Fotocredit:
Opel
Opel a publicat primele imagini și detalii oficiale ale noului Insignia Grand Sport, model ce va avea premiera mondială la Geneva, în primăvara lui 2017. Cu o alură de coupe în patru uși, noul model vine să înlocuiască în gama Opel vechiul Insignia, mașină vândută în peste 900.000 de exemplare de-a lungul "carierei" sale.
Avându-și rădăcinile estetice în conceptul Monza, prezentat acum trei ani la Salonul Auto de la Frankfurt, noul Opel Grand Sport impresionează prin liniile fluide ce generează un profil extrem de sportiv, dar rămâne în același timp o mașină dedicată în mare măsură familiștilor ce au nevoie de spațiu atât pentru pasageri, cât și pentru bagaje. În consecință, dimensiunile noului model depășesc valorile afișate de Insignia la aproape toate capitolele. Excepție face înălțimea, Insignia GS fiind cu 29 de mm mai scurt decât modelul pe care-l înlocuiește, acest lucru permițând caroseriei exterioare să ofere un coeficient aerodinamic de invidiat, de doar 0.26.
Lungimea noului model atinge 4.897 de mm, însă segmentele dedicate motorului și portbagajului au fost reduse ca și dimensiuni, lucru ce a permis mărirea ampatamentului cu peste 9 cm. S-a creat evident mai mult spațiu în habitaclu, cei mai fericiți în acest caz fiind pasagerii de pe bancheta spate, care beneficiază de mult mai mult loc pentru genunchi. Grație ecartamentului mărit cu 11 mm, Insignia Grand Sport oferă și mai mult spațiu pentru umeri și părțile laterale ale corpului. Volumul portbagajului ajunge însă la doar 490 de litri, valoare ce nu situează Insignia Grand Sport în topul fruntaș din segmentul în care se va lupta.
Platforma pe care este construit noul Opel Insignia Grand Sport a permis scăderea greutății totale a mașinii cu până la 175 de kg, un lucru esențial în sporirea abilităților dinamice și a preciziei în abordarea virajelor. Suplimentar, noul produs Opel poate fi configurat cu un sistem de tracțiune integrală ce include și o performantă tehnologie de control vectorial al repartizării cuplului motor la fiecare roată, în funcție de condițiile punctuale de drum. O modernă cutie de viteze automată cu opt rapoarte completează pachetul transmisiei.
Elementele cheie ale exteriorului păstrează tradiția formelor pe care le-am întâlnit și la noul Astra, Opel ducând la o nouă generație tehnologia IntelliLux LED. Astfel, un număr dublu de clustere cu LED (32, față de 16 la Astra) sunt comandate de un computer ce reglează în fiecare moment atât intensitatea, dar și forma fasciculului luminos pentru a crea condiții ideale de vizibilitate pe timp de noapte. IntelliLux se ocupă și de confortul celorlalți participanți la trafic, pentru ca aceștia să nu fie deranjați în niciun moment de luminile farurilor nouii Insignia Grand Sport.
Interiorul continuă liniile consacrate de Astra, Opel plusând cu un set de scaune ergonomice studiate atent, pentru a oferi cel mai bun confort pasagerilor. Scaunul șoferului este coborât cu 30 de mm față de cel de pe vechea Insignia.
Sistemul de infotainment IntelliLink, de ultimă generație, își afișează interfața grafică pe un display plasat în partea centrală a planșei de bord, fiind compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto. Serviciile de asistență Opel OnStar sunt la rândul lor integrate la bordul nouii Insignia GS.
Tehnologiile de siguranță activă și de asistență a șoferului sunt mai numeroase ca niciodată, Opel Insignia Grand Sport oferind sisteme precum Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Keep Assist, Rear Cross Traffic Alert, dar și un sistem de camere video ce generează o imagine la 360 de grade cu toate împrejurimile mașinii. Nu lipsește din ofertă un Head-Up Display.
Nu știm deocamdată nimic concret în privința motorizărilor, însă Opel ține să ne asigure că sub capota noului Insignia Grand Sport vor sta cele mai noi propulsoare turbo, atât pe benzină cât și diesel. Suplimentar, trenul de rulare poate beneficia de aportul sistemului FlexRide care adaptează setările suspensiilor, ale direcției, dar și răspunsul accelerației și al cutiei de viteze în funcție de dorințele șoferului. Acesta are la dispoziție trei moduri de rulare distincte - Standard, Sport și Tour.
Categorie:
Conținut Auto-TestDrive recomandat: