le spuneau Papillon.
Doi ani mai târziu, în 1954, Mercedes-Benz prezenta primele mașini de stradă - 300 SL Coupe (W 198), al cărui motor furniza 215 CP, respectiv 190 SL (W 121), cu un motor de 105 CP sub capotă. 190 SL se prezenta sub forma unui cabrio cu acopriș textil, cu o formă extrem de elegantă. Anul 1957 aducea și varianta 300 SL Roadster, modelul decapotabil al lui 300 SL.
În 1963 își făcea apariția noul Mercedes-Benz 230 SL, supranumit de fani Pagoda, grație acoprișului său de tip hard top care dădea impresia că plutește deasupra geamurilor laterale și a parbrizului. Produs până în 1971, 230 SL era primul automobil decapotabil ce beneficia de o caroserie construită în jurul unei celule de siguranță rigidă mărginită față/spate de zone deformabile. În 1967 și 1968 erau lansate versiunile mai puternice 250 SL și 280 SL.
În 1971 germanii lansau noul SL R 107, primul model din familia SL ce avea sub capotă un motor V8 și care oferea soluții de securitate în caz de accident cu mult înaintea vremurilor sale. Mercedes-Benz SL (R 107) a fost fabricat până în 1989.
Anul căderii regimurilor comuniste din Europa, 1989, prilejuia prezentarea noului SL (R 129) cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Succesul noului model i-a luat pe nepregătite chiar și pe cei mai optimiști oficiali ai Mercedes-Benz, listele de așteptare pentru SL generând timpi de așteptare de doi ani între comandă și livrare. SL R 129 s-a fabricat până în anul 2001, oferind posesorilor săi un pachet de siguranță extraordinar, pe lângă performanțele dinamice fără egal.
2001 a însemnat lansarea celei de-a cincea generații SL, purtând indicativul R 230. Noul model era primul automobil produs de Mercedes-Benz ce beneficia de un acoperiș din metal ce se putea retracta, putându-se deschide sau închide în doar 16 secunde. Sisteme de asistență ale șoferului precum ASR, ESP sau suspensia adaptivă Active Body Control au făcut din noul SL o mașină inovativă - un reper în segmentul său.
În 2012 Mercedes-Benz a lansat cea mai recentă generație SL (R 231), model ce a primit un facelift vizual și nenumărate update-uri tehnice anul trecut. Motoare revizuite, cutia de viteze automată 9G-TRONIC, sistemele DYNAMIC SELECT ș Active Body Control sunt doar câteva dintre punctele de interes ce plasează noul Mercedes-Benz SL în vârful segmentului din care face parte.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: