Fotocredit:
Opel
Opel ne-a prezentat în sfârșit primele imagini ale conceptului GT, studiu ce va putea fi admirat în stadurile constructorului german la Salonul Auto de la Geneva. Prin intermediul GT Concept Opel vrea să-ți afirme viziunea sa asupra viitorului mașinilor sport.
Considerat drept un descendent direct al bătrânului Opel GT, dar și cu legături în ADN-ului unui alt concept - Monza, noul Opel GT Concept ni se afișează în cea mai pură formă pe care o poate lua un automobil sport cu tracțiune spate și motor amplasat central, fără a avea mânere de uși, oglinzi laterale sau ștergătoare pentru parbriz.
"Cu Conceptul Opel GT trecem la etapa următoare, pentru a oferi şi mai multă emoţie şi plăcere de a conduce. Conceptul Opel GT demonstrează ce reprezintă Opel în momentul de faţă. Suntem încrezători, ambiţioşi, inovatori şi cu fiecare autovehicul dorim să câştigăm şi mai mulţi clienţi", a declarat CEO-ul Opel Group, Dr. Karl-Thomas Neumann.
La Salonul Auto de la Geneva, Conceptul Opel GT va urma traiectoria renumitului Opel Experimental GT. În 1965, la doar un an de la înfiinţarea primului studio de design deţinut de către un producător auto european, Opel a prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt acest coupé elegant şi expresiv echipat cu tehnologia fiabilă preluată de la modelul Kadett B. Dar caracterul inovator al acestuia nu se datora doar faptului că era primul concept prezentat vreodată de un producător auto european. Conceptul GT strălucea deja prin inovaţii cum ar fi farurile retractabile şi afişa o formă alungită cu proporţii perfecte, fără ornamente inutile. Singura intenţie a conceptului proiectat fără compromisuri, creaţie a designerului Erhard Schnell, era de a fi o declaraţie de design. Reacţia din partea publicului a fost atât de copleşitoare încât autovehicule din producţia de serie a modelului Opel GT au ajuns la reprezentanţe după numai trei ani. Restul este istorie, o poveste de succes, un autovehicul legendar.
Conceptul GT etalează încă o dată spiritul avangardist al mărcii Opel. Un autovehicul cu conducere dinamică, lucru simbolizat deja prin linia roşie caracteristică ce îl divide orizontal şi îl proporţionează. Pneurile distinctive, roşii, ale roţilor din faţă, montate pe jantele cu design îndrăzneţ de patine cu rotile, reprezintă o reminiscenţă de la motocicleta Opel, Motoclub 500, care a fost, de asemenea, avangardistă la vremea sa, purtând cu mândrie două pneuri roşii în anul 1928. În afară de acest amănunt, Conceptul GT nu are multe legături cu trecutul. Capota lungă, absenţa capotei portbagajului, cele două ţevi de eşapament amplasate central şi, desigur, numele - totul face referire la modelul GT original. În rest, Conceptul Opel GT este independent, fără niciun element de design retro.
Farurile cu semnalizatoare integrate sunt o altă caracteristică reprezentativă a Conceptului Opel GT. Datorită tehnologiei ultra-moderne de proiecţie, acestea luminează tridimensional. Noua generaţie a iluminării adaptive cu matrice completă cu LED-uri este în mod evident perfectă pentru această tehnologie. Iluminarea cu matrice cu LED-uri Opel IntelliLux LED, care asigură o fază lungă anti-orbire, a avut deja debutul în 2015 pe noul Astra şi a câştigat premiul SAFETYBEST. Conceptul Opel GT prezintă următoarea fază de dezvoltare a sistemului inteligent de iluminare. Designul lămpilor este întregit de designul tridimensional al lămpilor spate, care îi asigură un aspect distinctiv noului GT în timpul nopţii.
Sub capota conceptului Opel GT găsim, amplasat central, un motor turbo pe benzină în trei cilindri, de 1.0 litru și care oferă 145 de CP. Același motor prezent pe modelele de serie ADAM, Corsa și Astra furnizează cuplul maxim de 205 Nm către roțile din spate prin intermediul unei transmisii automate cu șase trepte de viteză. Nefiind mai greu de o tonă, Opel GT Concept poate accelera de la 0 la 100 de km/h în mai puțin de 8 secunde și poate atinge 215 km/h viteză maximă.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: